Google Phone Oneplus 5 | 6 | 7 | 8 | Nord | 9 thread

Razer

Active member
Crowdfunder FE
OnePlus_logo.png


Aankoopadvies, problemen en vragen over de Oneplus reeksen kunnen hier gesteld worden.
 
Hebben hier nog mensen last met berichten die niet doorkomen op whatsapp? Als mijn Oneplus Nord geconnecteerd is enkel en alleen via wifi dan komen mijn berichten niet binnen tenzij ik effectief in whatsapp zelf ga en even wacht tot de warning "Controleren op updates" verdwijnt en mijn berichten binnenkomen. Via mobiel netwerk heb ik hier geen problemen mee. Heb er mij al vreselijk aan geïrriteerd.
 
Ook gehad deze week. Ik deed WhatsApp open en zag een bericht staan die ik nog niet gelezen heb.

Altijd oneplus gehad, maar de nord is toch maar brol voor wat je ervoor betaald. Zal ook mijn laatste oneplus zijn.
 
Heeft dat niet te maken met de agressieve powersaving van Oxygen OS? Ik weet dat ik daar in het verleden ook mee worstelde.

@straight_six De Nord ziet er op papier toch prima uit, wat is er brol aan misschien?
 
Heeft dat niet te maken met de agressieve powersaving van Oxygen OS? Ik weet dat ik daar in het verleden ook mee worstelde.

@straight_six De Nord ziet er op papier toch prima uit, wat is er brol aan misschien?
Zwaar, camera had ik veel meer van verwacht, mobiel netwerk werkt traag, berichten en meldingen die niet door komen, geen led voor je meldingen, geen wireless charging,..

Moest ik het opnieuw doen had ik voor de iPhone se gegaan
 
Ikzelf heb een OnePlus 7T, en denk niet dat ik ooit nog een zal nemen :)
Eigenlijk niet zo content van.
Alsook vond ik het ambetant in het begin dat er geen notificatie led was, alsook geen wireless charging.
 
Heb nog altijd mijn OP6, al een goede 2 jaar. Gaat nog altijd goed mee, maar eens deze zijn vlam op is.. geen idee ofek bij OP zal blijven.
 
Hebben hier nog mensen last met berichten die niet doorkomen op whatsapp?
Had dit ook op een gegeven moment met mijn OP3. Heb je die battery optimization al proberen af te zetten voor WhatsApp ?
Settings > Battery > Battery Optimization > WhatsApp > selecteer daar 'Don't optimize'
En herstart WhatsApp dan eens.

En Settings > battery > battery optimization > 3 bolletjes rechts boven > advanced optimization > disable sleep standby optimization

Je kan ook proberen met de Battery Saver af te zetten. Geen idee of het voor dit probleem kan helpen, maar het limiteerd wel activiteit op de achtergrond.

En staan alle notifications aan als je gaat naar:
Settings > Apps & Notifications > Screen Time > WhatsApp > Manage notifications


Ikzelf heb een OnePlus 7T, en denk niet dat ik ooit nog een zal nemen :)
Eigenlijk niet zo content van.
Alsook vond ik het ambetant in het begin dat er geen notificatie led was, alsook geen wireless charging.

Op mijn OP3 had ik die notificatie led ook en op mijn 7T nu niet meer. In het begin miste ik die led ook maar na een tijdje heb ik het liever zelfs zonder. Ik check mijn telefoon nu minder als hij daar gewoon voor mij ligt op mijn bureau ofzo. Vroeger had ik de neiging elke keer ik het lampje zag branden te kijken, nu een pak minder.

Indertijd mijn OP3 gekocht omdat die toen €300 was en je belachelijk veel 'bang for buck' kreeg. Altijd tevreden van geweest.
Via het werk nu een 7T gekocht en ook super tevreden van infeite. Maar eerlijk gezegd, moest ik die niet via het werk kunnen kopen hebben dan had ik wel geen OP meer gekocht.
Puur voor de prijs infeite. €500 is zo wat de limiet voor een smartphone voor mij.
 
Ikzelf heb een OnePlus 7T, en denk niet dat ik ooit nog een zal nemen :)
Eigenlijk niet zo content van.
Alsook vond ik het ambetant in het begin dat er geen notificatie led was, alsook geen wireless charging.

Bizar, kan er inkomen dat die Nord wat tegenvalt voor de prijs, maar mijn vrouw heeft bijv. de oneplus 7 pro en is nog nooit zo content geweest van een gsm.

Ben ondertussen zelf wel overgeschakeld op xiaomi, meer bang for the buck.
 
Ik heb voor mijn vrouw ook een Xiaomi gekocht, inderdaad prijs/kwaliteit deftig. Zelf heb ik liever toch iets waar ik meer kan mee prutsen, nu een 5T.
 
@Jed Bedankt voor de tips en de moeite. Helaas blijkt alles goed te staan. Ik kan er wel mee leven, het is gewoon irritant.

En voor de rest heel tevreden van mijn Oneplus Nord. Begrijp de negatieve reacties hier niet goed. Top toestel voor die prijs.
 
@Jed Bedankt voor de tips en de moeite. Helaas blijkt alles goed te staan. Ik kan er wel mee leven, het is gewoon irritant.

En voor de rest heel tevreden van mijn Oneplus Nord. Begrijp de negatieve reacties hier niet goed. Top toestel voor die prijs.
Hmm bummer. Het is inderdaad irritant. Heb het ook een tijdje gehad om mijn OP3, maar bij mij hielp een van de bovenstaande settings wel.

Maar hopen op een update van OnePlus voor de Nord zeker ? Het is wel een probleem dat OP al langer dan vandaag heeft, en niet enkel bij de Nord. Dus misschien ijdele hoop dat het nu ineens wel gaat gefixt worden.
 
De geruchten van de 9 zien er alvast veelbelovend uit. En nu ze samenwerken met Leica voor hun camera kunnen ze daar ook een fameuze inhaalslag maken. Ik kijk er alvast naar uit, ik hoop dit jaar over te schakelen naar de OP9.
 
ik kijk ook even uit naar de op9. wou eerst dit jaar de samsung s20 kopen maar in europa zijn we echt genaaid met hun exynos chipset
 
Ik wil mijn 5T eigenlijk echt nooit veranderen, zou zelfs niet weten met wat.
Mijn 5t was echt 10x beter dan de nord op ieder vlak. Jammer dat de batterij niet meer goed was en ik hem niet deftig meer kon opladen maar is de beste smartphone die ik al gehad heb.
 
De stekker die versleten was. Viel er steeds uit en quickcharge werkte hierdoor ook niet meer.
Enige probleem die ik had met het opladen en daarbij lukte het toen ook niet voor quickcharge.

Probleem was in mijn telefoon zat teveel stof waardoor die geen goed contact maakte om op te laden.

Ik heb een nieuwe oplader besteld en telefoon wat uitgekuisd met een kopspeld.
 
Terug
Bovenaan