Netflix Netflix

Razer

Active member
Crowdfunder FE
seo-watch-free-link-preview.jpg


Netflix is in 1997 opgericht in Scotts Valley, Californië door Marc Randolph en Reed Hastings. Hastings kwam op het idee om het bedrijf te beginnen, nadat hij een boete van 40 dollar moest betalen na het te laat inleveren van de gehuurde film Apollo 13. Op 14 april 1998 is de website van Netflix online gegaan met 30 medewerkers en 925 te huren video's. Vier jaar later kreeg het bedrijf een notering aan de technologiebeurs NASDAQ.
Op 19 september 2014 werd Netflix gelanceerd in België, met voor Vlaanderen een gelijkaardig aanbod als in Nederland.
 
Is er eigenlijk veel verschil tussen de HD en ultra HD versie?
We zouden ook Netflix willen aanschaffen en is eigenlijk puur om op tv te zien (dus mogelijkheid om op meerdere schermen te kijken is zeker geen must).
Of is tegenwoordig de HD versie al vrij basic kwaliteit?
 
De keuze voor HD of UHD hangt van een aantal zaken af.
  • Kan je tv UHD beelden tonen en ga je dat hard zien (hoe groot is je tv en hoe ver zit je er vanaf?)?
  • Als je streamt via een ander toestel (streamingbox bvb), kan die UHD beelden aan?
  • Is je internetabo hierop voorzien (UHD verbruikt dubbel zoveel Gb als HD)
  • Veel (oudere) content is sowieso maar in gewone HD beschikbaar.
Je kan je abo altijd nog upgraden moest je perse UHD content willen bekijken.
 
Eens je alle goede series gezien hebt (de populaire die iedereen kent) ben je helaas rond vind ik. Komt weinig nieuws op dat ook écht goed is. (Niveau Breaking Bad / Fargo / Dark / ...)
 
Eens je alle goede series gezien hebt (de populaire die iedereen kent) ben je helaas rond vind ik. Komt weinig nieuws op dat ook écht goed is. (Niveau Breaking Bad / Fargo / Dark / ...)
Vind ik ook. Ik laat nooit mijn Netflix abo doorlopen, als ik eens meertijd heb neem ik eens een abo maar ik zet het altijd wel weer snel stop.
 
Eens je alle goede series gezien hebt (de populaire die iedereen kent) ben je helaas rond vind ik. Komt weinig nieuws op dat ook écht goed is. (Niveau Breaking Bad / Fargo / Dark / ...)
Ik vind persoonlijk toch dat er meer dan genoeg op staat. De echte top series zijn uiteraard beperkt, niet onlogisch aangezien je daar de straten niet mee kan leggen, maar er staan ook meer dan genoeg gewoon goede series op die niet tot de top behoren. Na het uitkijken van een serie ben ik altijd bang dat ik niks meer ga vinden maar tot mijn verbazing komt er altijd wel iets uit de bus. Al blijven de opties krimpen natuurlijk en zal er ooit wel een moment komen dat ik door de series zit die het bekijken waard zijn. Er komen niet veel goede nieuwe series meer bij, daar kan ik je wel in volgen.
 
Eens je alle goede series gezien hebt (de populaire die iedereen kent) ben je helaas rond vind ik. Komt weinig nieuws op dat ook écht goed is. (Niveau Breaking Bad / Fargo / Dark / ...)
Dit is zeggen: Als je de Ultratop 50 kent, dan ben je helaas rond met muziek luisteren.

Netflix staat BOMVOL goede series.
 
Ik wacht op jouw input. Ik heb ze wss allemaal gezien.
Kingdom (Korea)
Kingdom (US)
The Crown
Glow
Mindhunter
Dead to me
The sinner
Ozark
Sex Education
Bodyguard
The Queens Gambit
Unorthodox
Unbelievable
When they see us
The haunting of hill house
Ratched
The politician
Master of none
Cobra Kai
Luther
Peaky Blinders
Gomorra
La tréve
Better call Saul
Daredevil
Santa Clarita Diet
Dark Crystal age of resistance
Umbrella Academy

Ja, je bent snel rond...
 
Je mist mijn punt. Ik heb Netflix al een paar jaar. En nadat je de goede series allemaal gezien hebt, is het zijn geld niet meer waard.

ach ja, misschien ook normaal, er komen ook bitterweinig goede films uit de laatste jaren
 
Je mist mijn punt. Ik heb Netflix al een paar jaar. En nadat je de goede series allemaal gezien hebt, is het zijn geld niet meer waard.

ach ja, misschien ook normaal, er komen ook bitterweinig goede films uit de laatste jaren
Dat zeg jij, alsof het een feit is. Laat ons zeggen dat smaak gelukkig nog steeds subjectief is. Ik vind in elk geval dat er nog meer dan genoeg uitkomt dat het bekijken waard is...je moet het uiteraard ook willen zien.
 
Je mist mijn punt. Ik heb Netflix al een paar jaar. En nadat je de goede series allemaal gezien hebt, is het zijn geld niet meer waard.

ach ja, misschien ook normaal, er komen ook bitterweinig goede films uit de laatste jaren
Heb je The Bridge al gezien?
Zo nee, begin daar maar mee.
 
dit zijn alleszins goeie Netflix filmlijstjes:
 
Dat zeg jij, alsof het een feit is. Laat ons zeggen dat smaak gelukkig nog steeds subjectief is. Ik vind in elk geval dat er nog meer dan genoeg uitkomt dat het bekijken waard is...je moet het uiteraard ook willen zien.
Ik volg Poepie wel enigszins in zijn bewering; in mijn beleving komt er zelden nog een echt goede serie die mij kan bekoren. Hetzelfde geldt voor films trouwens. Ik ben ook al wat ouder dan de gemiddelde BG'er dus ik heb de meeste "klassieke" films waar Netflix soms mee uitpakt ook al gezien, ook herken je de clichés die bvb in Hollywood gebruikt worden vaker en vaker. Ik erger mij ook mateloos aan het overduidelijke SJW-gehalte van Netflix.
Als ik nu een film kijk op netflix, is dat vaak een oudere film samen met mijn jongste zoon. Onze smaken liggen - ondanks het 30-jarige leeftijdsverschil - zowat op dezelfde golflengte, dus ik kan hem wel wat films aanraden en ik kijk liever een oude film opnieuw dan de rommel die men tegenwoordig produceert.
Maar uiteraard heb je ook gelijk als je zegt dat smaken verschillen.
 
ook herken je de clichés die bvb in Hollywood gebruikt worden vaker en vaker.
Ik was gisteren nog hetzelfde aan het denken, dat veel series en films een beetje aanvoelen als "already been done". Maar dat heeft niet zozeer met de kwaliteit op zich te maken maar eerder moet het feit dat je zelf al zoveel gezien hebt natuurlijk.

Ik ging tot een jaar of 6-7 terug ~1/2 vrijdagen naar de cinema. Uiteindelijk zie je ook daar wel zeer vaak hetzelfde terug keren, gewoon een beetje anders verpakt.

Dat gezegd zijnde: voor mij zijn er nog meer dan voldoende series op Netflix waar ik mij nog eens achter moet zetten. Maar mijn abonnement is dan ook gesplit met mijn zus, anders zou ik het waarschijnlijk ook regelmatig stop zetten.
 
Terug
Bovenaan