Iemand ervaring met kinderdragers voor peuters ?

Ons dochter is de Tula draagzak nu helaas ontgroeid (alhoewel ze er eigenlijk nog wel in zou willen zitten).

Ik heb al eens zo een minimeis geprobeerd , maar dat vond ik nu niet zo comfortabel (eerder voor citytrips ofzo).
We wandelen eigenlijk niet zoveel , maar als we wandelen is het wel meteen voor een volledige dag.
Wy hebben de Osprey poco lt gekocht, heel tevreden van.

Iemand suggesties voor een weekje vakantie met auto in buiteland met een 1j oude baby, maar wel niet superver rijden?
 
Hier ook een Deuter Kid Comfort. Super tevreden van en de kleine zit er ook graag in. Alleen als em in slaap begint te vallen heeft em mij al een paar goede kopstoten verkocht waar ik niet goed van was :p
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Onze dochter is nu enkele weken oud. We zouden graag volgend jaar november naar Thailand gaan. Idee is om te vliegen op Bangkok en na enkele dagen Bangkok te verruilen voor één van de eilanden. Het zal niet het typische backpack vakantie worden en uitstapjes zullen er ook helemaal anders uit zien als toen ik nog alleen ging.
 
Na plannen om naar Kreta, Noord-Italië of de Alpen te gaan schroeven we onze verwachtingen wat terug. :p

Het zal wellicht toch "maar" een vakantiepark zijn. Momenteel is de blik gericht op Nederland (Landal Gelderland, nabij de Hoge Veluwe) en een of ander vakantiepark in Duitsland dat niet meer dan 4 à 5 uur rijden is.

Iemand daar enige tips? Dochter is anderhalf, dus een zwembad is wel een must maar er mag ook wel wat te zien zijn in de regio van natuurschoon en steden. Liefst geen vlak land, het mag heuvelachtig zijn. Eifel/Moezel/Saarland lijkt me daar wel uitgelezen voor.

Heidelberg lijkt me een mooie omgeving, maar daar vind ik momenteel alleen maar een brakkig vakantiepark dat slechte reviews heeft (o.a. kakkerlakken).
 
Onze trip van 12 uur gaan we toch onderbreken met een tussenstop/overnachting ergens.
Zonde van het geld, maar ik wil voor 300 euro het risico niet lopen op een enorm stresserende rit heen en terug, met mogelijks hoger gevaar op ongeval etc.
 
Komende zomer wordt het dit:
- 2 nachten rond Nîmes in een B&B met zwembad
- Weekje in Rosas in een huis met zwembad
- 3 à 4 nachten bij familie in Frankrijk (bij het meer van Annecy)

Onze kinderen zijn 6 en 3,5.
Normaal pakken we onze honden ook altijd mee op vakantie, maar hier gaan ze niks aan hebben, dus die mogen ook op vakantie (geen standaard kennelachtig hotel, maar bij mensen waar de honden echt als koningen behandeld worden!).
 
Wij hebben Landal Vennenbos in Nederland gedaan. Zeker aan te raden voor jonge peuters en kleuters! Ook in de buurt (Eindhoven) genoeg te doen.
 
Eindelijk na 3 jaar terug op reis naar het buitenland, volgende zaterdag vertrekken we naar Spanje voor 12 dagen 🤩
Met onze peuter van bijna 2 en een kleuter van 4,5.
 
Iemand nog tips om uitstapjes/activiteiten te doen met mijn dochtertje van 3,5. Wegens omstandigheden zit er geen reis in, dus worden het daguitstappen. Zeer geïnteresseerd in dieren en speelt/klimt enorm graag in speeltuinen etc. Zoek dingen op +-1u rijden. Dus geheel West-Vlaanderen en niet verder dan Doornik-Ronse-Oudenaarde-Gent, tenzij het echt de moeite waard is. Zoek vooral budgetvriendelijke/gratis dingen. De iets duurdere staan al gepland en het loopt anders snel op.
Voorlopig staat er op de planning: dagje kust, Jungle City Doornik, Harry Malter Destelbergen, Boudewijn Seapark en hier een drietal kinderboerderijen/speeltuinen in de buurt.
Iets verder rijden, maar is Plopsa Indoor Hasselt de moeite voor kindje van 3,5? Zou er anders een tweedaagse van maken met overnachting in de buurt.
 
Voor Plopsa Indoor vind ik 3,5 nog wat jong. Ik zou nog een jaartje wachten, dan hebben ze er meer aan en mogen ze overal in. Mocht afstand (en budget) geen probleem zijn kan je het eens doen, maar met jou alternatieven zie ik niet echt een meerwaarde aan Plopsa Indoor. Uiteraard leuk maar ik zou dan vakantie en budget toch anders besteden.
 
Voorlopig staat er op de planning: dagje kust,
Hier had ze het na 2u aan zee al gehad, dus wordt de gavers in Geraardsbergen deze zomer in de plaats, spaart veel in naft! 🤣
Jungle City Doornik,
Is de dochter absolute fan van! 😍

Harry Malter Destelbergen, Boudewijn Seapark
Boudewijnpark vorig jaar gedaan en perfect voor kleuters!
en hier een drietal kinderboerderijen/speeltuinen in de buurt.

Recent Tiegem bos ontdekt, is dichtbij voor mij dus daar gaan we zeker nog naartoe!

Rond Zwevegem/Deerlijk is een kinderboerderij waar ik nog naartoe wil met haar, de dierentuin van Rijsel is spotgoedkoop dus staat ook nog op mijn lijstje en ik ben van plan om te gaan kamperen met de tent deze zomer. Veel meer moet dat niet zijn voor haar.

En deze heb ik vorige week ook op mijn lijstje toegevoegd om eens te ontdekken:
 

Echt een aanrader, ik ga er zo graag :)
Jaartje geleden ook geweest, misschien inderdaad eens de moeite om terug te gaan
Voor Plopsa Indoor vind ik 3,5 nog wat jong. Ik zou nog een jaartje wachten, dan hebben ze er meer aan en mogen ze overal in. Mocht afstand (en budget) geen probleem zijn kan je het eens doen, maar met jou alternatieven zie ik niet echt een meerwaarde aan Plopsa Indoor. Uiteraard leuk maar ik zou dan vakantie en budget toch anders besteden.
Had zoiets al gedacht. Zal het nog een jaartje uitstellen!
Hier had ze het na 2u aan zee al gehad, dus wordt de gavers in Geraardsbergen deze zomer in de plaats, spaart veel in naft! 🤣

Is de dochter absolute fan van! 😍


Boudewijnpark vorig jaar gedaan en perfect voor kleuters!


Recent Tiegem bos ontdekt, is dichtbij voor mij dus daar gaan we zeker nog naartoe!

Rond Zwevegem/Deerlijk is een kinderboerderij waar ik nog naartoe wil met haar, de dierentuin van Rijsel is spotgoedkoop dus staat ook nog op mijn lijstje en ik ben van plan om te gaan kamperen met de tent deze zomer. Veel meer moet dat niet zijn voor haar.

En deze heb ik vorige week ook op mijn lijstje toegevoegd om eens te ontdekken:
Zee is nog onder voorbehoud, ben zelf ook niet zo'n zonneklopper/strand liefhebber. Tiegembos is 40min rijden, eens bekijken. Bedankt!
 
Hier had ze het na 2u aan zee al gehad, dus wordt de gavers in Geraardsbergen deze zomer in de plaats, spaart veel in naft! 🤣

Is de dochter absolute fan van! 😍


Boudewijnpark vorig jaar gedaan en perfect voor kleuters!


Recent Tiegem bos ontdekt, is dichtbij voor mij dus daar gaan we zeker nog naartoe!

Rond Zwevegem/Deerlijk is een kinderboerderij waar ik nog naartoe wil met haar, de dierentuin van Rijsel is spotgoedkoop dus staat ook nog op mijn lijstje en ik ben van plan om te gaan kamperen met de tent deze zomer. Veel meer moet dat niet zijn voor haar.

En deze heb ik vorige week ook op mijn lijstje toegevoegd om eens te ontdekken:
Gij durft kamperen met een 4jarige?
Chapeau. Ga dat ook wel proberen, vader zoon tijd, voor madam te min.
 
Terug
Bovenaan