Op zoek naar Dreamy synth muziek.

Geen synth maar als je wil wegdromen of tot rust komen kan ik Noordse folk (Danheim, Wardruna, Nyttland,..) aanraden.
 
Enkele albums die uw ding zouden moeten zijn:

Carbon Based Lifeforms - Interloper (World of Sleepers is ook schitterend)
Solar Fields - Movements
HUVA Network - Ephemeris
 
Hol Baumann - Human (2008)

Solar Fields - Movements (2009)

Vibrasphere - Selected Downbeats (2009)


Of iets donkerder

The Killimanjaro Darkjazz Ensemble - The Killimanjaro Darkjazz Ensemble (2006)

Bohren & der Club of Gore - Black Earth (2002)
 
Check r Beny eens!

Of Kiasmos, Gaunt is een van mijn all-time favoriete liedjes.
 
Laatst bewerkt:
Ben niet zo heel bekend met het genre maar ik ken er wel een tweetal die denk ik er toch dicht bij aan leunen. Mss ken je ze, mss ook niet en mss zijn ze niet wat je zoekt. Maar kan wsl geen kwaad om ze hier te zetten, mss zijn er wel anderen die hiermee ook nieuwe zaken leren kennen;

 
Ben niet zo heel bekend met het genre maar ik ken er wel een tweetal die denk ik er toch dicht bij aan leunen. Mss ken je ze, mss ook niet en mss zijn ze niet wat je zoekt. Maar kan wsl geen kwaad om ze hier te zetten, mss zijn er wel anderen die hiermee ook nieuwe zaken leren kennen;

Kazinski heeft nog andere meer onbekende hits die wel steengoed zijn in het genre: Odd Look, ProtoVision, Dead Cruiser, , ..
 

Misschien is Crystal Castles wel iets voor jou (misschien te hard tho). Ik denk dat je vooral moet zoeken richting ambient pop, synthpop & dream pop en de genres die daar vervolgens aan leunen zoals shoegaze (iets harder weer) en new wave al zijn dat bredere genres. Ik zal er nog wel een heleboel posten later. De meer elektronische genres zou je ook wel moeten liggen maar negeer aub mainstream EDM, zeker met die hardstyle van nu, zelf ben ik meer voor underground electro, en het house genre (deep house), ambient techno/house en IDM. (bvb. aphex twin, james holden, luke abbott, etc...) Soms ook nog wel eens drum & bass (Burial & Calibre bvb.). Ik kan je wel een afspeellijst geven als dat soort elektronische muziek je ligt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan