Opmerkelijke huizen te koop

Hij heeft er precies nog 200k bijgelapt :wtf: :help: (ik dacht dat originele vraagprijs 1.150k was, maar je ziet enkel prijsverlagingen op immoweb)
Inderdaad, misschien trekt het teveel volk aan die eronder een bod doet en wilt de koper minimum de vorige prijs hebben... Who knows...

Inderdaad, misschien trekt het teveel volk aan die eronder een bod doet en wilt de koper minimum de vorige prijs hebben... Who knows...
Dan moet je vooral je prijs verhogen... Dan ga je nog minder geïinteresseerden krijgen, zal het nog langer te koop staan en dan ga je pas aasgieren aantrekken.
In plaats van onmiddellijk je pand correct te prijzen.

Dan moet je vooral je prijs verhogen... Dan ga je nog minder geïinteresseerden krijgen, zal het nog langer te koop staan en dan ga je pas aasgieren aantrekken.
In plaats van onmiddellijk je pand correct te prijzen.
Wat is hier dan aan de hand denk je? Wat is er dan wel correct qua prijs volgens jou?
Ge kunt er dus wel 7 auto's kwijt in die garage lol.

Ik geef er max 750-800K voor.

Hij heeft er precies nog 200k bijgelapt :wtf: :help: (ik dacht dat originele vraagprijs 1.150k was, maar je ziet enkel prijsverlagingen op immoweb)

Hij heeft het aantal bezoekers in de lucht zien schieten sinds die link hier op BG gepost werd en denkt "zoveel potentiële kopers, ik moet mijn prijs verhogen" :p

Wel de geschiedenis mee pakken:
Dat is toch gewoon voor afbraak en nieuwbouw op te zetten?
Dus eigenlijk zou je moeten zien wat de gangbare prijs voor bouwgrond daar is?

Dat is toch gewoon voor afbraak en nieuwbouw op te zetten?
Dus eigenlijk zou je moeten zien wat de gangbare prijs voor bouwgrond daar is?
Gij zout een huis van 1996 gewoon platsmijten? :unsure:
Waarschijnlijk komt al dat vocht door lekken in het dak + leegstand,nieuw dak erop is een pak goedkoper dan een nieuwbouwwoning zetten, zeker zo een groot kot...

Waarschijnlijk komt al dat vocht door lekken in het dak + leegstand,nieuw dak erop is een pak goedkoper dan een nieuwbouwwoning zetten, zeker zo een groot kot...

Inderdaad zonde van iets van ~25 jaar oud af te smijten. Maar de vraag is, als je ziet dat een deel van de plafonds al naar beneden gekomen is: moet je alles strippen tot op de ruwbouw of valt er nog iets te redden?

Dat "groot kot" is ook relatief denk ik, in die 300 m² is de zolder (zonder vaste trap en op zicht niet hoog genoeg voor een volwaardig verdiep) duidelijk meegerekend.

Ook een interessante EPC: een slechte 'D' maar dat is gewoon omdat ze nergens informatie over hebben en dan maar moeten aannemen dat er geen isolatie e.d. is. Ze konden ook niet aan de eigenaar vragen of hij nog bouwplannen of facturen had 😬

Met die geschiedenis wel interessant.
Waar zou hij vermoord zijn (misschien te zien op een foto?
Ging die net een bad pakken of is er zoveel water binnengekomen (of toch nog een kraker gehad) ?

Inderdaad zonde van iets van ~25 jaar oud af te smijten. Maar de vraag is, als je ziet dat een deel van de plafonds al naar beneden gekomen is: moet je alles strippen tot op de ruwbouw of valt er nog iets te redden?
Natuurlijk moet je dat strippen tot ruwbouw. Gans het pleisterwerk is 1 groot vochtprobleem, vermoedelijk vanwege buitendeuren / ramen die weken of maanden opengestaan hebben in de herfst/winter. Bij dergelijke vochtproblemen is de lucht binnen ook helemaal bezoedeld, wat totaal niet gezond is. Je zal maar alles grondig gekuisd hebben, verhuisd zijn naar daar, en dan terwijl je daar woont nog steeds een strijd moet voeren tegen terugkerend vocht in de muren. Dat is gewoon een nachtmerrie. Energetisch zal het ook niet up-to-date zijn (die EPC-waarde mag je met een camion zout nemen), dus als je toch moet strippen/kuisen, kan je beter grondig te werk gaan en ook isoleren / vloerverwarming steken.

Je ziet op de foto's trouwens dat ze in de keuken op het plafond en in de badkamer op de vloer nog pogingen gedaan hebben om te reinigen, maar het duidelijk opgegeven hebben. In de berging zie je ook wreven van een spons op een binnendeur. Er is daar véél rijp voor op de container.

Mijn vader heeft mij ooit eens gezegd dat een woning die je verwaarloost, waterinsijpeling / niet wat verwarmt, zeer snel verkrot. En dat de werken die je moet uitvoeren om dat in orde te stellen een pak ingrijpender zijn, dat het quasi beter is om dit als een ruwbouw te bekijken.

Om die reden lijkt het mij evident dat je eerder in de richting kijkt van de kost als bouwgrond, met mogelijks een stuk voor de rest.

Of de verkoper het hiervoor zou doen laat ik in het midden.

Een huis van 1996 niet nee, dit krot dat blijkbaar van 1996 is wel, ja.
De kosten om dat volledig te strippen en opnieuw op te bouwen zijn zo groot dat je het beter kan afbreken en een nieuw huis bouwen.

Staat volgens realo al bijna 2 jaar te koop.
Moet vernieuwd worden maar prachtige locatie. En die tuin! Misschien dat de verkoper te hard vasthoudt aan de vraagprijs en het daarom nog steeds niet verkocht is.

Op zich een mooi pand:

Maar dit detail is toch uitzonderlijk, een kluis opzichtig in de leefruimte, lijkt eerder als decoratief element:
3746003210000030341.JPG

Staat volgens realo al bijna 2 jaar te koop.
Moet vernieuwd worden maar prachtige locatie. En die tuin! Misschien dat de verkoper te hard vasthoudt aan de vraagprijs en het daarom nog steeds niet verkocht is.
Dit pand is al eens voorbij gekomen in het VTM programma Miljoenenhuizen, daar bleek de makelaar ook al te alluderen van een langere verkoop. De Instagram influencer die langs kwam vond het maar niets. De zuilen en al dat marmer ("ik zou er meteen parket over leggen"), om nog niet te spreken van de fermettestijl, het is al een uphill battle. Het bleek ook nog dat overal trapjes en hoekjes waren. Dat lijkt charmant maar praktisch is het niet, zal ook kopers doen afhaken.

Te bekijken vanaf minuut 42:

Terug
Bovenaan