Same here, en uiteindelijk kijken ze daar toch niet de hele tijd naar, ze vallen in slaap of beginnen toch spontaan te spelen met hetgeen ze mee hebben in de wagen.
Dit, op bepaalde momenten zeiden ze zelf, ik ga mijn kleurboek pakken of iets anders.
Wij hadden ook wel cadeautjes gemaakt voor elke stop (om de 2u ongeveer). Simpele leuke dingetjes van de Action, vonden ze supertof en met hun Hulk en Spiderman hebben ze bijvoorbeeld zeker 2uur zitten spelen.
 
Zoals ieder jaar drie schermen volgepropt met Netflix en andere streamingdiensten. Hebben die gasten daar letterlijk niet naar gekeken in de auto.

's nachts vertrokken, paar uurtjes slapen, paar uurtjes rustig naar buiten kijken, eten, iedereen erna goed wakker en beginnen die opeens spelletjes te spelen als "ik zie ik zie wat jij niet ziet" - "gele auto's tellen" - "zwaaien naar anderen" - "een dier vormen met de laatste letter van het vorig dier"... twas precies een jeugdbeweging op de achterbank maar vooral, twas aangenaam rijden

Zoals Martine Tanghe al wist te vertellen "alles komt goed"
 
Twee daagjes naar het provinciaal domein van Chevetogne geweest met de kindjes, verbleven in een chambre d'hote in de buurt. Echt een aanrader met kindjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Iemand tips voor een vliegvakantie in de winter met kindjes van 3 en 5 jaar?
Spanje of Canarische Eilanden (wat in se ook Spanje is).

Al verschillende vliegreizen gedaan uit Oostende. Zal helaas gedaan zijn dit jaar met die kut energieprijzen die (deze winter gaan) vreten aan mijn reisbudget.
 
Spanje of Canarische Eilanden (wat in se ook Spanje is).

Al verschillende vliegreizen gedaan uit Oostende. Zal helaas gedaan zijn dit jaar met die kut energieprijzen die (deze winter gaan) vreten aan mijn reisbudget.
Had al eens gekeken naar Tenerife maar dat is €500 per persoon voor een vlucht in een schoolvakantie, is wat veel om een (kleine) week weg te gaan. Een citytrip lijkt me ook wel leuk maar ik vermoed dat dat nog wat te vroeg is voor onze jongste.
 
Had al eens gekeken naar Tenerife maar dat is €500 per persoon voor een vlucht in een schoolvakantie, is wat veel om een (kleine) week weg te gaan. Een citytrip lijkt me ook wel leuk maar ik vermoed dat dat nog wat te vroeg is voor onze jongste.
Dat zijn de prijzen hoor. Vorige winter 1300 aan vluchten naar malaga voor 3stoelen+ gratis dreumes van 15maand. Canarische in kersvakantie zal 2000 euro zijn aan vluchten. Iedereen wilt die winterzon!
 
Voor het verlengde weekend van allerheiligen op zoek naar een iets originelere uitstap dan het Zwembad / kinderboerderij
Mag ook net over de franse grens zijn. (plannen we er een weekendje rond).

ze is 2.5 jaar maar aan de kleine kant (voor bvb. plopsa indoor, mag ze het meeste nog niet doen - dus voor volgend jaar )
Meeste dingen die ik vind zijn +3 jaar?

De wereld Van Kina: het Huis in Gent is dat een aanrader voor iemand van 2.5 jaar ?
 
Voor het verlengde weekend van allerheiligen op zoek naar een iets originelere uitstap dan het Zwembad / kinderboerderij
Mag ook net over de franse grens zijn. (plannen we er een weekendje rond).

ze is 2.5 jaar maar aan de kleine kant (voor bvb. plopsa indoor, mag ze het meeste nog niet doen - dus voor volgend jaar )
Meeste dingen die ik vind zijn +3 jaar?

De wereld Van Kina: het Huis in Gent is dat een aanrader voor iemand van 2.5 jaar ?
https://www.jungle-city.be/ in Doornik.
Ik vind het wat vergane glorie, voor mijn dochter is het hemel op aarde! Ik heb dan ook een abonnement op dit kleuterparadijs.
 
Vrouwlief zegt "ik zou wel eens een all-in willen doen maar dan wel geen marginalen boel". Kortom, 't moet geen vijfsterrenresort zijn maar tmoet er toch ook niet te ver vanaf liggen. Veel amusement voor de kinderen, veel zwembaden, lekker eten, mooi weer, etc...

Ik denk dan "komt wel goed" maar blijkbaar is een derde kind dan wel een probleempje als ik die prijzen een beetje begin te bekijken. Prijsverschil tussen 4 en 5 (op 1 kamer) is wel gigantisch. Ik heb al door dat het mij heel veel geld zal kosten maar toch eens polsen als iemand hier goede ervaringen heeft met een all-in hotel (bij voorkeur ook met een kind of 3).
 
Vrouwlief zegt "ik zou wel eens een all-in willen doen maar dan wel geen marginalen boel". Kortom, 't moet geen vijfsterrenresort zijn maar tmoet er toch ook niet te ver vanaf liggen. Veel amusement voor de kinderen, veel zwembaden, lekker eten, mooi weer, etc...

Ik denk dan "komt wel goed" maar blijkbaar is een derde kind dan wel een probleempje als ik die prijzen een beetje begin te bekijken. Prijsverschil tussen 4 en 5 (op 1 kamer) is wel gigantisch. Ik heb al door dat het mij heel veel geld zal kosten maar toch eens polsen als iemand hier goede ervaringen heeft met een all-in hotel (bij voorkeur ook met een kind of 3).
Goedkoop op vakantie gaan zal er niet meer bij zijn. Ik volg mee want wij zitten met een identieke situatie.

Ooit eens twee keren een vijssterrenresort gedaan als koppel en het gaat toch zuur worden als we daarmee gaan vergelijken.
 
Het is al eventjes geleden voor Corona tijd.
(Dus kan al wat veranderd zijn van prijzen)

Ik vond de all in vakanties van Corendon naar Turkije toch altijd wel meevallen prijs/kwaliteit
 
Vrouwlief zegt "ik zou wel eens een all-in willen doen maar dan wel geen marginalen boel". Kortom, 't moet geen vijfsterrenresort zijn maar tmoet er toch ook niet te ver vanaf liggen. Veel amusement voor de kinderen, veel zwembaden, lekker eten, mooi weer, etc...

Ik denk dan "komt wel goed" maar blijkbaar is een derde kind dan wel een probleempje als ik die prijzen een beetje begin te bekijken. Prijsverschil tussen 4 en 5 (op 1 kamer) is wel gigantisch. Ik heb al door dat het mij heel veel geld zal kosten maar toch eens polsen als iemand hier goede ervaringen heeft met een all-in hotel (bij voorkeur ook met een kind of 3).
Een all-in voor €1000 pp resulteert meestal in een marginalen boel :p
Ik denk dat jij over een resort spreekt maar dan mag je als gezin rekenen op meer dan €10.000
 
Een all-in spreekt me totaal niet aan, al zeker niet met een peuter. Liever een huisje met een privézwembad of een publiek zwembad in de omgeving. Volgend jaar willen we allebei graag weggaan, maar het zal wat afhangen van de financiën. Mogelijk kijk ik aan tegen een hogere loonschaal en de crèchekosten vallen weg, dus we krijgen weer wat ademruimte.

Vorig jaar naar Landal Coldenhoven geweest nabij Apeldoorn en dat is ons best goed bevallen: begin juli dus Nederlandse scholen waren nog open dus rustig en goedkoper. Volgend jaar dus wellicht ook begin juli weg, want geen Ollanders.
 
Die van ons is 1 volgende zomer. Zijn er bepaalde vakanties die compleet af te raden zijn of net aan te raden? Wij waren aan het denken, als we weggaan, om of een hotel met een kamer aan het zwembad of een huisje met zwembad te nemen.
 
Imo kun je met je kinderen bijna overal naartoe gaan. Er zijn van die mensen die hun reizen laten of beperken tot een andere Vlaamse provincie of zo een artificieel en veel te duur park met witte huisjes omdat ze kinderen hebben. Die kinderen verwachten dat niet hoor, die kinderen zijn gewoon blij om samen met hun ouders weg te gaan. Wij zijn blijven naar het zuiden rijden, blijven vliegreizen doen, blijven naar airbnb's gaan.
 
Heel fijn als jij kinderen hebt waar je alles mee kan doen. Maar projecteer jouw situatie niet op anderen.
Ja en nee. Sommige mensen "durven" idd niets anders meer dan naar center parks te gaan, enkel junkfood gaan eten,...

Terwijl wij idd ook gewoon de dochter mee op restaurant namen met het nodige stille speelgoed mee, ook b&b's boekten omdat de onze niet als een kudde olifanten over op, over en onder denderde,...
Hoe groter het gezin, hoe moeilijker wel om alles rustig te laten verlopen, dat geloof ik gerust!
 
Terug
Bovenaan