Gij durft kamperen met een 4jarige?
Chapeau. Ga dat ook wel proberen, vader zoon tijd, voor madam te min.
Ik ga dat proberen op een camping MET SANITAIR op 15km van mijn deur, en valt het tegen prop ik alles terug in de auto en weg ermee! 🤣

Eind juli komt mijn metekind proefdraaien met ons in de tuin: samen tent opzetten, luchtmatras opblazen, zien wat we allemaal zeker mee moeten nemen,...


Verder heb ik het hart van een avonturier!
zo lang er maar sanitair is én er een reserveplan is! 😈
 
@StoneBall


  1. Kinderboerderij Bokkeslot - Deerlijk idd - vrije bijdrage (Gratis als je dus wilt)
  2. De Gavers in deerlijk (kant van Harelbeke)- heeft een groot speeldomein - Gratis (ga ik zelf vaak naartoe, ook leuk om rond te fietsen / wandelen)
  3. Tiegembos / Kluisbos - hebben vrij leuke speeltuinen + ook gewoon leuk om rond te wandelen - Gratis
  4. Lemmy's speelparadijs (indoor) -Zwevegem (Betalend)
  5. Mais Doolhof - Zwevegem (Betalend ) (een groot en leuk Maisdoolhof is wel nog niet operationeel momenteel)
  6. achiel & Hector Eigenlijk een koffie en teeschuur maar er zijn diertjes en een speeltuintje, dus je moet normaal wel iets consumeren, niet supergroot maar wel gezellig.
 
Vorig jaar gedaan met een 3 en 6 jarige in een tent terwijl het vrij hard regende; die sliepen daar los door en vonden het geweldig. 👍
Netjes, eerst eens proberen in mijn ma haren tuin ( mijn kampeergerief ligt daar nog ). + grote tuin met bos achter.
 
Iemand nog tips om uitstapjes/activiteiten te doen met mijn dochtertje van 3,5. Wegens omstandigheden zit er geen reis in, dus worden het daguitstappen. Zeer geïnteresseerd in dieren en speelt/klimt enorm graag in speeltuinen etc. Zoek dingen op +-1u rijden. Dus geheel West-Vlaanderen en niet verder dan Doornik-Ronse-Oudenaarde-Gent, tenzij het echt de moeite waard is. Zoek vooral budgetvriendelijke/gratis dingen. De iets duurdere staan al gepland en het loopt anders snel op.
Voorlopig staat er op de planning: dagje kust, Jungle City Doornik, Harry Malter Destelbergen, Boudewijn Seapark en hier een drietal kinderboerderijen/speeltuinen in de buurt.
Iets verder rijden, maar is Plopsa Indoor Hasselt de moeite voor kindje van 3,5? Zou er anders een tweedaagse van maken met overnachting in de buurt.

Plopsa Indoor is wel leuk, maar ik zou er niet zover voor rijden en mn geld voorlopig eerder aan andere dingen geven.

Nog enkele tips naast diegenen die al zijn vermeld:

- Het Voldershof in Oostrozebeke - heel leuke pop-up bar voor kleuters. Wel enkel in't weekend open.

- Kinderboerderij Den Ast in Lichtervelde

- Brielmeersen in Deinze - heel leuke speeltuin en veel diertjes

- Bij slecht weer: Binnenspeeltuin Ballorig in Harelbeke of Wonderlamp in Wielsbeke
 
Plopsa Indoor is wel leuk, maar ik zou er niet zover voor rijden en mn geld voorlopig eerder aan andere dingen geven.

Nog enkele tips naast diegenen die al zijn vermeld:

- Het Voldershof in Oostrozebeke - heel leuke pop-up bar voor kleuters. Wel enkel in't weekend open.

- Kinderboerderij Den Ast in Lichtervelde

- Brielmeersen in Deinze - heel leuke speeltuin en veel diertjes

- Bij slecht weer: Binnenspeeltuin Ballorig in Harelbeke of Wonderlamp in Wielsbeke
Thx. Voldershof nog niet bezocht, maar wel al veel over gezien. Den Ast idd aanrader, al geweest. Brielmeersen moeten we eens gaan, eigenlijk maar 10min rijden van hier.
 
Specifieke tips?
Tgoh wij hebben heel veel kampeer materiaal over de jaren verzameld. Maar eigenlijk is de basis simpel:
  • Belangrijkste is gewoon een goei tent, ik raad die fresh and black dinges van de Decathlon aan.
  • Hoe groter hoe beter uiteindelijk, dan kunt ge bewegen zonder uwe kleine wakker te rammelen.
  • Een aparte luchtmatras is aan te raden voor dezelfde reden.
  • Ik heb dan nog een aparte shelter tent van 40euro, waar al mijne rotzooi apart ligt en waar we ook kunnen in zitten als het regent.
  • Kindvriendelijke camping zoeken, met speeltuin en zwembad.
  • Zorgen dat ge genoeg laagskes nacht kleren bij hebt.
  • Een lampke dat ge in de tent kunt ophangen.

Voor de rest hebben die kinderen niks nodig hoor. Tafels en fancy kook materiaal enzo is leuk. Maar een picknick deken om op te eten & spelen + 1 gasvuurke om hot dogs en eieren te maken is ook voldoende.

Ik leg mij gewoon naast haar totdat ze slaapt, en ga dan voor mijn tent zitten. Ik leg ze ook uit dat ik gewoon buiten zit, moest ze wakker worden.
 
Doet me denken aan iets dat ik ooit gelezen heb. Er bestaan ook organisaties die groepsreizen voor gezinnen aanbieden. In een folder staat er een interview met een gezin die was mee gegaan. Ergens zei die kleinste van een jaar of 6: "Dit jaar zijn we niet op vakantie geweest, dit jaar zijn we op REIS geweest"

Natuurlijk ook wel handig dat er dan andere kinderen mee zijn waar ze kunnen mee spelen.
 
Iemand nog tips om uitstapjes/activiteiten te doen met mijn dochtertje van 3,5. Wegens omstandigheden zit er geen reis in, dus worden het daguitstappen. Zeer geïnteresseerd in dieren en speelt/klimt enorm graag in speeltuinen etc. Zoek dingen op +-1u rijden. Dus geheel West-Vlaanderen en niet verder dan Doornik-Ronse-Oudenaarde-Gent, tenzij het echt de moeite waard is. Zoek vooral budgetvriendelijke/gratis dingen. De iets duurdere staan al gepland en het loopt anders snel op.
Voorlopig staat er op de planning: dagje kust, Jungle City Doornik, Harry Malter Destelbergen, Boudewijn Seapark en hier een drietal kinderboerderijen/speeltuinen in de buurt.
Iets verder rijden, maar is Plopsa Indoor Hasselt de moeite voor kindje van 3,5? Zou er anders een tweedaagse van maken met overnachting in de buurt.
Plopsa indoor is goed als je daar toevallig in de buurt bent maar voor er een dag naartoe te gaan het hele land doorrijden zou ik niet doen. Daarvoor is het de moeite niet. En zoals de naft tegenwoordig staat nog minder.
- Brielmeersen in Deinze - heel leuke speeltuin en veel diertjes
Dit weekend nog eens geweest. Veel dieren zijn er niet meer. Sinds de provincie het park overgenomen heeft van de gemeente Deinze vind ik dat het altijd maar minder de moeite word, onderhoud was op een bepaald moment niet te goed (nu lijkt het weer beter). Vroegere weides en kooien van de beestjes die weggedaan worden en voetbalvelden die niet betreden mogen worden in de plek gelegd. Doolhof weg (vooral dat was zeer verwaarloosd). De kindjes kunnen er zich wel amuseren op de speeltuin.
 
Doen wij al sinds ze 6 maand is, werkt perfect mits wat voorbereiding 👌.
't is maar wat ze gewoon zijn.
Zeker met de leeftijd 1-4 jaar is het de eerste nachten wat moeilijk, ze worden snel wakker (zeker 's ochtends in de zomer), maar dat vlakt wel wat af later in het verlof.
Ons (jongste) dochter was nog geen jaar toen we een maand gingen fietskamperen, tijd van haar leven :)
 
't is maar wat ze gewoon zijn.
Zeker met de leeftijd 1-4 jaar is het de eerste nachten wat moeilijk, ze worden snel wakker (zeker 's ochtends in de zomer), maar dat vlakt wel wat af later in het verlof.
Ons (jongste) dochter was nog geen jaar toen we een maand gingen fietskamperen, tijd van haar leven :)
Zijn zalige vakantie indeed. Maar die van ons slaapt dus langer in de tent dan thuis.
Ik WOU godverdomme dat ze thuis (wakker tussen 5u30 en 6u10) even lang slaapt als in de tent (altijd >7u30).

Deze laatste 5 dagen heeft ze uitzonderlijk telkens geslapen tot 7u, waardoor het steeds ne rush was om school te halen.
Ge gaat het zien he, vanaf morgen is het vakantie. Ik durf te wedden dat ze morgen om 5u30 aan mijn bed staat :angry:.
 
Ooit met de kant van m'n vrouw naar Zuid-Frankrijk geweest voor een week. Prachtige nieuwe villa met zwembad, zonder airco.
Nacht 1 was een ramp. Iedereen had precies diarree en moest overgeven. Er waren 2 toiletten en iedereen stond aan te schuiven. M'n dochter van 2 jaar deed koorts en heeft 4x beginnen panikeren 's nachts terwijl ze aan het overgeven was. Ik was volledig onder gespogen maar het kon me niet schelen, ik hield haar dicht bij mij.

Iedereen behalve m'n vrouw is ziek geweest. Ikzelf en dochter (1,5j dan) de volledige week. Koorts, diarree, overgeven. 36 graden zonder airco. Er was toen ook een plaag van muggen, bijen en andere insecten. Ik heb van m'n leven nog nooit zo afgezien. Vooral ook omdat ik mijn kind zo zag afzien.

Het jaar erop naar Spanje getrokken, bah Frankrijk. Dat was rond Pasen. Bij aankomst regen. Die is niet meer gestopt tot we weg gingen. Overstromingen, alles dicht. In de kranten stond dat ze dat in geen 25 jaar meer meegemaakt hadden. We hebben een week opgesloten gezeten op ons appartement. Leuk hoor, met een peuter mee.

Ik heb het gehad met reizen met de kinderen. We gaan naar Centerparcs dit jaar.
 
Familiepark De Sierk in De Haan is ook nog een leuke om te doen als daguitstap.
 
Familiepark De Sierk in De Haan is ook nog een leuke om te doen als daguitstap.
Zou het decor voor IT kunnen zijn :unsure:

Ooit met de kant van m'n vrouw naar Zuid-Frankrijk geweest voor een week. Prachtige nieuwe villa met zwembad, zonder airco.
Nacht 1 was een ramp. Iedereen had precies diarree en moest overgeven. Er waren 2 toiletten en iedereen stond aan te schuiven. M'n dochter van 2 jaar deed koorts en heeft 4x beginnen panikeren 's nachts terwijl ze aan het overgeven was. Ik was volledig onder gespogen maar het kon me niet schelen, ik hield haar dicht bij mij.

Iedereen behalve m'n vrouw is ziek geweest. Ikzelf en dochter (1,5j dan) de volledige week. Koorts, diarree, overgeven. 36 graden zonder airco. Er was toen ook een plaag van muggen, bijen en andere insecten. Ik heb van m'n leven nog nooit zo afgezien. Vooral ook omdat ik mijn kind zo zag afzien.

Het jaar erop naar Spanje getrokken, bah Frankrijk. Dat was rond Pasen. Bij aankomst regen. Die is niet meer gestopt tot we weg gingen. Overstromingen, alles dicht. In de kranten stond dat ze dat in geen 25 jaar meer meegemaakt hadden. We hebben een week opgesloten gezeten op ons appartement. Leuk hoor, met een peuter mee.

Ik heb het gehad met reizen met de kinderen. We gaan naar Centerparcs dit jaar.
Waar heb jij dat aan verdiend. Ik heb ook zo'n collega die elk jaar zijn reis naar Italië in het water ziet vallen door de vreemdste dingen.
 
Terug
Bovenaan