Dat is het minimum, bij minder weer is het rond de 20°C maar kan gerust richting de 25°C gaan bij mooi weer.
Aangezien wij veel wandelen is 20°C voor ons voldoende :)
Hmm, als ik online zoek vind ik nergens dat het in juli warmer wordt dan 16 graden. Zoek ik verkeerd?
 
Mogelijk een week richting Frankrijk (Annecy of verder richting Provence) in juli met onze tweejarige (tegen dan 2 jaar en 10 maanden). Eens zien op AirBNB of ik geen leuk huisje met zwembad kan vinden op een berg met zicht op een valleitje tegen een betaalbare prijs. :unsure:
Nu wil mijn vrouw met het vliegtuig op reis ... :unsure: ... maar dat ziet er alleszins niet goedkoop uit. Auto huren is ook pokkeduur, als ik het even zo opzoek. Nu, het is al 8 april dus ik ben sowieso veel te laat voor goedkope deals. En juli is sowieso duur.

Misschien toch eens eerst een budget afspreken. :D
 
Ja, November December. Maar voor de zomer moet je niet echt snel zijn. Nobody cares blijkbaar. 10d all in in de alpen met gratis opvang voor 800 euro is blijkbaar niet fancy genoeg tegenwoordig.

Vrienden van mij gaan 3 periodes in de zomer...

Hier staat eerder 1400 EUR voor 1 volwassene in de zomervakantie (incl CM korting).

Niet dat dat daarom geen goede deal is. Maar 3000 EUR+ voor een familie is wel wat anders dan 800.

Wij doen zelf meestal 1 of 2 vakanties per jaar met mijn ouders & soms zussen, en dan nog een weekje of 2 naar de ouders & zussen van mijn vrouw. Ook gratis babysit op die manier en nog wel gezellig. Plus het is wat investeren in tijd met de familie.

En als we dan wat avontuurlijker willen, doen we op ons zelf met de kinderen iets Road-trip achtig.
 

Hier staat eerder 1400 EUR voor 1 volwassene in de zomervakantie (incl CM korting).

Niet dat dat daarom geen goede deal is. Maar 3000 EUR+ voor een familie is wel wat anders dan 800.

Wij doen zelf meestal 1 of 2 vakanties per jaar met mijn ouders & soms zussen, en dan nog een weekje of 2 naar de ouders & zussen van mijn vrouw. Ook gratis babysit op die manier en nog wel gezellig. Plus het is wat investeren in tijd met de familie.

En als we dan wat avontuurlijker willen, doen we op ons zelf met de kinderen iets Road-trip achtig.

Zinal is 800 pp, nog plekken vrij in augustus
 
Je kunt er ook klimmen, mountain biking, ... ik kan me daar gerust 2mnd bezig houden :laugh:
Haha, die van ons zal 7 maand zwanger zijn dus ga ik daarmee niet kunnen verleiden. We zijn nu st Moritz aan het overwegen mr ze vreest dat het daar te fris zal zijn.
 
Hmm, als ik online zoek vind ik nergens dat het in juli warmer wordt dan 16 graden. Zoek ik verkeerd?
Mijn ervaring is ook dat temperaturen van bergsteden hoger zijn dan wat je vindt op internet qua klimaat.
Vorig jaar op onze reis in Bad Hofgastein is het nooit onder de 20°C geweest en we hebben zelfs 2 dagen had boven de 30°C maar volgens het internet is de gemiddelde maximum temperatuur 16°C in juli.
 
Nu wil mijn vrouw met het vliegtuig op reis ... :unsure: ... maar dat ziet er alleszins niet goedkoop uit. Auto huren is ook pokkeduur, als ik het even zo opzoek. Nu, het is al 8 april dus ik ben sowieso veel te laat voor goedkope deals. En juli is sowieso duur.

Misschien toch eens eerst een budget afspreken. :D
Heb je geen bedrijfswagen? Ik zou sowieso met de wagen gaan, vliegen is veel te duur. Waar ik vorig jaar nog voor 1700 euro een paasweek costa del sol kon doen half pens. ging het nu al naar de 3200 euro voor dezelfde reis.

Wij gaan in de zomer altijd naar campings ( yelloh village, sanday, sunelia, flower) en huren dan zo een stacaravan. Dat is altijd in orde als je vooraf goed de reviews checkt. De streek rond Narbonne is opmerkelijk goedkoper dan de Provence/ cote d'azur.

Vorig jaar Dordogne gedaan, voor deze zomer is de bestemming nog onbekend.
 
Vorige week voor de 1ste keer met onze mobilhome weg geweest.
Ze(3 en 6 jaar) vonden het schitterend.
Komende zomer gaan we voor 3 weken rond trekken en ze kijken er nu al naar uit.
Tijdens het rijden een tafel voor hunne neus hebben, helpt ook enorm tegen de verveling.
Tot vorig jaar huurden we ook altijd een huisje of stacaravan ergens in frankrijk, maar dan zit je een hele week op dezelfde plek en dat wilden ik en mijn vrouw niet meer, max 2 nachten op dezelfde camping is beetje het doel.
 
Vorige week onze reis voor deze zomer geboekt naar Gran Canaria, meer bepaald "Bahia Feliz"... Eerste keer dat we met de kids (tegen dan 8 en 6) naar een all-in hotelformule gaan.

Voornamelijk gedaan omdat we merkten vorige zomer dat ze in een huisje met zwembad vooral op elkaar gewezen waren om te spelen met als resultaat dat ze na een week alleen nog ruzie konden maken. We hopen nu met een kids club dat ze wat andere vriendjes kunnen maken en niet constant op elkaar moeten focussen en we een ganse week moeten bemiddelen.

Als er trouwens mensen zijn met tips voor Gran Canaria, graag...
 
Vorige week onze reis voor deze zomer geboekt naar Gran Canaria, meer bepaald "Bahia Feliz"... Eerste keer dat we met de kids (tegen dan 8 en 6) naar een all-in hotelformule gaan.

Voornamelijk gedaan omdat we merkten vorige zomer dat ze in een huisje met zwembad vooral op elkaar gewezen waren om te spelen met als resultaat dat ze na een week alleen nog ruzie konden maken. We hopen nu met een kids club dat ze wat andere vriendjes kunnen maken en niet constant op elkaar moeten focussen en we een ganse week moeten bemiddelen.

Als er trouwens mensen zijn met tips voor Gran Canaria, graag...
Ik begrijp de keuze voor all-in, maar ik weet niet of ik daar zelf gelukkiger van zou worden. Enerzijds gemakkelijk, anderzijds een beetje benauwend? Als kind heb ik dat een keer gedaan en dat was wel leuk, maar ik zie mijn volwassen zelf dat totaal niet meer doen.
 
Ik begrijp de keuze voor all-in, maar ik weet niet of ik daar zelf gelukkiger van zou worden. Enerzijds gemakkelijk, anderzijds een beetje benauwend? Als kind heb ik dat een keer gedaan en dat was wel leuk, maar ik zie mijn volwassen zelf dat totaal niet meer doen.
Tjah, is ook mijn voorkeur niet maar ja... Na zoveel jaar 'mijn goesting' was het eens de goesting van een ander hé :)
 
Hier nog niet naar Londen geweest maar wel naar Parijs met 2 kinderen (toen 4 en 2).
Ik vond dat leuk, de kinderen ook, je moet alleen je verwachtingen van zo’n citytrip veranderen van “we gaan zeker dit en dat en dat doen” naar “we gaan deze dingen op ons lijstje zetten en zien wel waar we geraken”.
ik zat ook aan Parijs te denken tijdens het pinksterweekend (vrijdag 26/05 tem maandag 29/05), maar zal Parijs tegen dan wat genormaliseerd zijn?
Heb 1 dochter van 6jaar oud.
Wat zou nog een alternatief zijn voor Parijs met een 6jarige? Ik wou met haar foto's met de eifeltoren op de achtergrond. Het zou ons allereerste "papa dochter citytrip" worden. Voorheen deden we een "all in hotel" formules.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week onze reis voor deze zomer geboekt naar Gran Canaria, meer bepaald "Bahia Feliz"... Eerste keer dat we met de kids (tegen dan 8 en 6) naar een all-in hotelformule gaan.

Voornamelijk gedaan omdat we merkten vorige zomer dat ze in een huisje met zwembad vooral op elkaar gewezen waren om te spelen met als resultaat dat ze na een week alleen nog ruzie konden maken. We hopen nu met een kids club dat ze wat andere vriendjes kunnen maken en niet constant op elkaar moeten focussen en we een ganse week moeten bemiddelen.

Als er trouwens mensen zijn met tips voor Gran Canaria, graag...
Ik zit op dit moment in Gran Canaria in een all-in voor de eerste keer in mijn leven, en ik heb een tip voor u: Doe het niet 😩
 
Het is totaal onnodig om op deze manier te communiceren.
Ik zit op dit moment in Gran Canaria in een all-in voor de eerste keer in mijn leven, en ik heb een tip voor u: Doe het niet 😩
Dat komt ervan als je in een cheap ass hotel zit ipv in een luxehotel in Bodrum of Antalya. Ik doe niks anders dan all-in. Geen zatte Britten hier die mijn dochter duwen of zo. If you pay peanuts, you get monkeys of zoiets.
 
Net terug van de azurenkust waar het al aangenaam weer was, met zelf enkele zomerdagen (die we hier soms zelf niet halen aan de kust). We betaalden 820 voor 9 nachten met 4 p. op een zeer mooie 5* camping in zo een cottage. (Wat eigenlijk een stacaravan is maar dan niet zoals we die hier kennen met lelijke golfplaten enz). Prachtige wandelingen gemaakt, op het strand kunnen liggen, een aantal dorpjes bezocht. De Duitsers waren talrijk aanwezig, maar die mensen zijn kampioen in low-profile blijven, bij de Nederlanders ging dat een ander verhaal zijn.

Liefst van al zou ik deze zomer terug gaan naar deze streek, alleen is de prijs maar liefst met factor 2,5 te vermenigvuldigen.
 
Dat komt ervan als je in een cheap ass hotel zit ipv in een luxehotel in Bodrum of Antalya. Ik doe niks anders dan all-in. Geen zatte Britten hier die mijn dochter duwen of zo. If you pay peanuts, you get monkeys of zoiets.
Ik zal u wat op weg helpen, want voor te stoefen met uw geld zijn er betere threads op dit forum. De amateurs beginnen bij https://www.beyondgaming.be/threads/wat-is-uw-brutoloon.113/page-452.
Pas hierna mag ik u verwijzen naar de volgende threads.
En pas als ge daar afgestudeerd zijt moogt ge hier komen humble braggen in de algemene threads.


In welk hotel zit je? Want Gran Canaria is de bestemming voor september hier.
De Maspalomas / Tabaiba (is hetzelfde hotel).
Als ge graag ietwat van alcohol drinkt, raad ik wel de premium formule aan. Anders zijt ge beperkt tot het (best wel ok) basis bier en de (best wel crappy) basis spirits & cocktails.
 
Terug
Bovenaan