Iemand ervaring met Griekenland en eventueel Thesaloniki specifiek?

We willen graag eens Griekenland bezoeken en 3u vliegen lijkt ons nog (net) haalbaar
Toevallig al tips/ ervaringen bekomen? Ik dacht zelf met zoontje van 5 naar Kreta te gaan. Enkel niet zeker of echt kind vriendelijk is.
 
Toevallig al tips/ ervaringen bekomen? Ik dacht zelf met zoontje van 5 naar Kreta te gaan. Enkel niet zeker of echt kind vriendelijk is.
Ik heb het verleden jaar met een 7 jarige gedaan. Geboekt via Eliza was here (persoonlijk vind ik het een aanrader).
Veel leuke plekjes om te ontdekken, ik raad je aan om een wagen te huren.
Gouden tip, boek de vakantie met een bevriend koppel met kinderen. Uit eigen ervaring amuseren ze zich beter met leeftijdgenootjes.
 
Toevallig al tips/ ervaringen bekomen? Ik dacht zelf met zoontje van 5 naar Kreta te gaan. Enkel niet zeker of echt kind vriendelijk is.
Eind van de maand gaan we naar Thesaloniki. De locatie gekozen omdat dat 'maar' 3u vliegen is.

Hebben een huurauto geboekt en een kindvriendelijk appartement via Airbnb.

Uiteindelijk zelf geen ervaringen gevonden, maar Grieken zouden goed/graag met kinderen overweg komen
 
Hello,

wij zouden graag eens weg gaan in mei of juni voor een week naar een vakantiepark.
Wat kunnen jullie aanraden en welke ervaringen kunnen jullie delen?
Wel belangrijk dat er genoeg accomodatie is voor de kleine (tropisch zwembad) en liefst niet België.

Ben nu aan het kijken voor Nederland..
Hier is de research voor mensen die dit ook als startpunt willen gebruiken voor een vakantiepark trip.

- De Leistert
- Kempervennen
- vennenbos landal
- Lommerbergen landal
- heijderbos center P
- Roompot beach resort
- Weerterbergen roompot
- Meerdal Center O

veel groetjes en bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn al vaak naar Roompotparken geweest en waren daar altijd tevreden van. Accomodaties kunnen wel sterk verschillen tussen de parken
 
Hello,

wij zouden graag eens weg gaan in mei of juni voor een week naar een vakantiepark.
Wat kunnen jullie aanraden en welke ervaringen kunnen jullie delen?
Wel belangrijk dat er genoeg accomodatie is voor de kleine (tropisch zwembad) en liefst niet België.

Ben nu aan het kijken voor Nederland..
Hier is de research voor mensen die dit ook als startpunt willen gebruiken voor een vakantiepark trip.

- De Leistert
- Kempervennen
- vennenbos landal
- Lommerbergen landal
- heijderbos center P
- Roompot beach resort
- Weerterbergen roompot
- Meerdal Center O

veel groetjes en bedankt!

Eerst en vooral: probeer eens te boeken met deze codes:
https://www.centerparcs.be/be-vl/ko...25&selected[DATEEND]=2022-05-02&fromResa=true
Met deze URL en deze code
CP4868
- 40% korting op een weekend*- of midweekverblijf
- 50% korting op een weekverblijf
*M.u.v. Villages Nature® Paris: 35% korting op een weekendverblijf


of deze: https://www.centerparcs.nl/nl-nl/ba...734187&tduid=aa2164dd6836f0d37d5a4cd7fd8b2f29


Verder, de parken die we gedaan hebben:
- Heijderbos: een mooi park, met een oude aquamundo die omgetoverd is tot een wildernis. Leuk voor de kinderen. "Vlakbij" is er ook "Irrland" , een SUPER pretpark voor kinderen. De grootte van Plopsaland, maar dan Dadipark-style (voor wie dit nog kent): dus allemaal doe het zelf attracties. Véél springkasteel-achtige dingen, maar ook grote vliegtuigen waar je kan doorlopen.

- Kempervennen: hebben enkele nieuwe glijbanen, ik vond het vroeger wat verouderd en we zaten toen ook ver van het "centrum". Leu om te kunnen waterskiën, als je daar voor te vinden bent.

- Meerdal: prijs/kwaliteit een van de beste center-parken, omdat de prijs laag is :). Zwembad is béétje minder, maar niet slecht.

- Lommerbergen: zwembad is meerdal-niveau, maar wel veel grote speelplaatsen dacht ik.

- Vennenbos: was het minste van deze die we bezocht hebben.

Nog aanraders:
- Land Van Bartje: mooi park, zeker voor pony-/paardenliefhebbers, met weliswaar beperkter zwembad (maar goedkoop en mooie huizen). Vlakbij ook de Zoo Emmen, héél mooie zoo.

- Hof van Saksen: duurder, maar héél mooi zwembad en veel activiteiten voor kinderen (voor baby/peuter minder). Mooie huizen (maar opnieuw: duur)
 
- Heijderbos: een mooi park, met een oude aquamundo die omgetoverd is tot een wildernis. Leuk voor de kinderen. "Vlakbij" is er ook "Irrland" , een SUPER pretpark voor kinderen. De grootte van Plopsaland, maar dan Dadipark-style (voor wie dit nog kent): dus allemaal doe het zelf attracties. Véél springkasteel-achtige dingen, maar ook grote vliegtuigen waar je kan doorlopen.
Ah super, ik wil al een tijdje naar Irrland trekken. Deze eens bezien.

- Land Van Bartje: mooi park, zeker voor pony-/paardenliefhebbers, met weliswaar beperkter zwembad (maar goedkoop en mooie huizen). Vlakbij ook de Zoo Emmen, héél mooie zoo.
En met een dochter die zot is van paarden, deze ook eens proberen.
 
Een tip in het algemeen voor wie met kinderen (dus schoolvakanties) zit: probeer de eerste week van juli naar Nederland te gaan. Dan is het op de Nederlandse website van Centerparcs nog laagseizoen. Zo ooit een week heijderbos in een 6 VIP-eden cottage geslapen voor 700 euro.

Voor wie met peuters/kleuters zit, is Center Parcs Huttenheugte, naast een Plopsa Indoor, wel handig. Ook vlakbij de Zoo in Emmen.
 
Iemand die me B&B's en/of vakantieparken in Midden- en Zuid-Frankrijk kan aanraden voor een gezinnetje (twee volwassenen, 1 peuter en een kleine hond) die niet al te prijzig zijn en beschikken over een (liefst verwarmd) zwembad? PS: ik ben serieus te laat met het boeken van mijn congé :wallbash:
 
Iemand die me B&B's en/of vakantieparken in Midden- en Zuid-Frankrijk kan aanraden voor een gezinnetje (twee volwassenen, 1 peuter en een kleine hond) die niet al te prijzig zijn en beschikken over een (liefst verwarmd) zwembad? PS: ik ben serieus te laat met het boeken van mijn congé :wallbash:
Wij zijn in de Ardeche ooit naar een Yelloh Village camping geweest: https://www.yellohvillage.nl/camping/la_plaine#content

Zeer de moeite met kinderen. Kan je van die hutten huren. Geen idee of er nog plaats is voor de zomer.
 
- Vennenbos: was het minste van deze die we bezocht hebben.

Op welk vlak? We hebben hier juist geboekt :D (kindjes dan bijna en en net 2 jaar trouwens, dus we zochten eigenlijk net iets dat wat kleiner is en niet noodzakelijk met een heel uitgebreid zwemcomplex)

Eind 2021 zou het zwembad blijkbaar wel wat vernieuwd zijn geweest met o.a. een nieuw speelgedeelte voor kleinere kindjes.
 
Op welk vlak? We hebben hier juist geboekt :D (kindjes dan bijna en en net 2 jaar trouwens, dus we zochten eigenlijk net iets dat wat kleiner is en niet noodzakelijk met een heel uitgebreid zwemcomplex)

Eind 2021 zou het zwembad blijkbaar wel wat vernieuwd zijn geweest met o.a. een nieuw speelgedeelte voor kleinere kindjes.
Het is al van 2012 ofzo geleden dat we er geweest zijn, dus kan zijn dat het sterk vernieuwd is. Maar er was toen veel buiten dienst en de huisjes waren sterk verouderd.

Was geen ramp hoor, had gewoon vernieuwing nodig.
 
Iemand ervaring met kinderdragers voor peuters ?

Ons dochter is de Tula draagzak nu helaas ontgroeid (alhoewel ze er eigenlijk nog wel in zou willen zitten).

Ik heb al eens zo een minimeis geprobeerd , maar dat vond ik nu niet zo comfortabel (eerder voor citytrips ofzo).
We wandelen eigenlijk niet zoveel , maar als we wandelen is het wel meteen voor een volledige dag.
 
Iemand ervaring met kinderdragers voor peuters ?

Ons dochter is de Tula draagzak nu helaas ontgroeid (alhoewel ze er eigenlijk nog wel in zou willen zitten).

Ik heb al eens zo een minimeis geprobeerd , maar dat vond ik nu niet zo comfortabel (eerder voor citytrips ofzo).
We wandelen eigenlijk niet zoveel , maar als we wandelen is het wel meteen voor een volledige dag.
Ik vond die Minimeis nu nog wel handig, maar eigenlijk vooral omdat ik dan de oudste in de Minimeis kon zetten en de jongste in de draagzak.
Geen idee of dat nu nog zo is, maar bij AS Adventure hebben ze ook van die dragers voor in de nek, wel prijzig maar misschien wel de moeite?
 
Iemand ervaring met kinderdragers voor peuters ?

Ons dochter is de Tula draagzak nu helaas ontgroeid (alhoewel ze er eigenlijk nog wel in zou willen zitten).

Ik heb al eens zo een minimeis geprobeerd , maar dat vond ik nu niet zo comfortabel (eerder voor citytrips ofzo).
We wandelen eigenlijk niet zoveel , maar als we wandelen is het wel meteen voor een volledige dag.
Tula Toddler! 💪
Hier beginnen gebruiken vanaf maat 86 en dat was eigenlijk wat te vroeg, maat 92 of groter is beter om in stappen.
 
Iemand ervaring met kinderdragers voor peuters ?

Ons dochter is de Tula draagzak nu helaas ontgroeid (alhoewel ze er eigenlijk nog wel in zou willen zitten).

Ik heb al eens zo een minimeis geprobeerd , maar dat vond ik nu niet zo comfortabel (eerder voor citytrips ofzo).
We wandelen eigenlijk niet zoveel , maar als we wandelen is het wel meteen voor een volledige dag.
Deuter Kid Comfort
Dure dingen als je ze nieuw koopt, tweedehands vind je vaak koopjes. We hebben de onze voor €100 in vrij goeie staat op 2dehands gekocht en al talloze kilometers mee gedaan.
 
Idem, ook de Deuter Kid comfort en ook tevreden van.
Kleine vond hem ook zo comfortabel dat hij hierin altijd sliep tegen dat wij boven/aan de bezienswaardigheid waren. Van één vakantie zo 10-15 foto's met enkel de kleine slapend in de rugzak bij het "einddoel" van onze wandeling (waterval, kloof, bergtop,...)
Blijft wel een "gewicht" natuurlijk op je rug dus vroeg of laat voel je die wel.

Kleine tip als je de luxe hebt: Je kan in de Deuter (en waarschijnlijk ook andere) ook heel wat andere dingen (drinken, pampers, eten,...) steken. Als je een hele dag gaat, en maar één kind hebt/moet dragen, geef je partner dan ook een rugzak waar je die zaken insteekt. Het is "maar" 2-3-4kg, maar deze zijn er op het eind van een lange dag wel "teveel" aan.
 
Terug
Bovenaan