Ik zal u wat op weg helpen, want voor te stoefen met uw geld zijn er betere threads op dit forum. De amateurs beginnen bij https://www.beyondgaming.be/threads/wat-is-uw-brutoloon.113/page-452.
Pas hierna mag ik u verwijzen naar de volgende threads.
En pas als ge daar afgestudeerd zijt moogt ge hier komen humble braggen in de algemene threads.



De Maspalomas / Tabaiba (is hetzelfde hotel).
Als ge graag ietwat van alcohol drinkt, raad ik wel de premium formule aan. Anders zijt ge beperkt tot het (best wel ok) basis bier en de (best wel crappy) basis spirits & cocktails.
Die zwembaden zien er altijd zeer tof uit, zo getrokken wanneer er geen volk in zit.
 
Vroeger vaak op zo’n all-in hotel geweest en eigenlijk het grootste nadeel dat is mij bijgebleven, is het zuiptoerisme dat daar op afkomt. Maar voor de rest isdat u ontzorgen, en zien dat ge overdag een uitstap kan doen om niet aan dat overvol zwembad te moeten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Afgelopen weekend een weekendje Ardennen gedaan met het gezin. Dit keer vlakbij Couvin, echt een geweldige regio voor ons.
Het huisje zelf had een heel grote omheinde tuin, wat ideaal was voor de honden en voor de kinderen en was heel gezellig (supervriendelijke mensen ook) en in de omgeving is wel wat te doen (wij hebben Chimay bezocht en zijn 2 keer gaan wandelen (telkens 5km, wat meer dan voldoende was met de kinderen)), ik denk dat ik nog nooit zo'n goede gedetailleerde wandelroutekaart heb gezien, er waren in de wijde omtrek zeker 40 perfect bewegwijzerde wandelingen.

Kortom, de regio rond Couvin/Chimay is een dikke aanrader als je van zulke vakanties houdt.

EDIT: wandelingen zowel zeer kort als zeer lang, zowel makkelijke als moeilijke en de wandeling die wij op dag 2 deden rond het stuwmeer van Ry de Rome (https://nl.wikipedia.org/wiki/Meer_van_de_Ry_de_Rome) was 4,9km, zeer rustig (tussen meer en bos) en de weg is volledig verhard, dus ook zeer goed te doen met kinderwagens.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger vaak op zo’n all-in hotel geweest en eigenlijk het grootste nadeel dat is mij bijgebleven, is het zuiptoerisme dat daar op afkomt. Maar voor de rest isdat u ontzorgen, en zien dat ge overdag een uitstap kan doen om niet aan dat overvol zwembad te moeten liggen.
Mijn horrorbeeld is dat van Britten die om 7u klaarstaan met een handdoek om die klaar te leggen aan een zwembad. Wellicht is dat een fout beeld en wordt dit door tal van resorts ontraden, maar als ik op verlof ga zoek ik rust en schoonheid. Met honderden andere toeristen op hotel zitten past toch niet in dat ideaalbeeld. Niet elke bestemming heeft echter huisjes met een zwembad(je) zoals pakweg Zuid-Frankrijk. Als je naar Egypte gaat lijkt me dat de enige mogelijkheid?
 
Als je naar een hotel/resort ga kies dan niet voor de goedkope hotels met een te klein zwembad, te weinig ligstoelen, slecht eten en wat dan ook. Dan krijg je van die marginale toestanden zoals gevecht om de ligstoelen enzoverder. Heb je het budget niet voor beter, begin er dan niet aan. Wij gaan eigenlijk al een paar jaar naar Zuid-Spanje en daar zijn weinig buitenlanders. Meeste toeristen zijn binnenlandse Spanjaarden, wat maakt dat het zwembad/strand/hotel/etc. daar tot een uur of 5 vrij verlaten is in de namiddag door hun siesta gewoontes :laugh:. Over het algemeen zijn dat ook heel chille en rustige mensen. Ooit eens een vakantie gehad op Kreta in een hotel vol Russen, nooit meer. Daar heb ik de marginaalste scenes ooit gezien. Die populaire plaatsen waar het vol Britten zit zijn toch ook te vermijden als de pest.

Wij gaan deze zomer opnieuw op hotel met een 5 en bijna 3-jarige. We zijn vorig jaar ook geweest. Met de oudste is het al de 3e keer. Voor ons werkt dat gewoon. Ik zou gerust iets anders willen doen, maar mijn vrouw wil alleen op hotel voor het groot verlof en ik snap dat ergens wel - geef ze zeker gelijk dat het ontzorgen is. Je moet naar helemaal niets kijken. Maar de prijs is dan weer volledig belachelijk. Onze identiek zelfde reis is bijna 20% duurder dan vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Mijn horrorbeeld is dat van Britten die om 7u klaarstaan met een handdoek om die klaar te leggen aan een zwembad. Wellicht is dat een fout beeld en wordt dit door tal van resorts ontraden, maar als ik op verlof ga zoek ik rust en schoonheid. Met honderden andere toeristen op hotel zitten past toch niet in dat ideaalbeeld. Niet elke bestemming heeft echter huisjes met een zwembad(je) zoals pakweg Zuid-Frankrijk. Als je naar Egypte gaat lijkt me dat de enige mogelijkheid?
Mijn resorts ervaringen dateren van voor de covid periode toen we nog geen kleine hadden rondlopen. Maar we hebben in de tijd toch een heel aantal all-in boekingen gedaan, vooral Spanje en Turkije, maar dat beeld van een horde toeristen die smorgensvroeg een sprintje trekken om als eerste de handdoek te kunnen leggen aan het zwembad hebben we nooit gezien. Waarschijnlijk speelt het feit dat we meestal buiten het hoogseizoen boekten en dat we voor bijvoorbeeld Turkije altijd voor minstens 4 sterren gingen, de prijs was dan altijd goed doenbaar omdat het buiten het seizoen lag.
Een tip dat wel altijd volgden was om te kiezen voor een kamer die niet aan de zwembad zijde ligt, is meestal een stuk rustiger, als er dan toch zatte Britten of Russen s'avonds nog kabaal willen maken bij het zwembad dan heb ge daar toch al geen last van.

Voor de rest probeerden we zo weinig als mogelijk om op hotel te zitten overdag, ofwel deden we een uitstap vanuit het hotel zelf, georganiseerd door de touroperator ofwel namen we de bus naar de dichtstbijzijnde stad/dorp. Op het einde van de dag terug naar het hotel, eten, relaxen en wat meepikken van de avond activiteiten die meestal gepland staan in zo'n groot resort. Als je eens dag geen zin hebt om erop uit te trekken, dan chillen we eventueel bij het zwembad of doen een spa.

Nu ja met kleine kinderen wordt het een ander verhaal, nu opteren we ook eerder voor een apart huisje omdat de kindvriendelijke resorts, die dus met grote gekleurde glijbanen en toeterende draaimolens mij als volwassene allesbehalve lijkt bij te dragen tot een rustgevende vakantie.
 
Als je naar een hotel/resort ga kies dan niet voor de goedkope hotels met een te klein zwembad, te weinig ligstoelen, slecht eten en wat dan ook. Dan krijg je van die marginale toestanden zoals gevecht om de ligstoelen enzoverder. Heb je het budget niet voor beter, begin er dan niet aan. Wij gaan eigenlijk al een paar jaar naar Zuid-Spanje en daar zijn weinig buitenlanders. Meeste toeristen zijn binnenlandse Spanjaarden, wat maakt dat het zwembad/strand/hotel/etc. daar tot een uur of 5 vrij verlaten is in de namiddag door hun siesta gewoontes :laugh:. Over het algemeen zijn dat gewoon heel chille mensen
Ben zelf met een Spaanse en al veel met Spanjaarden naar't strand geweest. Die gaan effectief in 2 golven (van 10/11 tot 2u). Als het te heet op't strand is, gaan die in een restaurantje meestal uitgebreid lunchen.

Daarna (rond 4/5u) opnieuw naar't strand. En dan om 9/10u avondeten.

Ah, het leven...
 
Valt dat wat mee qua kostprijs? Zelf wel koken etc? (mag gerust via PM)
Was 35000 ZAR voor 9 dagen. En koken, kies je zelf. Aangezien het franse invloed heeft ging ik sochtends naar de verse bakker. En dan smiddags meestal restaurant en dam savonds food delivery of braai.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Weekje vrij eind juli / begin augustus met dochter van 25 maand oud. Suggesties?
Zouden graag eens met vliegtuig proberen. Lange autoritten is ze geen fan van (vorig jaar september oostenrijk & toscane gedaan)
 
Huisje aan lac de l'eau d'heure van donderdag tem zaterdag.
Iemand nog tips voor in de buurt met oa kinderen van 2, 4 en 6?
Zie wel dat er redelijk wat activiteiten zijn in de buurt.
 
Deze zomer naar Mexico met een dochter die op dat moment 11 maand zal zijn. Serieuze vlucht natuurlijk, iemand goede tips om dit te overleven? :unsure:

We vliegen al 's nachts.
 
Deze zomer naar Mexico met een dochter die op dat moment 11 maand zal zijn. Serieuze vlucht natuurlijk, iemand goede tips om dit te overleven? :unsure:

We vliegen al 's nachts.

Allemaal klein prutsgerief (dat geen lawaai maakt). en dat in een klein tasje steken dat ze zelf kunnen ontdekken.
(dat kunnen stomme dingen zijn als zakdoeken, lintjes , fidgetspinners,... )
Als het een goede eter is , je kan ze altijd bezig houden met een eetbox.

road-trip-snack-box-scaled.jpg
 
Terug
Bovenaan