Heel fijn als jij kinderen hebt waar je alles mee kan doen. Maar projecteer jouw situatie niet op anderen.
Ik heb 2 jongens, niet de gemakkelijkste. Uiteraard moet je niet naar adults only hotels gaan, of naar de jungle van Z-Amerika, maar een vliegtrip van 3,5u, of een rit naar Zuid-Frankrijk hoeft toch geen probleem te zijn.

Ik hoor dan in mijn ruime kring soms mensen die jaloers zijn omdat we ook met de kleine kinderen "ver" gaan, of op wandelvakantie gaan, of een vliegreis doen.

Ze zeggen dan dat met hun kinderen niet gaat of te duur is, of te ver (ze hebben het gewoon nog niet geprobeerd en betalen wel 800 euro voor een weekend centerparcs). Als je iets wil moet je er soms eens iets voor over hebben. Een rit naar het zuiden is altijd een avontuur. Geen enkel kind is gemaakt om lang in de auto te zitten, het is natuurlijk gemakkelijk om dat te vermijden en gewoon gemakkelijkshalve naar de Belgische kust te gaan, maar ze moeten dan achteraf niet klagen dat het grijs en koud is. Wat de kostprijs betreft is het vaak goedkoper om een week naar het zuiden te gaan, dan 3 dagen in zo een park. En tot slot, als ik in een schoolvakantie een vlucht neem naar Malaga, dan zitten daar meestal nog een aantal gezinnen met kinderen op, en ja af en toe weent er eens een kindje. Vroeger had ik daar ook stress voor, nu trek ik mij dat niet meer aan. Niemand gaat je scheef bekijken omdat je kleine eens weent of lastig doet op het vliegtuig.
 
Vroeger had ik daar ook stress voor, nu trek ik mij dat niet meer aan. Niemand gaat je scheef bekijken omdat je kleine eens weent of lastig doet op het vliegtuig.
niemand? 😂

Ooit op een vlucht van 8u een kind 8u horen wenen. Iedereen op die vlucht was blij dat we er waren, dat kan ik je wel verzekeren!
 
Ik heb een 15 maand oude hooligan en 6j oude zoon en wij doen daar echt alles mee, 10h op het vliegtuig, overlanding roadtrips waar dagelijks gecampeerd wordt en elke dag 6-8u gereden wordt.

Nu ook een trip gepland, lodge tot bestemming 1 - 8u rijden om daar 3 dagen te blijven. Bstemming 1 naar bestwmming 2, 10u rijden om daar 7 dagen te bljven. Van daaruit naar bestemming 3, terug 8u en 3 dagen, dan terug naar huis wat 7u rijden is.

Dat lukt allemaal perfect hoor.
 
Ik heb 2 jongens, niet de gemakkelijkste. Uiteraard moet je niet naar adults only hotels gaan, of naar de jungle van Z-Amerika, maar een vliegtrip van 3,5u, of een rit naar Zuid-Frankrijk hoeft toch geen probleem te zijn.

Ik hoor dan in mijn ruime kring soms mensen die jaloers zijn omdat we ook met de kleine kinderen "ver" gaan, of op wandelvakantie gaan, of een vliegreis doen.

Ze zeggen dan dat met hun kinderen niet gaat of te duur is, of te ver (ze hebben het gewoon nog niet geprobeerd en betalen wel 800 euro voor een weekend centerparcs). Als je iets wil moet je er soms eens iets voor over hebben. Een rit naar het zuiden is altijd een avontuur. Geen enkel kind is gemaakt om lang in de auto te zitten, het is natuurlijk gemakkelijk om dat te vermijden en gewoon gemakkelijkshalve naar de Belgische kust te gaan, maar ze moeten dan achteraf niet klagen dat het grijs en koud is. Wat de kostprijs betreft is het vaak goedkoper om een week naar het zuiden te gaan, dan 3 dagen in zo een park. En tot slot, als ik in een schoolvakantie een vlucht neem naar Malaga, dan zitten daar meestal nog een aantal gezinnen met kinderen op, en ja af en toe weent er eens een kindje. Vroeger had ik daar ook stress voor, nu trek ik mij dat niet meer aan. Niemand gaat je scheef bekijken omdat je kleine eens weent of lastig doet op het vliegtuig.

Nu doe je net wat Sir.Killalot zegt wat je niet moet doen: projecteren.

Om je verbeelding wat te helpen: ik kan je verzekeren dat je met diie van ons (praten nog niet en begrijpen ook nog niet wat je zegt) na maximum twee uur rijden je kar keert als de bestemming Zuid-Frankrijk is. Tenzij jij probleemloos je kinderen urenlang laat huilen en dan ook nog geconcentreerd kan rijden. Dan hoeft het inderdaad geen probleem te zijn.
 
niemand? 😂

Ooit op een vlucht van 8u een kind 8u horen wenen. Iedereen op die vlucht was blij dat we er waren, dat kan ik je wel verzekeren!

I couldn't care less. Als je bleitsmurf bleit, dan bleit die. Niet veel aan te doen...

Wij hebben dan opgelost met 2-3 uur hetzelfde haar favoriete kinder liedje op repeat , beter dan gehuil :D

Ik hoor nog altijd mango mango coconut papaya... 8.uur.lang. :cautious:
 
Nu doe je net wat Sir.Killalot zegt wat je niet moet doen: projecteren.

Om je verbeelding wat te helpen: ik kan je verzekeren dat je met diie van ons (praten nog niet en begrijpen ook nog niet wat je zegt) na maximum twee uur rijden je kar keert als de bestemming Zuid-Frankrijk is. Tenzij jij probleemloos je kinderen urenlang laat huilen en dan ook nog geconcentreerd kan rijden. Dan hoeft het inderdaad geen probleem te zijn.
Wij hebben op vier jaar tijd nog altijd niet meer dan vier dagen na elkaar kunnen doorslapen. Gemiddeld hebben we maar een 2-tal nachten per week waarop de kinderen doorslapen. Dan denk je wel twee keer na vooraleer je beslist om tien uur te rijden.

Ja en nee. Sommige mensen "durven" idd niets anders meer dan naar center parks te gaan, enkel junkfood gaan eten,...

Terwijl wij idd ook gewoon de dochter mee op restaurant namen met het nodige stille speelgoed mee, ook b&b's boekten omdat de onze niet als een kudde olifanten over op, over en onder denderde,...
Hoe groter het gezin, hoe moeilijker wel om alles rustig te laten verlopen, dat geloof ik gerust!
Je kent zowel jezelf als je kinderen het beste. Bij zo'n opmerking van Chauffagist ala "Als je iets wil moet je er soms eens iets voor over hebben", tja, bij zo'n neerbuigende, wereldvreemde en onempatische uitspraken krijg ik alleen zin om hem een paar kletsen te verkopen eerlijk gezegd. Wat werkt voor jou en jouw kinderen, werkt niet noodzakelijk voor anderen. Dat er ouders zijn die wat meer moeten durven zal wel zijn, maar bij de meesten is het gewoon realiteitszin. En die help je echt niet door een beetje de eigen luxe-situatie te gaan projecteren.

Maar laat ons terug on-topic gaan en tips posten waar we iets mee zijn.
 
na maximum twee uur rijden je kar keert als de bestemming Zuid-Frankrijk is. Tenzij jij probleemloos je kinderen urenlang laat huilen en dan ook nog geconcentreerd kan rijden. Dan hoeft het inderdaad geen probleem te zijn.
Wij hebben op vier jaar tijd nog altijd niet meer dan vier dagen na elkaar kunnen doorslapen. Gemiddeld hebben we maar een 2-tal nachten per week waarop de kinderen doorslapen. Dan denk je wel twee keer na vooraleer je beslist om tien uur te rijden.
Helemaal mee eens hoor, hier zijn we ook enkel naar Nederland en Duitsland (telkens net over de grens) gereden en na de eerste keer 2u huilen werd er minutieus gepland wanneer we konden vertrekken in functie van "hoe groot is de kans dat ze dan wèl in slaap valt?" 🤣

En idd ken je kind maar zeker ook jezelf hierin, vakantie hoort ontspanning te zijn, niet de rit alleen al urenlang gefrustreerd in je stuur willen bijten! :support:
 
Hier ook nog 2x per nacht wakker. En je kan ntl ook snachts rijden he mensen.
1. Dan moet je jog voldoende "reserve" hebben om zelf enkele uren slaap op te offeren.
2. En dan sta je daar met een auto volgepropt met spullen en kan je die nergens kwijt, mag je nog rondzoeken waar je ergens kan ontbijten want je moet nog enkele uren wachten eer je op de kamer mag,....
Zelf vind ik echt niets praktisch aan rijden s nachts met kleine kinderen. Ja, ze zijn stil. Dan wel. Maar die stress wordt gewoon ingevuld voor een ander type stress.
 
1. Dan moet je jog voldoende "reserve" hebben om zelf enkele uren slaap op te offeren.
2. En dan sta je daar met een auto volgepropt met spullen en kan je die nergens kwijt, mag je nog rondzoeken waar je ergens kan ontbijten want je moet nog enkele uren wachten eer je op de kamer mag,....
Zelf vind ik echt niets praktisch aan rijden s nachts met kleine kinderen. Ja, ze zijn stil. Dan wel. Maar die stress wordt gewoon ingevuld voor een ander type stress.
Uiteraard is er geen enkele oplossing die perfect is en voor iedereen lukt. En als single parent zal het idd nog stukken zwaarder zijn, want dan moet je uw wagen bvb ad kant zetten om effectief uw kind aandacht te geven bij het wenen bvb.

Ik doe meestal airbnb of grote hotels voor met mijn kleine mannen en meestal zijn deze super flexibel naar check in tijden. Mijn komende trip mag ik al verschillende kamers binnen tussen 8 en 9 sochtends. Maar mss is dat iets minder normaal in EU.

Ntl hangt stress levels ook af van persoon tot persoon. Iedereen ervaart dat ook anders. Als ik bvb mij zwaar vast gereden had in de middle of nowhere in Namibische dessert was mijn vrouw ah wenen dat we het niet gingen overleven terwijl ik het net leuke challenge vond. Mij ook los gekregen na 36h dus viel al bij al goed mee 😁
 
Wij hebben op vier jaar tijd nog altijd niet meer dan vier dagen na elkaar kunnen doorslapen. Gemiddeld hebben we maar een 2-tal nachten per week waarop de kinderen doorslapen. Dan denk je wel twee keer na vooraleer je beslist om tien uur te rijden.

Gaat dit dan om 1 kind dat sinds de geboorte niet doorslaapt of eerst de oudste en nu de jongste die niet doorslaapt. Ik heb altijd gemerkt dat ze op reis beter slapen ( lees langer slapen).
Je kent zowel jezelf als je kinderen het beste. Bij zo'n opmerking van Chauffagist ala "Als je iets wil moet je er soms eens iets voor over hebben", tja, bij zo'n neerbuigende, wereldvreemde en onempatische uitspraken krijg ik alleen zin om hem een paar kletsen te verkopen eerlijk gezegd.
Pas maar op dat ik jou niet een paar kletsen verkoop. Het is toch een feit. Denk je dat alles altijd perfect gaat op weg naar het zuiden of op het vliegtuig. Ik heb ook al bleiting tegen gekomen in de vertrekhal, bleiting op het vliegtuig door een scheur in het trommelvlies. Ik zou dan initieel ook kiezen om vliegen te vermijden, of onder mijn stoel kruipen van schaamte, maar eigenlijk is dat niks om beschaamd over te zijn. De meeste andere mensen hebben daar begrip voor. Gisterenavond colruyt Nieuwpoort, gezin toeristen dat nog boodschappen kwam doen, waarschijnlijk na een helse rit van het binnenlang naar de Kust. Kindje smijt haar op de parking op de grond en begint luid te wenen. Er is echt niemand die daar raar naar kijkt.

Wat werkt voor jou en jouw kinderen, werkt niet noodzakelijk voor anderen. Dat er ouders zijn die wat meer moeten durven zal wel zijn, maar bij de meesten is het gewoon realiteitszin. En die help je echt niet door een beetje de eigen luxe-situatie te gaan projecteren.
Realiteitszin? Hoe weet je nu vooraf hoe iets gaat uitdraaien als je het nog niet geprobeerd hebt? Ik weet ook wel dat kinderen lastig doen als ze lang in de auto zitten. Sommige mensen rijden daarom 's nachts of vertrekken half in de nacht. Andere mensen rijden in 2 keer. Nog anderen kiezen bewust voor vliegreizen omdat je zeer snel op je bestemming bent.
Maar laat ons terug on-topic gaan en tips posten waar we iets mee zijn.
 
Hier ook nog 2x per nacht wakker. En je kan ntl ook snachts rijden he mensen.
Niet persoonlijk, bij wijze van voorbeeld. Het zou m.i. helpen indien we deze tip formuleren als bv "Iets dat bij ons helpt is 's nachts rijden, al heeft dat natuurlijk ook weer zijn nadelen." Zo geef je aan dat het iets is dat voor jou werkt maar niet noodzakelijk voor anderen en geef je blijk van wat inlevingsvermogen in andere situaties.

De toon van het huidige bericht is eerder neerbuigend.

Nu zullen cege en co hun troll hoed opzetten en zeggen dat dit een forum is en ze hier hun onverbloemde gedachten in een haast willen dumpen maar dat gaat wat voorbij aan het ogenschijnlijke doel van dit topic (zie start van het topic): mensen helpen met nuttige tips.
Trollen kan in zwam.
 
Gaat dit dan om 1 kind dat sinds de geboorte niet doorslaapt of eerst de oudste en nu de jongste die niet doorslaapt. Ik heb altijd gemerkt dat ze op reis beter slapen ( lees langer slapen).
Beide kinderen slapen de meeste nachten niet door. En opnieuw: je hebt gemerkt dat jouw kinderen beter en langer slapen op reis. Fijn voor jou. Hier is dat absoluut niet het geval. Stop met projecteren.
Denk je dat alles altijd perfect gaat op weg naar het zuiden of op het vliegtuig. Ik heb ook al bleiting tegen gekomen in de vertrekhal, bleiting op het vliegtuig door een scheur in het trommelvlies. Ik zou dan initieel ook kiezen om vliegen te vermijden, of onder mijn stoel kruipen van schaamte, maar eigenlijk is dat niks om beschaamd over te zijn. De meeste andere mensen hebben daar begrip voor. Gisterenavond colruyt Nieuwpoort, gezin toeristen dat nog boodschappen kwam doen, waarschijnlijk na een helse rit van het binnenlang naar de Kust. Kindje smijt haar op de parking op de grond en begint luid te wenen. Er is echt niemand die daar raar naar kijkt.
Je mist het punt volkomen.
Realiteitszin? Hoe weet je nu vooraf hoe iets gaat uitdraaien als je het nog niet geprobeerd hebt?
Net zoals ik weet dat ik niet moet proberen van een rots te springen om te kijken of ik kan vliegen. De meeste mensen kunnen echt wel inschatten wat er voor hun en hun gezin werkt hoor.
Ik weet ook wel dat kinderen lastig doen als ze lang in de auto zitten. Sommige mensen rijden daarom 's nachts of vertrekken half in de nacht. Andere mensen rijden in 2 keer. Nog anderen kiezen bewust voor vliegreizen omdat je zeer snel op je bestemming bent.
En sommigen kiezen voor een vakantie dichter bij huis. Kinderen verwachten ook helemaal geen verre reizen hoor.
Niet persoonlijk, bij wijze van voorbeeld. Het zou m.i. helpen indien we deze tip formuleren als bv "Iets dat bij ons helpt is 's nachts rijden, al heeft dat natuurlijk ook weer zijn nadelen." Zo geef je aan dat het iets is dat voor jou werkt maar niet noodzakelijk voor anderen en geef je blijk van wat inlevingsvermogen in andere situaties.

De toon van het huidige bericht is eerder neerbuigend.
Dit dus. Allemaal heel erg fijn dat het voor Chauffagist en Infected en anderen werkt, blij voor hen, het hoeft niet overal heel de tijd miserie te zijn, maar die hele mentaliteit van 'wat werkt voor mij, moet ook voor iedereen werken of het is dat ze niet durven, er niets voor over hebben of iets mis doen', sorry, da's om van te kotsen. Opnieuw: tips welkom, met neerbuigende opmerkingen en gestoef is niemand iets.
 
Ergens geef ik hem een beetje gelijk en je gewoon eens moet proberen.

Afgelopen zomer, vliegtuig had 6u vertraging. Begin er maar aan he denk je dan. Uiteindelijk is dat allemaal perfect verlopen. Kinderen kunnen imo veel meer aan dan wat veel ouders altijd denken. Heel veel kinderen op het vliegtuig en geen enkele geweend tijdens de vlucht. En wat dan nog als ze wenen.. Altijd die schaamte tegenover andere mensen begrijp ik toch ook niet. In de vertrekhal samen aan het spelen, mooi om te zien 😁.

Ik ben het toch ook vaak beu om te horen: "ja maar, die van u zijn brave he, dat zijn gemakkelijke kinderen he, die eten goed he, etc."
 
Laatst bewerkt:
Het gaat mij ook helemaal niet over schaamte ... maar opnieuw: je kent jezelf en je kinderen het best. Al die opmerkingen van 'eens proberen' zijn misschien goedbedoeld, maar dan ga je er van uit dat mensen het nog niet geprobeerd hebben, of beschuldig je ze eigenlijk er van dat ze hun eigen kinderen of zichzelf niet goed kennen.

Wij gaan nog niet meteen vliegreizen proberen, omdat we weten dat onze oudste zijn oren heel gevoelig zijn aan die luchtdrukschommeling en we onze jongste na 12 dubbele oorontstekingen op een jaar, verschillende buisjes en een operatie daar ook niet meteen aan willen blootstellen. We zouden het dit jaar al eens kunnen proberen, maar waarom zouden we dat moeten doen?
 
Het gaat mij ook helemaal niet over schaamte ... maar opnieuw: je kent jezelf en je kinderen het best. Al die opmerkingen van 'eens proberen' zijn misschien goedbedoeld, maar dan ga je er van uit dat mensen het nog niet geprobeerd hebben, of beschuldig je ze eigenlijk er van dat ze hun eigen kinderen of zichzelf niet goed kennen.

Wij gaan nog niet meteen vliegreizen proberen, omdat we weten dat onze oudste zijn oren heel gevoelig zijn aan die luchtdrukschommeling en we onze jongste na 12 dubbele oorontstekingen op een jaar, verschillende buisjes en een operatie daar ook niet meteen aan willen blootstellen. We zouden het dit jaar al eens kunnen proberen, maar waarom zouden we dat moeten doen?
Omdat je dan niet naar center parks moet gaan voor een half fortuin. :fingerguns_r:

Ik pas mijn reizen aan naar mijn eigen vermoeidheid in combinatie met de dochter haar gewoontes. Ik ga met een kleuter ook echt niet gaan vliegen of urenlang rijden want dan ben ik kapot eer ik er ben.
Maar ik ga ook geen half fortuin spenderen aan een vakantiepark in hoogseizoen als ik evengoed een b&b kan boeken voor minder dan de helft van de prijs. Enige waar ik op moet letten is dat er water en speeltuinen in de buurt zijn. Dus enkele nachten in Geraardsbergen op minder dan 3km van de Gavers of aan het provinciaal domein van Wachtebeke en mijn dochter heeft het beste verlof van haar leven gehad! 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nog nooit voet gezet in een Center Parks of iets gelijkaardigs hoor. Maar als mensen daar graag hun vakanties beleven, wie ben ik om daar op neer te kijken. Of zelfs zo uit de hoogte te doen dat mensen daar enkel naartoe gaan omdat ze met hun kinderen geen vliegtuigreis of lange autorit 'durven' doen.

Ieder zijn kopje thee, ieder zijn ding en ieder op zijn manier en wat werkt voor hen.
 
Dit dus. Allemaal heel erg fijn dat het voor Chauffagist en Infected en anderen werkt, blij voor hen, het hoeft niet overal heel de tijd miserie te zijn, maar die hele mentaliteit van 'wat werkt voor mij, moet ook voor iedereen werken of het is dat ze niet durven, er niets voor over hebben of iets mis doen', sorry, da's om van te kotsen. Opnieuw: tips welkom, met neerbuigende opmerkingen en gestoef is niemand ieiets.
We zijn toch niet in P&A bezig, ik ging er toch van uit dat de hele disclaimer met de cases waarom het niet zou lukken in specifieke gevallen niet nodig was.

Maar door de kleinschaligheid van Belgie, zien er teveel Belgen toch een "langere" reis met kinderen als een straf of als een zware opdracht terwijl kinderen echt wel wat aankunnen. Dit was meer mijn punt dan specifieke gevallen. Ik zou ook nooit op vliegtuig reis gaan als ik mijn kind daardoor pijn aandoet, dat is gewoon maar logisch.
 
Terug
Bovenaan