Nonkels

Streamz Play4 Nonkels

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
A0A59931-AE97-4770-8B15-1D1A67F61A16.jpeg


Diep in de West-Vlaamse polders wonen de drie broers Persyn sinds jaar en dag op hetzelfde perceel. In het voormalig ouderlijk huis hokt eenzaat Pol (Wim Willaert), in de fermette daarnaast woont pantoffelheld Luc (Jelle De Beule) met zijn pinnige vrouw Carine (Isabelle Van Hecke). Hun twee woonsten staan in de schaduw van de moderne villa van nouveau riche en ondernemer Willy (Rik Verheye) en diens jongere vrouw Delphine (Emilie De Roo).

Nonkels is een komisch drama over oude ideeën en een nieuwe werkelijkheid, authentiek West-Vlaams en goedbedoeld koeterwaals, natuurlijke slijtsporen en slijtvast kunstgras.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: GvR
Ik heb momenteel 4 van de 8 afleveringen gezien. Het is wel vermakelijk als tussendoortje. Die mannen doen dat goed met enkele tof gevonden grappige scènes.
 
Ik vind het goed. Misschien dat het als west-Vlaming net allemaal iets herkenbaarder is. Jelle de beule zijn stem is onherkenbaar maar ik vind het alvast grappig om te horen
 
Net de eerste aflevering gezien, hilarisch !!
Heel herkenbaar.

Jammer dat Jelle de Beule geen Westvlaming is, doet het goed maar mis toch dat echt Westvlaams.
 
Halfweg. Valt goed mee.

Maar na 4 seizoenen Eigen Kweek met Wim Willaert en zijn NederEngels valt dat NederFrans van hem wel heel zwaar. Pfff.
 
Ik heb de volledige reeks gezien op 2 avonden. Ik vind het echt goed en mijn vrouw vond het zelf nog beter die ging de reeks al in 1 avond uitkijken. Enkele hilarische scenes die zo uit iedere familie kunnen komen maar alles serieus uitvergroot natuurlijk. Jelle zijn West Vlaams vind ik echt dik ok eigenlijk. De eerste afleveringen vond ik wel de beste.
 
Ik vind het ook wel nog meevallen van Jelle. Beetje dikkenekken-Kortrijks-Westvlaams-achtig.
Van de andere 2 is het natuurlijk ook wel erg plat waardoor het nog meer opvalt.

Wel een topserie al kan ik alleen maar hopen dat ze niet plots gecancelled gaat worden door extreem links want er was vandaag al een artikel over op Humo dacht ik. Ik kon het wel niet lezen maar de titel vroeg zich al af of deze humor in deze tijd nog kan.
 
Goede Vlaamse kost dit.

Heerlijk dat de hele cast van Bevergem hierin weerkomt, vleugje nostalgie! Enige minpuntje voor mij: voelde af en toe wat té geforceerd-wannebe-vlaamse-klassieker aan (in een poging in de lijst der groten zoals het eiland, bevergem,.. te komen). Als dat op iets slaat.

Soit, ik kan het werk van Jelle Gordyn wel smaken voorlopig. Nog niet top, maar lang niet slecht (zeker i.v.m. het overige Vlaamse TV-aanbod).
 
Mag voor mij toch in een lijstje met het eiland en consoorten.
Het verhaal is zo uitgepuurd en zo simpel dat het zo herkenbaar is.
Zodanig stereotyp dat het hilarisch is.
Dikke fan van de serie!
 
Momenteel 3 afleveringen gezien. Toch zwaar gelachen met de scene in het rusthuis in de 3e aflevering :laugh:
 
Terug
Bovenaan