Nightdive Studios zal dit jaar ook The Thing: Remastered leveren

Wat gebeurde er na het slot van The Thing? Regisseur John Carpenter was tevreden met een ambigue einde, maar Computer Artworks en Vivendi Universal Games zagen hier een gouden opportuniteit. Deze finale was volgens hen open genoeg om verder te exploreren met een gelicenseerde videogame die men destijds voor consoles en pc lanceerde, een titel die volgens velen beter uit de bus kwam dan verwacht. Voor sommigen zelfs een cult hit – passend als je de oorspronkelijke reputatie van de film kent – en Nightdive Studios deelt blijkbaar die mening! De fanatieke retro-liefhebbers in kwestie hebben namelijk een akkoord gesloten om een remaster voor PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series S | X en pc klaar te stomen, welke bovendien later dit jaar beschikbaar zou zijn. Een tweede revival met een horror-thema dus, net als het pas aangekondigde Killing Time: Resurrected!

Kapitein J.F. Blake dwaalt samen met z'n reddingsteam (bestaande uit Amerikaanse Special Forces-soldaten) af naar Outpost nr. 31 om uit te pluizen wat er daar juist plaatsvond. De gruwelijke en levensgevaarlijke entiteit van de film terroriseert nog altijd deze faciliteit, dus je moet als speler je best doen om te overleven, al dan niet met enige versterking. Tegelijkertijd hou je het liefst ook rekening met de conditie van je manschappen, want ze kunnen gedurende de missie het vertrouwen in je verliezen, zich achterdochtig gedragen of zelfs bezeten worden door monsters. Denk dus even na vooraleer je rechtstreekse bevelen geeft en gebruik de verschillende klasses van je team (zoals Medic of Engineer) zo verstandig mogelijk, zodat je de elf verschillende levels alsnog kunt voltooien.

Nightdive Studios zal tevens verscheidene verfraaiingen implementeren. De character models zullen een upgrade ontvangen, net als de textures en de animaties. De atmosferische effecten worden eveneens opgeknapt en de trailer (welke we onderaan linkten) vertoont meer geavanceerde belichting met dynamische schaduwen. Het beste van allemaal is de remaster hogere resoluties tot en met 4K aankan, dit tegen 120 frames per seconde. Achievements zijn voor de meeste platformen natuurlijk ook inbegrepen. Extra informatie over het project wordt ten slotte vanaf 10 juni uitvoerig in een officiële Deep Dive-podcast besproken, waarvoor men één van de oorspronkelijke ontwikkelaars (met name Mark Atkinson) heeft uitgenodigd.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan