Opmerkelijke huizen te koop

Enkele 10-tallen pagina's geleden kwam dit ook eens aan bod.
Een eigen website aanmaken voor de verkoop van uw woning, een nieuwe rage?

https://www.sleedoorn17.be/

Prijs aan de hoge kant? 439k voor 145m2 in het Aalsterse?
Heel tof dat je een grote berging hebt, kan altijd handig zijn.
Maar als je berging op het gelijkvloers een stuk groter is dan je keuken heb je toch niet de beste keuze gemaakt als bouwheer?

edit: 'je' is natuurlijk niet op jou persoonlijk bedoeld.

Is de zoveelste woning die in die wijk terug op de markt komt.
Vorig jaar er zelf een woning gaan bekijken. Enorm overpriced, zijn best kleine woningen met kleine tuintjes en benauwd op elkaar gepropt gevoel. Afwerking is ook belangen niet zo top als ze beweren, vree basic goedkope materialen.
Mijn huidige woning is een stuk ruimer, kon maar niet wennen aan het benauwd gevoel tijdens het bezoek.

Nieuwbouw en dan zo'n airco-goot op uw gevel geplakt :(
Hier zou het nog kunnen dat ze het huis hebben gekocht en dan later ter besef zijn gekomen dat er geen aandacht is besteden aan overhitting.
Zelf vind ik het nu ook maar niks en zou er toch wel wat voor over hebben om het anders op te lossen.
Net zoals een paar huizen achter achter ons. Was de kijkwoning van een SOD firma. Deze hebben die gekocht en later overal opbouw rolluiken waarbij de kabels via de gevel loopt.

Maar waar wij opnieuw gaan bouwen is er een nieuw huis gezet en dat was nog in opbouw en daar hebben ze zelf zo'n goot gebruikt. Dat is een laagbouw. Ik denk dat het de L/W warmtepomp is.
Waarschijnlijk ruwbouw winddicht klaar en dan ineens tot besef gekomen. Oei, we moesten eigenlijk nog doorvoer voorzien door het plat dak voor de warmtepomp. Bwa we zullen wel langs de muur gaan.

Denk dat ik 2 jaar geleden daar nog gaan kijken ben om iets te kopen. Was volgens mij van de groep Huysentruyt? Dacht zo prijzen van 327k mij te herinneren. Maar inderdaad kleine blokkendozen opeen gepropt...

Denk dat ik 2 jaar geleden daar nog gaan kijken ben om iets te kopen. Was volgens mij van de groep Huysentruyt? Dacht zo prijzen van 327k mij te herinneren. Maar inderdaad kleine blokkendozen opeen gepropt...
+21% btw? +bepaalde extra afwerkingen? +aansluitingskosten?
Denk dat ze hun kostprijs er uit winnen halen + wat winst

Is de zoveelste woning die in die wijk terug op de markt komt.
Vorig jaar er zelf een woning gaan bekijken. Enorm overpriced, zijn best kleine woningen met kleine tuintjes en benauwd op elkaar gepropt gevoel. Afwerking is ook belangen niet zo top als ze beweren, vree basic goedkope materialen.
Mijn huidige woning is een stuk ruimer, kon maar niet wennen aan het benauwd gevoel tijdens het bezoek.

Dat wijkje ziet er een beetje als een sociale woonwijk uit. Het ligt ook naast één van de mooiste buurten van Aalst en niet erin zoals de website verkeerdelijk vermeldt... Wel aan de mooie kant van Aalst met de Affligemdreef en de Golf vlakbij.

439 voor 145 vkm... Een leefruimte van net geen 30 vkm... lijkt nogal klein en benepen.

Dat wijkje ziet er een beetje als een sociale woonwijk uit. Het ligt ook naast één van de mooiste buurten van Aalst en niet erin zoals de website verkeerdelijk vermeldt... Wel aan de mooie kant van Aalst met de Affligemdreef en de Golf vlakbij.

439 voor 145 vkm... Een leefruimte van net geen 30 vkm... lijkt nogal klein en benepen.
Als ik mijne onderkeldering van de woning er niet erbijtel is het mijne niet groter hoor. Dat is tegenwoordig bij nieuwbouw nu eenmaal zo'n beetje hetgeen je mag verwachten.

En bij mij is mijn leefruimte ook maar 30m2. Neem je dan echter de totale oppervlakte van de keuken erbij aangezien dit volgens het principe open keuken is, dan zit ik ook maar aan +/- 60m2. Omdat ik een bureau op het gelijkvloers (12m2), toilet (1m2), een doucheruimte (3m2) en een kleine berging (4m2) belangrijk vond. Waarbij de resterende 5m2 de trap is naar boven en onder + gang. Bij mijn buren is hun leefruimte groter omdat zij die ruimte niet hebben. Maar ik heb hen toch al een paar keer horen vloeken dat met telewerk dat toch echt niet praktisch is.

Qua materiaal is hetgeen ze hebben geplaatst toch al een stapje boven hetgeen je normaliter standaard voorzien is.

Als die woning in Hasselt zou liggen kort bij het station, dan haal je dat bedrag dat men daar stelt daar zeker uit sinds corona. Prijzen zijn gewoon zwaar gestegen. Ik baseer mij daarvoor op de prijzen van gelijkaardige projecten die voor dezelfde prijzen te koop stonden voor corona en waar nu zonder veel boe of bah 400 -420k voor betaald wordt. Heck, de woningen die hetzelfde zijn maar met een kelder en garage ondergronds liggen tussen de 450 - 500k. Dus ja die prijzen zijn gewoon zot gegaan.

Het lijkt mij perfect normaal dat de verkoper zijn BTW en zijn kosten gaat willen zien recupereren, allez hoe zou je zelf zijn? Maar ik had niet verwacht dat op zo korte termijn dit ook effectief mogelijk zou geweest zijn. Ik had toch een 10 - 15 jaar verwacht voordat dat fenomeen gemeengoed zou zijn.

Dat huis is dan nog eens ingesloten tussen twee andere, met een mini-tuintje zonder enige privacy.

Het huis dat ik heb gezien was inderdaad vree kleine leefruimte. Die mensen hadden een eettafeltje voor 4 personen staan, met het oog op kinderen willen wij toch zeker minimum 8 man kunnen plaatsen.
Mijn hoeksalon zou er niet kunnen gestaan hebben. Kinderparkje/speelhoekje was moeilijk.
In de slaapkamers paste geen kleerkast, je moest 1 van de kamertjes als dressing inrichten.
Keukenapperatuur was Zanussi.
Ze vroegen op dat moment 425k voor dat huis. Het heeft iets langer te koop gestaan.
Op de rand Aalst-Herdersem is een gelijkaardige nieuwbouwwijk. Daar vroegen ze 380k voor een iets ruimer en beter afgewerkt huis, dat was op 2 dagen weg aan 420k. Ik wist van de buurvrouw (zelfde huis in spiegelbeeld) dat het huis een jaar ervoor aan 300k gezet was, dusja zelf met BTW en eventuele kosten aan krediet/notaris hebben die toch op 1 jaar tijd 30-40k winst gemaakt :/. Ondanks de scheiding zijn die er properkes uitgekomen :p.

Buurt buiten de nieuwbouwwijk is inderdaad wel chill. Relatief open, in het groen en toch op fietsafstand van het stad.

Waar ik zelf (nog) geen rekening mee gehouden had bij mijn idee dat woningprijzen gingen dalen is dat door de indexatie van de lonen er voor veel mensen ineens een pak extra terugbetalingscapaciteit is bijgekomen.
Als koppel betekent dat vaak 50/75k extra budget.

En de tarieven van de leningen zijn eigenlijk (nog) niet meegestegen.

Los van de het feit dat die bovenstaande woning idd niet groot is, de focus ligt tegenwoordig zodanig op het energetische dat de mensen ahw geobsedeerd worden erdoor.

In de straat zijn er echter bv koppels met kinderen en een hond en daar vraag ik me wel soms af hoe men daar samen in kan leven!
Ik vind het als alleenstaande al niet zo heel groot !

Waar ik zelf (nog) geen rekening mee gehouden had bij mijn idee dat woningprijzen gingen dalen is dat door de indexatie van de lonen er voor veel mensen ineens een pak extra terugbetalingscapaciteit is bijgekomen.
Als koppel betekent dat vaak 50/75k extra budget.

En de tarieven van de leningen zijn eigenlijk (nog) niet meegestegen.

Los van de het feit dat die bovenstaande woning idd niet groot is, de focus ligt tegenwoordig zodanig op het energetische dat de mensen ahw geobsedeerd worden erdoor.

In de straat zijn er echter bv koppels met kinderen en een hond en daar vraag ik me wel soms af hoe men daar samen in kan leven!
Ik vind het als alleenstaande al niet zo heel groot !
Met de combinatie loonindexatie, focus op energie en lage rentes hoop ik hier toch ook op een vlotte verkoop van mijn woning. Is een nieuwbouw van 2015, nog net de goede vergunningsperiode waarin 200m² woonoppervlakte makkelijker haalbaar was. Ga wat kleine opsmukwerkjes uitvoeren zoals de muren nog eens in het wit zetten, silicone aan bad/douche vernieuwen en de tuin wat opfrissen, dan starten met een koopdag :), hopelijk is dat voldoende.

Is Aalst dan echt zo een goedkope regio?

Dit kan je hier krijgen voor quasi dat budget:

Daar heb je gewoon een open (ongezellige) nieuwbouw, hier een ongezellige gesloten bebouwing die renovatie nodig heeft, of net gerenoveerd is.

355K voor een rijhuisje met aanbouw op aanbouw, 36 niveauverschillen, trap naar een kamer °in° een andere kamer, in een straat met superveel doorgaand verkeer en 80% v/d binnenafwerking is opnieuw te doen.

Sommigen hebben echt het onnut van een groothoeklens gevonden. Ook lekker cosy om met u zatte kloten door een andere kamer te moeten sukkelen om in u bed te belanden.

355K voor een rijhuisje met aanbouw op aanbouw, 36 niveauverschillen, trap naar een kamer °in° een andere kamer, in een straat met superveel doorgaand verkeer en 80% v/d binnenafwerking is opnieuw te doen.

Ik heb dat toen het te koop kwam ook eens bekeken op de site (vooral uit interesse waarom dat zo duur stond voor wat op straat echt een klein rijhuis leek) en het is inderdaad absurd. Vergeet ook niet dat het EPC 331 heeft maar wel een condenserende gasketel en 10 zonnepanelen, dan heb je volgens mij echt een gebrek aan isolatie.

Terug
Bovenaan