Nightdive Studios heeft "minstens vijf projecten" in het vooruitzicht

Tik je graag remasters van retro-titels op de kop, dan maakte je intussen allicht kennis met Nightdive Studios. Hetgeen dat het team bij dit bedrijf de laatste paar jaren op tafel legde, wordt meestal bekroond met uiterst positieve recensies, laat staan dat zelfs de bestaande fanbases rondom zulke spellen meestal laaiend enthousiast zijn over hun zogenaamde heruitgaven. In 2022 voltooiden de ontwikkelaars alvast PowerSlave: Exhumed – waar ik persoonlijk ontzettend veel van genoot – plus de Enhanced Edition van de originele Blade Runner point & click adventure game, terwijl ze in diezelfde periode ook nog console-ports voor Shadow Man Remastered op de markt gooiden. Over de verscheidene updates voor andere projecten (zoals Quake) zwijgen we echter, want nu is het tijd om over te schakelen naar het onderwerp van dit nieuwsbericht.

Binnen een aantal weken kunnen we officieel het startschot geven voor 2023 en dit is de reden waarom de CEO van de firma recent een bericht op zijn persoonlijke Twitter-account plaatste. Stephen Kick onthulde namelijk dat hij en zijn vindingrijke collega's van plan zijn om "minstens vijf titels" gedurende het komende jaar te lanceren, hoewel hij natuurlijk geheimzinnig blijft over de exacte lijst. Rise of the Triad: Ludicrous Edition staat uiteraard op het menu en vermoedelijk zal men ook de remake van de eerste System Shock afwerken, maar de resterende spellen blijven voorlopig een raadsel. Sommige leden van hun groep daarentegen denken momenteel na over hun volgende zet; met als gevolg stelde Stephen Kick een relevante poll op om zo publieke opinies te vergaren. Te vroeg nog voor een concrete aankondiging met andere woorden, maar BeyondGaming houd je in ieder geval op de hoogte wanneer Nightdive Studios meer nieuws wilt meedelen.
 
Laatst bewerkt:
Die wordt gemaakt door Slipgate Ironworks en 3D Realms, maar daar hebben we inderdaad weinig over gehoord.
Ah, dacht dat deze ook intern bij Nightdive werd ontwikkeld.
Hopelijk dat ze daar toch snel iets meer over lossen.
De originele Kingpin heb ik met mijn vrienden indertijd kapot gespeeld online :).

Checkmate fool!
 
Terug
Bovenaan