Not financial advice - Getting rekt (totaal verlies)

Enira

Well-known member
Gezien ik al een tijdje meedraai in dit wereldje doet ge al wel eens onnozel. Als een 12 jarig meisje mee FOMOen op een trend en FUD sellen, we zijn er allemaal soms schuldig aan.

Het is leuk om eens een sappig verhaaltje te horen van iemand die een x33 of een x12 doet. Maar meer dan dat haal ik er niet uit. Vandaar de thread: hoeveel hebben jullie al verloren en met welke projecten?

Het kan misschien als waarschuwing dienen voor de beginnelingen. Ja, er gebeuren soms louche zaken. Maar ik zeg altijd, er moet maar één x20 doen om 19 rug pulls (-100%) te compenseren. :unsure:

Eentje van mijn verhalen:
Tegen de zomer vakantie was ik wat aan het rondzoeken en de onnozele aan het uithangen, wat doet ne mens anders met niet gespendeerd vakantiegeld in corona tijden? En ik kwam op het *kuch luminueze idee om eens goed mee te memen. Ge kent ze wel: de woefkes.

- Shiba Inu
- Dogecoin
- Dogelon Mars
Mijn god, ik heb sjanse dat snowbank/snowdog op die moment nog niet bestond, of ik keek aan tegen een -100%.

Dogecoin: Leuke meme coin in den tijd, ik heb er zo eens 3k gemined helemaal in het begin. Allemaal kwijt met de val van Cryptsy en BigVern. Ik kende deze al langer, en richting de zomer waren deze goed aan het blazen, volledig ge-aped aan 0.44 euro/coin. Auwtch.

Shiba Inu: Buy de dip, buy de dip. Ja gotverdomme de boel blijft dippen. Miljaardedju. vier nullen achter de komma gekocht, vijf nullen achter de komma verkocht.

Dogelon Mars: Deze is ook een zeer onfortuinlijke, zoals Shiba. Zwaar mee geamuseerd en meermaals gekocht/verkocht op een fractie van tijd op de enigste spike dat ze hadden. Got stuck holding the bag. Verkocht op zijn laagst, na twee maanden van totaal quasi nul trading activiteit (begint die boel zeker terug te blazen in oktober?)

Moraal van het verhaal:
Dit vind ik persoonlijk ne leuke van timing, had ik ze feitelijk bijgehouden was mijn verlies niet zo groot. Want ze doen het op het moment van schrijven nog relatief goed en zijn aan een tweede opflakkering bezig. Ik wou ze op een bepaald moment echt gewoon knippen uit mijn portfolio om plaats te maken voor iets minder chaotisch. De ongeduldige ik.

Hindsight is 20/20 zeggen ze altijd. Als je in den tijd de trading chart zag van Dogelon, daar werden coins per uur of soms maar 4x per dag verkocht en gekocht. Gewoonweg enkele uren geen rode/groene balkjes. Dat was, op die moment, scary eigenlijk.

Verlies: -90%


Nu, het compenserende project brengt de totaal op -63%, I'll be fine. Er staan er nog enkele in de oven voor binnen een half jaar hier te schrijven of om mee te stoeffen in de andere threads. :coolbrows:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 1,5 miljoen Doge gehad voor de grote Elon Musk pump. Natuurlijk veel te vroeg verkocht, had ik ze bijgehouden dan was dat 1 miljoen dollar geweest ...

Ik had ook 0,3 BTC in allerlei shitcoins op Cryptsy staan dat ik kwijtgeraakt ben door die exit scam

Ravencoin en XLM heb ik ook verkocht omdat ze niks deden, en dacht dat die coins dood waren, en dan hebben ze natuurlijk wat later hun pump.

In 2014 nog ooit 8 BTC gehad door mining en trading, maar dan verkocht aan 300 euro en gestopt met crypto. Ik ben er dan weer mee begonnen in 2017.

Kortom, ik moest eigenlijk al miljonair geweest zijn.
 
Ik heb zelfs nog Cryptsy crypto "aandelen" gehad! 2! Op cryptostocks. Juistekes break even geraakt.
 
ergste wrecks bij mij zijn...
cryptsy exchange 3btc verloren
ICX 1200 naar 150.
Appcoin 1000 naar 75 ofzoiets
ICP yeah no

dus ik trade echt nog maar met max 100 euro. De rest hold ik in de hopelijk meer stabielere coins.
Ik ben nog steeds bezig met mijn 50 euro op binance sinds kerst 2020 die nog steeds op 800-900 staat.
 
dus ik trade echt nog maar met max 100 euro. De rest hold ik in de hopelijk meer stabielere coins.
Dit , als ik shitcoins koop is het voor een paar honderd euro ofzo max

Laatste fuckup was cumrocket, ik had er overlaatst 1 BNB van gekocht, is nu ongeveer 1/3 van mijn aankoopprijs ...

Ik heb in feite zin om alles in BTC en ETH (en mss wat DOT, ADA en SOL) te steken, en er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn. Soms kan ik het toch niet laten om eens mee te apen in één of andere shitcoin.
Meestal wanneer ik maten volg met shitcoins te kopen, dat ik mijn geld verlies. Beter zelf mijn strategie bepalen ...
 
:ROFLMAO:

Ik stond naar die coin zo te kijken van: nee... alleen al voor deze focking kutnaam... Dan mag die coin al mijn andere coins wipen. Die komt er niet in. Dan stop ik en ga ik op de aandelenbeurs spelen en nancy pelosi kopiëren.

Mijn "gamble bags" zijn gemiddeld, 50, 75 en 100 euro. En als ik echt zattekes ben 150 euro.
 
Ne maat van mij had 2 miljoen WAXP (het equivalent er van want het zat in NFT's/play to earn games), dat die niet uitgecasht heeft begrijp ik ook niet. Dat was op een gegeven moment een miljoen euro.
Zijn NFT's zijn ondertussen een beetje gekelderd geloof ik.
Als ge ooit aan 7 figures geraakt is het toch het moment om eens te cashen vind ik :) Zolang je niet casht, is het allemaal virtueel. Zelfs al zijt ge de grootste crypto bull.
 
Voorproefje voor misschien binnenkort: wordt op dit moment stevig droog genaaid door een OHM fork (nee, niet Time Wonderland).
Waar ik waarschijnlijk binnekort misschien juistekes genoeg kan uit halen voor een potje aloe vera tegen de pijn te bestellen bij bol.com. Exclusief verzendkosten want aan de 20 euro ga ik niet geraken.

Het spelletje is nog niet gespeeld en probeer nog maximaal verlies te beperken en te offloaden. To be continued...
 
Metaverse pro is wel lollig. Van bijna 600$ naar 23$ gecrasht. OHM staat nog 1/6 van de oktober highs.

Lijkt me wel eigen aan de cryptospace dat iedereen wel een paar keren rekt geraakt :)
 
Laatst bewerkt:
Metaversepro das gedaan he. Die gaan verder onder congruent. Then again, blijft er van weg. Just sayin. :shutup:
 
Laatst bewerkt:
In het heel begin shiba gekocht voor de leut, als ik niet zo snel verkocht had, had ik nu netjes 100k easy.
Alhoewel ik nog een beetje bezit, mss dat Musk nog is een tweetje doet over de jaren nu hij er zelf eentje heeft en de prijzen nog wat pompen, one can hope.
 
Niet rekt maar wel een bullet gedodged met die slecht geprogrammeerde Raiblocks-exchange van die Italiaanse pajeet.

 
Veel rektness. Van veel coins ken ik de naam zelfs niet meer, toch wel een teken dat het veel voorkwam :p

Grootste rekt-fest was DIG. Met ons Whatsapp groepke volgden we indertijd (2017) een zekere Ronnie Moas. Dat was toen een gerespecteerde financieel expert. We deelden een abonnement op zijn tips (denk $3000 per jaar dat het was). Volgens hem was DIG the next big thing, een gold-backed cryptocurrency. Concept was dat die gasten BTC mineden en met de winst fysiek goud kochten om hun eigen token te backen. Die man had zelf hun mining facilities bezocht dus het leek ons allemaal zeer legit. Bleek dus allemaal een scam te zijn, waar Ronnie dus ook was ingetrapt (althans, dat beweert hij zelf). Veel van ons zijn toen hard rekt geweest. Voor mij was dat iets in de 5 figures, wat toen ruim 30% was van alles dat ik had. BNB, één van zijn andere tips, heeft uiteindelijk (enkele jaren later) het verlies wel meer dan goedgemaakt :p

Niet rekt maar wel een bullet gedodged met die slecht geprogrammeerde Raiblocks-exchange van die Italiaanse pajeet.


Hier wel rekt met Bitgrail, Livecoin, Digiprice, Cryptopia... Allemaal exchanges die niet meer bestaan.
 
Terug
Bovenaan