Nieuw scherm

Billekiller

New member
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm.
Ik heb momenteel een BenQ 25" 60Hz en een Dell ultrasharp 23" van 10 jaar oud.
Mijn pc is recent Geupgrade naar een AMD Ryzen 5 5600X en GPU een MSI GeForce RTX 3070 GAMING Z TRIO.
Ik was aan het denken aan een 144Hz (of meer) 27" QuadHD scherm.
Gaat voornamelijk voor gaming gebruikt worden (AAA games, rts, shooters, rpg).
Budget is max €300

Kunnen jullie iets aanraden?
Wat is jullie ervaring met curved en niet curved?
Ik heb nog nooit een curved scherm gebruikt en heb geen idee of dit iets voor mij zou zijn.
Heb ooit een curved TV bij een vriend gezien en dat stond mij niet echt aan, omdat het beeld vervormde als je er niet recht voor zat.
 
Laatst bewerkt:
Héél persoonlijk ben ik geen fan van curved, ooit eentje gehad maar kon er maar niet aan wennen voor gewoon computergebruik.

Altijd fan van LG schermen, 27GP850 ligt precies net buiten je bereik van 300 euro … misschien wel met een blackfriday deal net op dat prijsniveau.

(mocht je interesse hebben in 32 inch, 1440p, 144Hz van LG… ik verkoop mijn monitor aangezien ik gisteren een LG C2 42 inch oled gisteren heb gekocht om deze 32 inch te vervangen.)
 
Altijd heel tevreden geweest van AOC en vandaag deze aangesloten:


Echt wel een Nice scherm voor die prijs. De LG hierboven vermeld krijgt ook goede reviews maar inderdaad iets duurder.

Is een curved zoals mijn vorig scherm en persoonlijk zal ik altijd curved kopen. Heb meer gevoel dat ik in de game zit en bij kantoorwerk voelt het allemaal iets natuurlijker aan (as in het gevoel dat ik minder mijn ogen moet draaien als ik plots iets moet bekijken aan de andere kant van het scherm). Ik besef wel dat dit met zo een lichte curve bijna niet kan maar heb toch dat gevoel.
 
Terug
Bovenaan