Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Fyzem

Active member
Crowdfunder FE
Zit je met een kleine en/of onnozele vraag in verband met werk of studie?

Dan ben je in deze thread aan je het juiste adres!
 
Het bedrijf waar ik werk stopt er mee binnen enkele maanden. Is het voordeliger om nog een hoop dagen verlof op te nemen of laat ik die beter uitbetalen? Andere dingen waar ik ook rekening mee moet/kan houden ivm ontslag ook welkom (dingen waar ik op kan letten zodat ze ons niet teveel in't zak zetten bv).
 
In de veronderstelling dat je dit jaar nog ergens anders gaat werken maakt het niet veel uit denk ik. Het geld dat je nu gaat krijgen voor nog niet opgenomen verlof en nog niet uitbetaald dubbel vakantiegeld zal door je volgende werkgever terug ingehouden worden om daar je resterend verlof van dit jaar en je al opgebouwd verlof voor volgend jaar mee te betalen.
 
Het bedrijf waar ik werk stopt er mee binnen enkele maanden. Is het voordeliger om nog een hoop dagen verlof op te nemen of laat ik die beter uitbetalen? Andere dingen waar ik ook rekening mee moet/kan houden ivm ontslag ook welkom (dingen waar ik op kan letten zodat ze ons niet teveel in't zak zetten bv).
gaan ze failliet gaan, stoppen ze en ontlsaan ze iedereen of hopen ze dat je zelf weg gaan?

Krijg je je ontslag (indien van toepassing) nu al of wanneer gaan ze ontslaan? Hoeveel ancienniteit heb je? Denk je vlug ander werk te krijgen?
 
gaan ze failliet gaan, stoppen ze en ontlsaan ze iedereen of hopen ze dat je zelf weg gaan?

Krijg je je ontslag (indien van toepassing) nu al of wanneer gaan ze ontslaan? Hoeveel ancienniteit heb je? Denk je vlug ander werk te krijgen?
Ik denk stoppen en iedereen ontslaan, weten nog niet wanneer maar ten laatste april en ik ga er in maart twee jaar werken, 2 jaar en 10 maanden incl contract van bepaalde duur. Ik hoop om toch niet langer dan drie maand zonder werk te zitten maar ga wel voor een (+-30u) parttime job gaan...
 
Wij hebben op het werk sinds dit jaar nu een Flex Income Plan (SD Worx). Van welke voordelen maken jullie gebruik?
 
Wij hebben op het werk sinds dit jaar nu een Flex Income Plan (SD Worx). Van welke voordelen maken jullie gebruik?
In ons aanbod zitten de volgende elementen: pensioensparen, extra ziekteverzekeringen, treinticket eerste klasse, 3-jarige lease smartphone, max 6 verlofdagen.

Ik maak er alleszins gebruik van voor het pensioensparen, extra verzekeringen (tandverzekering) en indien nodig (maar nog nooit nodig gehad) de extra verlofdagen. Voor zover ik begrijp worden deze bedragen iets efficiënter (minder belastingen en/of sociale zekerheidsbijdrage) uitbetaald.
De voordelen zijn natuurlijk beperkt, maar leuk meegenomen.

(Al bij al zou ik er niets op tegen hebben om een simpeler opgesteld loon te krijgen, en al die extralegale foefjes worden afgeschaft, tot en met maaltijdcheques. Herverdeel de belastingen gewoon zo dat het voor 90% van de mensen even goed uitkomt en we kunnen gewoon besparen op de administratie en dienstverlening dat al deze constructies vereisen.)
 
Wij hebben op het werk sinds dit jaar nu een Flex Income Plan (SD Worx). Van welke voordelen maken jullie gebruik?
Vorig jaar pensioensparen + extra kindergeld + iPhone, dit jaar een nieuwe laptop en ben ik nog aan het bekijken wat ik met de rest van het budget ga doen.
 
Waarschijnlijk geen kleine vraag, misschien wel onnozel maar ik vond het alleszins geen eigen topic waard:

Deeltijds/halftijds werken als programmeur. Mogelijk, of zeer moeilijk?

Ik vermoed zeer moeilijk, maar ik wil mogelijk horen.
 
Waarschijnlijk geen kleine vraag, misschien wel onnozel maar ik vond het alleszins geen eigen topic waard:

Deeltijds/halftijds werken als programmeur. Mogelijk, of zeer moeilijk?

Ik vermoed zeer moeilijk, maar ik wil mogelijk horen.
Ik heb er al verschillende gekend die ofwel deeltijds werkten, ofwel gedetacheerd bij verschillende klanten zaten (en dus bij elke klant maar enkele dagen per week werkten).
 
Waarschijnlijk geen kleine vraag, misschien wel onnozel maar ik vond het alleszins geen eigen topic waard:

Deeltijds/halftijds werken als programmeur. Mogelijk, of zeer moeilijk?

Ik vermoed zeer moeilijk, maar ik wil mogelijk horen.
Mogelijk, maar dan ga je bij de cegekas van deze wereld aan de slag moeten. En niet bij het mom en pop consultancy bureautje met 15 man in dienst. Dan gaat het al heel wat makkelijker gaan
 

Weet niet of de @ hier werkt, dus een soort van quote gemaakt voor uw aandacht!

Rare situatie hier momenteel. Collega van mij is plots overgezet naar onze Franse firma. Collega wist daar niets van, hij is momenteel zelfs thuis in ziekteverlof na een ongeval. Heeft dit ontdekt toen het ziekenfonds of arts (dunno just) zag dat hij niet meer in België werkte. Kan dit zomaar zonder een nieuw contract te tekenen en een ontslag bij de Belgische firma?
 
Weet niet of de @ hier werkt, dus een soort van quote gemaakt voor uw aandacht!

Rare situatie hier momenteel. Collega van mij is plots overgezet naar onze Franse firma. Collega wist daar niets van, hij is momenteel zelfs thuis in ziekteverlof na een ongeval. Heeft dit ontdekt toen het ziekenfonds of arts (dunno just) zag dat hij niet meer in België werkte. Kan dit zomaar zonder een nieuw contract te tekenen en een ontslag bij de Belgische firma?
@JPV werkt :).

Kan inderdaad niet en zal nu hij in ziekte is een hele hoop miserie opleveren. Laat hem gerust contact opnemen met mij als hij meer wil weten, is te 'gevaarlijk'
 
@JPV werkt :).

Kan inderdaad niet en zal nu hij in ziekte is een hele hoop miserie opleveren. Laat hem gerust contact opnemen met mij als hij meer wil weten, is te 'gevaarlijk'
Denk dat hij al aangesloten is bij ABVV Ieper, maar jij zit daar niet meer zeker? Ga hem anders gewoon zeggen om eens contact op te nemen met het kantoor daar.
 
Ik weet dat er een ploegenstelsel bestaat waarin je bv in het weekend (of door de week) 2 x 12 uur werkt en dit geteld wordt als voltijds (soms gecombineerd met 1 dag "van wacht" zijn). Ik weet uiteraard dat die jobs niet zo enorm veel voorkomen, maar heeft deze ploegenvorm een bepaalde term? Want zoekresultaten als 2 x 12 ofzo brengen niet veel resultaten op.
 
Ik weet dat er een ploegenstelsel bestaat waarin je bv in het weekend (of door de week) 2 x 12 uur werkt en dit geteld wordt als voltijds (soms gecombineerd met 1 dag "van wacht" zijn). Ik weet uiteraard dat die jobs niet zo enorm veel voorkomen, maar heeft deze ploegenvorm een bepaalde term? Want zoekresultaten als 2 x 12 ofzo brengen niet veel resultaten op.
Overbruggingsploeg/weekendploeg
 
Ik ben iets minder dan twee weken geleden opgestart bij een bedrijf met een vast contract van bepaalde duur (3 maanden). Vandaag mocht ik vernemen dat ik schijnbaar niet beschik over de vereiste skills of mindset om het bedrijfs-DNA te vertegenwoordigen. Tevens ook het eerste wat ik van feedback ontvang sinds werkdag 1. Prettige maandag.

Hoe zit dat met de resterende contractduur? Zowel praktisch als financieel? Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt.
 
Terug
Bovenaan