Nickchange vanaf heden mogelijk

Voor zij die al even aan het wachten waren om hun nickname te veranderen, jullie moment is aangebroken.
Vanaf vandaag zal het mogelijk zijn jullie nickname zelf te wijzigen.

In het verleden kon dat enkel gedurende een bepaalde periode, nu beslis je zelf wanneer je het wil doen.

Je nickchange indienen doe je dus voortaan zelf via je profiel: https://www.beyondgaming.be/account/account-details
Hierna zal je aanvraag in behandeling worden genomen en vervolgens goedgekeurd of geweigerd worden.

Probeer wel met volgende elementen rekening te houden alvorens je de aanvraag doet:
  1. Je gekozen nickname is nog niet actief op BeyondGaming. Dit is eenvoudig te controleren op deze pagina.
  2. Een nickchange is eenmalig, ga hier dus verstandig mee om.
  3. Specifieke regels hangen er niet vast aan een nickname, maar in bepaalde gevallen kunnen we de gekozen nickchange weigeren.
Choose wisely!
 
Laatst bewerkt:
Of men kan misschien ook normaal doen en gewoon aanvaarden dat ge een nickname gekozen hebt en het daar bij houden.
Natuurlijk, maar ik ging er vanuit dat dit als dit ingevoerd zou worden, dit eventjes zorgt voor een piek van de personen die daar echt op gebrand zijn om na die piek beperkt te worden tot 1 of 2 of zo per jaar.

Er is dan tenminste een drempel zodanig dat het niet de spuigaten uitloopt. Je voorziet een beetje de mogelijkheid voor de mensen die dit echt belangrijk achtten (mij kan het niet schelen). En het draagt bij voor een klein stukje aan de vaste kosten van het forum.
En zoals gezegd als het iemand is die van nick verandert zoals veel mensen van hun onderbroek veranderen. Dan kan je nog altijd zeggen of op dit moment al toevoegen dat het maar 1 keer per jaar of zo kan of desnoods die exponentiële kost.

Zoals gezegd, mij maakt het niet uit. Maar het leek mij mogelijks wel een win-win-win oplossing, al dat ik niet weet hoe werkintensief dit is voor de forummedewerkers.
 
Natuurlijk, maar ik ging er vanuit dat dit als dit ingevoerd zou worden, dit eventjes zorgt voor een piek van de personen die daar echt op gebrand zijn om na die piek beperkt te worden tot 1 of 2 of zo per jaar.

Er is dan tenminste een drempel zodanig dat het niet de spuigaten uitloopt. Je voorziet een beetje de mogelijkheid voor de mensen die dit echt belangrijk achtten (mij kan het niet schelen). En het draagt bij voor een klein stukje aan de vaste kosten van het forum.
En zoals gezegd als het iemand is die van nick verandert zoals veel mensen van hun onderbroek veranderen. Dan kan je nog altijd zeggen of op dit moment al toevoegen dat het maar 1 keer per jaar of zo kan of desnoods die exponentiële kost.

Zoals gezegd, mij maakt het niet uit. Maar het leek mij mogelijks wel een win-win-win oplossing, al dat ik niet weet hoe werkintensief dit is voor de forummedewerkers.
Als je kijkt naar PlayStation network ID's is dat ook maar eenmalig... En dat zijn nu niet bepaald Vzw's imo...

:p
 
Natuurlijk, maar ik ging er vanuit dat dit als dit ingevoerd zou worden, dit eventjes zorgt voor een piek van de personen die daar echt op gebrand zijn om na die piek beperkt te worden tot 1 of 2 of zo per jaar.

Er is dan tenminste een drempel zodanig dat het niet de spuigaten uitloopt. Je voorziet een beetje de mogelijkheid voor de mensen die dit echt belangrijk achtten (mij kan het niet schelen). En het draagt bij voor een klein stukje aan de vaste kosten van het forum.
En zoals gezegd als het iemand is die van nick verandert zoals veel mensen van hun onderbroek veranderen. Dan kan je nog altijd zeggen of op dit moment al toevoegen dat het maar 1 keer per jaar of zo kan of desnoods die exponentiële kost.

Zoals gezegd, mij maakt het niet uit. Maar het leek mij mogelijks wel een win-win-win oplossing, al dat ik niet weet hoe werkintensief dit is voor de forummedewerkers.
Langs de andere kant krijgen mensen die niet op een euro moeten kijken dan weer meer voordelen dan wie het financieel niet breed heeft. Er is al geldgewin genoeg op het internet en laat dit forum nu net een van de plekken zijn waar het nog niet gaat (of toch niet zo zichtbaar) om keiharde dollars. Imo het niet nodig dat money always wins ook op dit forum komt.
 
Langs de andere kant krijgen mensen die niet op een euro moeten kijken dan weer meer voordelen dan wie het financieel niet breed heeft. Er is al geldgewin genoeg op het internet en laat dit forum nu net een van de plekken zijn waar het nog niet gaat (of toch niet zo zichtbaar) om keiharde dollars. Imo het niet nodig dat money always wins ook op dit forum komt.
💯

Couldnt agree more. Iedereen gelijk voor de wet. Behalve dan voor de crowdfunder FE badge... Als ik dat had geweten had ik dat ook wel gedaan eigenlijk.
 
💯

Couldnt agree more. Iedereen gelijk voor de wet. Behalve dan voor de crowdfunder FE badge... Als ik dat had geweten had ik dat ook wel gedaan eigenlijk.
Zelfs die crowdfunder fe badge zou helemaal niet aanwezig moeten zijn. Imo is dit forum een plek waar we allemaal gelijk zijn (en moeten luisteren naar oppergoeroe Loser en zijn kornuiten). Al de rest zorgt voor een onderscheid tussen users en wekt de perceptie dat x of y meer zou mogen dan een ander.
 
Zelfs die crowdfunder fe badge zou helemaal niet aanwezig moeten zijn. Imo is dit forum een plek waar we allemaal gelijk zijn (en moeten luisteren naar oppergoeroe Loser en zijn kornuiten). Al de rest zorgt voor een onderscheid tussen users en wekt de perceptie dat x of y meer zou mogen dan een ander.
Dat mag imo wel blijven, maar heb nooit een tweede kans gekregen om mee te doen, al is het maar een klein bedrag of gelimiteerd zodat het voor iedereen nen euro of 2 is die mee doet, want wat doet ge tegenwoordig nog met een 2 euro muntstuk?

Of 50 cent, met dan een banner met 50 cent erin (de rapper), al zal dat wel niet kunnen zonder rechten op die afbeelding te hebben

Edit, we dwalen af
 
Langs de andere kant krijgen mensen die niet op een euro moeten kijken dan weer meer voordelen dan wie het financieel niet breed heeft. Er is al geldgewin genoeg op het internet en laat dit forum nu net een van de plekken zijn waar het nog niet gaat (of toch niet zo zichtbaar) om keiharde dollars. Imo het niet nodig dat money always wins ook op dit forum komt.

Ik ben akkoord dat we er echt niet een abonnementscheme van moeten maken met VIP1 tot 10 arrangementen of... maar als er effectief mensen zijn die het veranderen van hun nick toch wel belangrijk vinden. Zo belangrijk dat ze er bereid zijn om er 50€ aan te geven (en om ervoor te sparen als ze het financieel niet breed hebben). Rekening houdende dat de functionaliteit om het te doen al bestaat (anders was die eerste nickchange ook niet mogelijk) en in mijn ogen die regel van max 1 nickchange er was voor de consistentie op het forum (daarom ook de consulteerbaarheid van de historiek van de vroegere "nick's"). Dan kan ik echter ook wel begrijpen dat een nick die je op uw wat is het 12 of whatever gekozen hebt, en op uw 17de of x jaar later eens in een zatte bui hebt verandert dat als we 10, 20, 30 (ik zeg maar iets) jaar later zijn het toch wel eens ok kan zijn dat er de mogelijkheid is om dat te veranderen ook al moet je er dan wat voor betalen.

Als dat betalen dan er ook voor zorgt dat het bijdraagt aan de vaste kosten van de site. Uiteindelijk bestaat gratis niet. En lijken mij dergelijke kleine zaken nog wel perfect normaal en aanvaardbaar.

En anders doe je de cheapskate oplossing waarbij je als uw afbeelding uw nickchange vernoemt en dat je zegt tegen iedereen dat je u enkel nog identificeert met die nickname. En je anders een klacht bij unia doet als men u bij uw oude nick blijft noemen !!!!!!!!!






grapje - flauw grapje - hé....
 
Ik ben akkoord dat we er echt niet een abonnementscheme van moeten maken met VIP1 tot 10 arrangementen of... maar als er effectief mensen zijn die het veranderen van hun nick toch wel belangrijk vinden. Zo belangrijk dat ze er bereid zijn om er 50€ aan te geven (en om ervoor te sparen als ze het financieel niet breed hebben). Rekening houdende dat de functionaliteit om het te doen al bestaat (anders was die eerste nickchange ook niet mogelijk) en in mijn ogen die regel van max 1 nickchange er was voor de consistentie op het forum (daarom ook de consulteerbaarheid van de historiek van de vroegere "nick's"). Dan kan ik echter ook wel begrijpen dat een nick die je op uw wat is het 12 of whatever gekozen hebt, en op uw 17de of x jaar later eens in een zatte bui hebt verandert dat als we 10, 20, 30 (ik zeg maar iets) jaar later zijn het toch wel eens ok kan zijn dat er de mogelijkheid is om dat te veranderen ook al moet je er dan wat voor betalen.

Als dat betalen dan er ook voor zorgt dat het bijdraagt aan de vaste kosten van de site. Uiteindelijk bestaat gratis niet. En lijken mij dergelijke kleine zaken nog wel perfect normaal en aanvaardbaar.

En anders doe je de cheapskate oplossing waarbij je als uw afbeelding uw nickchange vernoemt en dat je zegt tegen iedereen dat je u enkel nog identificeert met die nickname. En je anders een klacht bij unia doet als men u bij uw oude nick blijft noemen !!!!!!!!!






grapje - flauw grapje - hé....
Het is niet omdat mensen bereid zijn om het te betalen dat je het moet doen he. Ik geloof dat er ook wel mensen zullen zijn die 50 euro zullen overheben om aan @Loser te geven om al hun strafpunten te laten verwijderen of om een ander te laten bannen ( ik zou daar zelfs meer voor over hebben) en het zou er ook voor zorgen dat @Loser nog liever mod is. Niet elke manier om inkomsten te genereren moet natuurlijk uitgebuit worden. En dat mensen daar licht over gaan over een nickchange zal niet veranderen als men er geld voor vraagt he.
 
Het is niet omdat mensen bereid zijn om het te betalen dat je het moet doen he. Ik geloof dat er ook wel mensen zullen zijn die 50 euro zullen overheben om aan @Loser te geven om al hun strafpunten te laten verwijderen of om een ander te laten bannen ( ik zou daar zelfs meer voor over hebben) en het zou er ook voor zorgen dat @Loser nog liever mod is. Niet elke manier om inkomsten te genereren moet natuurlijk uitgebuit worden. En dat mensen daar licht over gaan over een nickchange zal niet veranderen als men er geld voor vraagt he.
Neen, daar heb je gelijk in.

Maar bij het voorbeeld van warns gaat dat over uw gedrag op dit forum. Of het bannen van anderen. Dat is voor mij een beetje belangrijker en essentiëler dat dit gelijk blijft dan de naam die er staat langs mijn post. Waar, laat ons eerlijk zijn, het niet zo onredelijk is dat men in de loop van de tijd die al eens wenst te veranderen.

Niet iedereen is even oordeelkundig in het kiezen van hun naam. Bij uw eigen naam kan je het nog steken op uw ouders. Bij een nick of kcin is dat soms toch niet zo evident en kan je over de tijd heen toch wel eens denken van man man man (of vrouw vrouw vrouw of x x x) nu zit ik hier voor de rest van mijn forumleven aan deze nick vast...

En voor mij ging het niet echt om dat geld. Maar wel eerder over de mogelijkheid om als het toch zo belangrijk is voor bepaalde mensen om die naam, die men mogelijks onoordeelkundig gekozen vindt, te veranderen dat die mogelijkheid er is. Ook al is dit met een budgettaire compensatie (om het overleven van het forum te ondersteunen) of vb 5 of 10 jaar wachten of een gans proza aan @Loser sturen met de volledige uitleg waarom ze effectief vinden dat dit toch echt echt echt echt echt echt echt wel niet nodig is om zich goed te voelen in hun "vel" dat dan moet beoordeeld worden door het voltallige moderator team.

Al lijkt mij het eerste wat makkelijker. En heb ik bij het tweede er ook niet echt iets tegen. Het 3de wil ik eigenlijk het moderator team niet aandoen.

Het idee achter het geld was niet om het uit te buiten maar om dit te gebruiken als een bepaalde barrière zodanig dat die aanvragen beperkt blijven maar er toch de mogelijkheid is om het te doen. Geld als gate gebruiken is nu eenmaal een gekend en beproefd mechanisme (net zoals onze overheid dit ook doet zodanig dat de gebruiker voor een stuk van die kost opdraait en niet de volledige maatschappij die kost moet dragen). Met als voordeel dat het financiële aspect ervan al de andere gebruikers van het forum ten goede komt in het managen van al de kosten die er bij dit forum tevoorschijn komen. Ik kan mij namelijk inbeelden dat er toch wel wat kosten zijn... en ik heb niet direct zicht (en dat hoeft ook niet) hoe hard men afhankelijk is van donaties of de reserve om dit forum in ere te houden.

Als zo 1 of 2 keer 50€ op een jaar ervoor kan zorgen dat samen met de inkomsten uit advertenties, steun van bepaalde firma's, (vlaamse subsidies ?)... dat ze on the air kunnen blijven zonder dat men andere inkomsten moet aanboren. Dan zeg ik meh.

Voor mij is er een verschil tussen een mogelijkheid voorzien en wanneer je dit echt als monetisatie uitwerkt (inclusief marketing campagnes,...) waarbij je de functionaliteit van het geheel begint te ondergraven in de drang naar maximalisatie van de inkomsten. Dan haak ik ook volledig af.
 
Waar kon je nu weer de vorige nickname zien? Ergens op het profiel?
1709119343817.png
 
Terug
Bovenaan