Opgelicht via Marketplace

fredenevy

Active member
Vele jaren goed geweest, maar nu toch nog eens int zak gezet geweest via FB marketplace.

Gereageerd op een ps4. Alles van zijn profiel leek vrij legit.
Zijn partner en dergelijke stonden erbij en familieleden.
Maar na de overschrijving liet hij niets meer van zich horen en na herhaaldelijk aandringen wanneer ik de ps4 ging ontvangen heeft hij mij geblokkeerd 🤦‍♂️
 
Vele jaren goed geweest, maar nu toch nog eens int zak gezet geweest via FB marketplace.

Gereageerd op een ps4. Alles van zijn profiel leek vrij legit.
Zijn partner en dergelijke stonden erbij en familieleden.
Maar na de overschrijving liet hij niets meer van zich horen en na herhaaldelijk aandringen wanneer ik de ps4 ging ontvangen heeft hij mij geblokkeerd 🤦‍♂️
Zeker aangifte doen. Ik vermoed dat het gaat om meer dan 500€?

Daar wordt er wel al serieuzer naar gekeken dan voor kleinere bedragen.
 
Vele jaren goed geweest, maar nu toch nog eens int zak gezet geweest via FB marketplace.

Gereageerd op een ps4. Alles van zijn profiel leek vrij legit.
Zijn partner en dergelijke stonden erbij en familieleden.
Maar na de overschrijving liet hij niets meer van zich horen en na herhaaldelijk aandringen wanneer ik de ps4 ging ontvangen heeft hij mij geblokkeerd 🤦‍♂️

Aangeven en dus PV laten opmaken. Attest van PV vragen en vervolgens contact opnemen met de bank en maar hopen dat jij je geld terugkrijgt. Maar verwacht niet teveel..
 
Inderdaad sowieso aangifte doen, stel dat er zo nog 10 zijn, is er een case en stijgt de kans dat je ooit iets zal terugzien.
 
slightly off topic, maar een PS4 en dergelijke.... zoiets laat je toch niet verzenden,
al zeker niet als de verkoper in baasrode, zowat centraal vlaanderen woont, dus kan dit maar maximaal 100 km van je deur zijn.

zoiets zou ik altijd persoonlijk gaan kopen/afhalen.
gaat niet om een dvd of blu ray, die kunnen wel tegen een shipment stootje..

soit, zal wel aan mij liggen zeker :) maar ik zou voor zo'n items altijd ter plaatse gaan.
 
slightly off topic, maar een PS4 en dergelijke.... zoiets laat je toch niet verzenden,
al zeker niet als de verkoper in baasrode, zowat centraal vlaanderen woont, dus kan dit maar maximaal 100 km van je deur zijn.

zoiets zou ik altijd persoonlijk gaan kopen/afhalen.
gaat niet om een dvd of blu ray, die kunnen wel tegen een shipment stootje..

soit, zal wel aan mij liggen zeker :) maar ik zou voor zo'n items altijd ter plaatse gaan.
Als je in een full continue zit op je werk, heb dat profiel ook gezien en ziet er echt legit uit.
 
Ik heb hetzelfde voorgehad paar maanden geleden voor een blu-ray set van 130 euro via tweedehandsnet in NL.
Overschrijving gedaan en nu komt er niks aan.
Geen aangifte gedaan, want daar komt toch niks van...
 
Ik heb hetzelfde voorgehad paar maanden geleden voor een blu-ray set van 130 euro via tweedehandsnet in NL.
Overschrijving gedaan en nu komt er niks aan.
Geen aangifte gedaan, want daar komt toch niks van...
Vele jaren goed geweest, maar nu toch nog eens int zak gezet geweest via FB marketplace.

Gereageerd op een ps4. Alles van zijn profiel leek vrij legit.
Zijn partner en dergelijke stonden erbij en familieleden.
Maar na de overschrijving liet hij niets meer van zich horen en na herhaaldelijk aandringen wanneer ik de ps4 ging ontvangen heeft hij mij geblokkeerd 🤦‍♂️

Dus ik kan gewoon mijn eigen naam (niet fake) en mijn eigen addres (ook niet fake) en zelfs mijn familie (ook niet fake) opgeven, dan gewoon iets fictief te koop zetten, u gewoon laten betalen en dan u gewoon staalhard negeren? En ik kan dit 10x per maand doen en zo 1k extra per maand verdienen? En ik kom daar dan gewoon mee weg? :unsure:

(Ik moet dan wél ne grote kuteikel zijn dat natuurlijk wel en hopen dat mensen de slechte reviews niet beginnen lezen ..)

Of gaat het hier gewoon over fake profielen met valse gegevens ??? :unsure:
 
Ik heb hetzelfde voorgehad paar maanden geleden voor een blu-ray set van 130 euro via tweedehandsnet in NL.
Overschrijving gedaan en nu komt er niks aan.
Geen aangifte gedaan, want daar komt toch niks van...
Lange tijd terug ook voorgehad. Zag er ook allemaal legit uit. Heeft mij nadien geblocked. Heb aangifte gedaan via site van Politie in NL (want was op Marktplaats).

Had het rekeningnummer erbij gezet en via de bank van de scammer gewoon het geld teruggestort gekregen op mijn rekening.
 
Laten verzenden laat ik enkel hier, zowel 2dehands als fb ga ik ophalen. Dat zijn gewoon kleine vuist regels
 
Dus ik kan gewoon mijn eigen naam (niet fake) en mijn eigen addres (ook niet fake) en zelfs mijn familie (ook niet fake) opgeven, dan gewoon iets fictief te koop zetten, u gewoon laten betalen en dan u gewoon staalhard negeren? En ik kan dit 10x per maand doen en zo 1k extra per maand verdienen? En ik kom daar dan gewoon mee weg? :unsure:

(Ik moet dan wél ne grote kuteikel zijn dat natuurlijk wel en hopen dat mensen de slechte reviews niet beginnen lezen ..)

Of gaat het hier gewoon over fake profielen met valse gegevens ??? :unsure:
Mja, zoiets, ja.
 
Wanneer gaan mensen is het spreekwoord "boter bij de vis" leren. Als ik iets online wil kopen, dan haal ik het zelf af en dan krijgt em zijn geld. Ik bepaal hoe de transactie doorgaat en niet de verkoper.
 
Wanneer gaan mensen is het spreekwoord "boter bij de vis" leren. Als ik iets online wil kopen, dan haal ik het zelf af en dan krijgt em zijn geld. Ik bepaal hoe de transactie doorgaat en niet de verkoper.
Ja, normaal ook wel.
Maar voor 100EUR rij ik niet naar het Noorden van Nederland...

Vroeger veel papieren tickets gekocht en daar ging ik ook altijd om.
Met de e-tickets kan je eigenlijk makkelijk oplichten, ook al heeft TicketSwap met hun SecureSwap daar eigenlijk een excellente oplossing voor... (maar de oorspronkelijke ticketverkopers moeten op de kar springen).
 
Terug
Bovenaan