Action PC PS4 XBOX Nier: Automata

ikbenben

Well-known member
Crowdfunder FE
icon0.png


release : 10 maart 2017
genre : action
dev : PlatinumGames

Nier 2.

NieR: Automata tells the story of androids 2B, 9S and A2 and their battle to reclaim the machine-driven dystopia overrun by powerful machines.

Humanity has been driven from the Earth by mechanical beings from another world. In a final effort to take back the planet, the human resistance sends a force of android soldiers to destroy the invaders. Now, a war between machines and androids rages on... A war that could soon unveil a long-forgotten truth of the world.

 
Ik zie dat hier nog geen topic van was, bij deze dus aangemaakt :)

Ik heb deze (Game of the YoRHa Edition) gekocht bij de januari deals voor 19,99€ (-50%) om de periode te overbruggen totdat er weer iets uitkomt die ik écht wil. Ooit de demo er van gespeeld, toen lag het spel mij niet 100%, maar door de vele goede reviews én de deal wil ik het wel nog eens proberen.
 
Ondertussen al enkele uren in de game gestoken en ik begin mijn mening te herzien van mijn ervaring met de demo. Die gaf imo een volledig verkeerde indruk van de game. Ik zit nog niet echt ver maar de combat begint leuk te worden en de bazen zijn ook wel nog goed gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Zelf opgegeven na een dozijn uur. Mooie vormgeving maar ni genoeg variatie en uitdaging voor mij. Het idee om het dan een dozijn keer te moeten uitspelen om het ECHT te ervaren sprak me dan ook niet echt aan.
 
Eindes A t.e.m. E zijn eigenlijk gewoon een full playthrough. Je mag het woord 'eindes' in feite niet zo letterlijk nemen. Het zijn eerder routes. Het klopt dat je een bepaald speldeel 2x speelt, maar de 2de keer is dat vanuit een ander perspectief met nieuwe story elementen.

Het is écht de moeite het te vervolledigen. Ik had ook geen grote verwachtingen voor ik begon, maar dan heb ik dat spel op 2 weken geplat (incl een extra playtrough). Het is zonder twijfel 1 van m'n favo games geworden. Binnenkort ga ok het nog eens doen op PS5, als voorbereiding op NieR Gestalt :p.
 
Ja, heb er iets van gelezen dat je meerdere eindes hebt en ze allemaal moet spelen voor platinum. Ik weet wel nog niet of ik mij daar ga mee bezig houden, we zien wel als het zo ver is.
 
Ja, heb er iets van gelezen dat je meerdere eindes hebt en ze allemaal moet spelen voor platinum. Ik weet wel nog niet of ik mij daar ga mee bezig houden, we zien wel als het zo ver is.
zeker doen, het is verre van dezelfde story dat je speelt
eigenlijk speel je dan 3-4 nieuwe stories

en eens je dat gedaan hebt kan je je ontbrekende trophies gewoon kopen met ingame currency om de platinum te halen.
ik had nog eentje tekort ofzo en die dus simpel gekocht :)
 
zeker doen, het is verre van dezelfde story dat je speelt
eigenlijk speel je dan 3-4 nieuwe stories

en eens je dat gedaan hebt kan je je ontbrekende trophies gewoon kopen met ingame currency om de platinum te halen.
ik had nog eentje tekort ofzo en die dus simpel gekocht :)
Ja, daar had ik ergens iets van gelezen dat je trophies kan kopen.
Wel best een guide bijhalen want ik had ook gezien dat er enkele missables zijn.
 
door dat kopen zijn er dus geen missables ;)
trust me, je hebt tegen het einde heel veel ingame currency + currency is ook makkelijk te farmen
met een uurtje farmen kan je de helft van de trophies kopen ofzo :)

als ik mij nog goed herinner is er 1 golden trophy die heel lang duurt en heel veel zaken moet doen ... die heb ik gekocht
 
Heb weer wat voor... Einde A tot E gespeeld. Daarna de keuze gekregen of ik mij saves wou wissen om anderen te helpen. Ik dacht dat ze weer met mijn kl*ten aan 't rammelen waren maar blijkbaar dus niet 😮 😭 🤣
Ja, dacht nog effe verder te doen voor platinum maar dat zal er nu niet meer inzetten denk ik....
Morgen eens zien of ik nog een recente online save heb staan om eventueel nog iets te kunnen redden.
 
Jep, the game is super cereal. Ik vond dat uiteindelijk niet zo erg want ben meteen erna opnieuw gestart :unsure:
 
Ik ga het echt niet opnieuw starten! 50u is al genoeg geweest.
Enkel spijtig van de platinum die toch wel dicht in de buurt was.
 
Ik weet niet of nog mensen het op Reddit aan 't volgen zijn, maar de laatste weken is er een serieuze heropleving rond NieR: Automata. Best grappig. Een 'mysterieus' lid op r/nier heeft blijkbaar een geheime doorgang gevonden die nooit eerder ontdekt is (op de ps4 versie). Er zijn al verschillende theorieën gaande, waarvan 1 natuurlijk dat het een hoax/mod is. Maar zelfs als dat het geval is, is't gewoon knap gedaan. Ook Yoko Taro zelf doet heel geheimzinnig op Twitter.


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan