Cyberkef

Shinigami
Crowdfunder FE
Korte Beschrijving: Een podcast met wetenschap- en technologienieuws!
Link: https://maandoverzicht.nerdland.be/
Taal: Nederlands

groepsfoto.jpg


Maandelijks kruipen enkele populaire wetenschaps- en technologie-experts samen in één (virtuele) kamer om het actuele wetenschapsnieuws op een verstaanbare manier met ons te delen.

De cast bestaat uit:
  • Lieven Scheire (gastheer)
  • Hetty Helsmoortel
  • Kurt Beheydt
  • Peter Berx (Bioloog & Jeneverstoker)
  • Marian Verhelst
  • Nathalie Kerkhofs
  • Jeroen Baert
  • Bart Van Peer
  • Stephanie Dehennin
  • Els Aerts (geluidsdame en series fanaat)
  • Poncho (de mascotte)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook grote fan, mijn innerlijke jongetje dat zot is van wetenschap kan er maar geen genoeg van krijgen. Hetty (denk ik?) haar lach is soms wel wat té tho :p
 
Is het één keer per maand een aflevering? Klinkt nog wel erg interessant. Ik hoor die titel wel vaker langskomen, maar heb het nog niet "gedurfd" :) Ben niet zo'n hardcore wetenschapsmens...
 
Goeie podcast, maar die lach... Dat is echt storend imho, soms zo storend dat ik hem daardoor afzet, en dat is eigenlijk zonde, want er komt heel wat nuttige info in
 
Is het één keer per maand een aflevering? Klinkt nog wel erg interessant. Ik hoor die titel wel vaker langskomen, maar heb het nog niet "gedurfd" :) Ben niet zo'n hardcore wetenschapsmens...
Zeker eens proberen. Komen ook wel wat meer luchtige onderwerpen aan bod, zeker geen hardcore science. Meestal 1 aflevering per maand van rond de 2uur.
 
Ik word toch altijd blij als ik zie dat er een nieuwe online staat!
Kan soms mijn lach niet bedwingen tijdens het lopen, zeer toffe podcast waar je ook wel wat van bij leert!
 
Jeroen zijn humor vind ik er vaak wel boenk op, een terechte laureaat van de gouden jas.
 
Dit is met stip mijn favoriete podcast. Ik kijk er elke maand naar uit :) Als wetenschapsfan is het gewoon geweldig om elke maand het interessante nieuws nog eens mee te krijgen, met inderdaad de laagdrempelige uitleg. Gewoon de passie horen van die mensen en weten dat ze even grote (of nog grotere) nerds zijn dan u, dat geeft een soort... huiskamergevoel?
Alleen 1 ding jammer: ik kan van sommige vrouwen nog altijd de stemmen niet uit elkaar halen. een videocast zou darmee misschien helpen.
 
Dit is met stip mijn favoriete podcast. Ik kijk er elke maand naar uit :) Als wetenschapsfan is het gewoon geweldig om elke maand het interessante nieuws nog eens mee te krijgen, met inderdaad de laagdrempelige uitleg. Gewoon de passie horen van die mensen en weten dat ze even grote (of nog grotere) nerds zijn dan u, dat geeft een soort... huiskamergevoel?
Alleen 1 ding jammer: ik kan van sommige vrouwen nog altijd de stemmen niet uit elkaar halen. een videocast zou darmee misschien helpen.
Het komt al op youtube hoorde ik in de laatste aflevering, vooralsnog zonder beeld, maar zou dus best kunnen dat het binnen een paar maand ook met beeld zal zijn zoals een heel deel podcasts tegenwoordig.
 
Jeroen zijn humor vind ik er vaak wel boenk op, een terechte laureaat van de gouden jas.
Maar soms is het wat teveel van het goeie, zeker als het over een interessant topic gaat en hij maar blijft onderbreken en terugvallen op dezelfde mop of woordspeling. Een aantal afleveringen heb ik echt moeten skippen om die reden. Dan denk ik echt van gast, laat Hetty nu eens uitleggen ipv telkens er tussen te komen.
 
Dat heb je nu eenmaal als 6-8 mensen een gesprek voeren.
In uw vriendengroep zal er ook wel altijd iemand tussen zitten die die rol op zich neemt :p

Ik vind het hele pro Musk en anti Musk wat dwaas.
Die aan de anti Musk kant zijn soms wat te negatief.
Precies of er niets goed aan is.
 
Jeroen zijn humor vind ik er vaak wel boenk op, een terechte laureaat van de gouden jas.
Was mij nooit niet speciaal opgevallen, maar nu met die van januari te luisteren er eens op gelet en het is echt wel irritant met momenten. GVD he nu ga ik mij daar in de toekomst altijd aan storen :mad:
 
  • Vanaf nu een vast releaseschema: Elke 3de van de maand, om 14u en 15minuten.

Eindelijk! Moet ik me niet meer altijd afvragen wanneer de volgende erop komt! :)
 
  • Vanaf nu een vast releaseschema: Elke 3de van de maand, om 14u en 15minuten.

Eindelijk! Moet ik me niet meer altijd afvragen wanneer de volgende erop komt! :)
Wat is de gedachte daar achter? Dat zou iets specifiek zijn zeiden ze, maar geen idee wrm 😐
 
Terug
Bovenaan