NASA Onderzoekt UFO

Ik zou daar niet veel van verwachten, een studie van 100 K$ over 9 maanden betekent dat er 1 à 2 mensen aan zullen werken. En wat kunnen die nu voor nieuws halen uit oude verslagen, korrelige zwart-wit beelden, e.d.?

Bij zo'n nieuws moet ik altijd terugdenken aan een reeks UFO meldingen boven de Ardennen in de jaren '70 of zo, wat zoveel tientallen jaren later gewoon geheime testvluchten van stealth prototypes bleken te zijn. Toen was dat natuurlijk overklaarbaar, waarnemingen over een vliegend object van toch serieuze afmetingen en toch niets te zien op de radar :)
 
Die van in de 'Ardennen'/Wallonie was in de jaren 90. Alhoewel er enkele foto's duidelijk fake waren, is men nooit 100 procent zeker geweest wat toen boven onze hoofden vloog. Lijkt me ook bijzonder straf dat een Amerikaans stealthproject (type F117) hier getest zou worden. Wat is nooit verklaard geweest? De radardata van de grondradar en de F16's die gescrambeld werden. Object toonde versnellingen die onverklaarbaar waren. Er was wel degelijk 'iets', maar niemand die weet wat. De meest conventionele verklaring was dat de F16 radar scattereffecten vertoonde, maar bewijzen kan je dat nooit.

Dat van NASA...ja, verwacht daar niet al te veel van. Heel wat decennia geleden wou de VS ook het publiek tevreden stellen met Project Bluebook, opgestart omwille van de stortvloed aan UFO waarnemingen in de jaren 50-60, maar daar kwam helemaal niets van. Op het einde van de dag is een klein percentage 'onverklaarbaar', en dat is het. Geen verklaringen, ze weten het niet...dus move on.

Toch zijn er wel degelijk voorbeelden genoeg van degelijke data die niet te verklaren vallen (zoals daar zijn: de Nimitz-UAP's en de FLIR video uit Puerto Rico van een UFO/UAP die boven het vliegveld vliegt, om vervolgens boven de zee in twee te splitsen en in het water duikt).
Mocht U er aan twijfelen: UFO's/UAP's werden nog niet zo lang geleden gelinkt aan nutcases die wat veel gedronken hadden, of beleefder: de man in de straat die het ISS voor de eerste keer in zijn leven had gezien. Toch denkt men er boven onze hoofden duidelijk al anders over: er vliegen zaken boven ons hoofd die niet te verklaren zijn en onvoorstelbare vliegeigenschappen vertonen. Star Wars/Star Trek lijkt al lang geen fictie meer: het is hier al.
 
Bij zo'n nieuws moet ik altijd terugdenken aan een reeks UFO meldingen boven de Ardennen in de jaren '70 of zo, wat zoveel tientallen jaren later gewoon geheime testvluchten van stealth prototypes bleken te zijn. Toen was dat natuurlijk overklaarbaar, waarnemingen over een vliegend object van toch serieuze afmetingen en toch niets te zien op de radar :)

Ik denk dat je de UFO golf van '89 - '91 bedoelt?
Daar is eigenlijk tot op de dag van vandaag geen sluitende verklaring voor. Dit is een zeer interessant rapport van het UFO meldpunt over de gebeurtenissen van die periode. Er is een sterk vermoeden dat het gewone lijnvliegtuigen in combinatie met wat massahysterie waren, maar die zouden niet de volledige UFO golf verklaren.
 
Toch denkt men er boven onze hoofden duidelijk al anders over: er vliegen zaken boven ons hoofd die niet te verklaren zijn en onvoorstelbare vliegeigenschappen vertonen. Star Wars/Star Trek lijkt al lang geen fictie meer: het is hier al.

Daarom dat ze 100.000 dollar geven om dat te onderzoeken voor Nasa? Dat is het jaarloon van één gemiddelde ingenieur van Nasa :p.
Dat betekent dat er waarschijnlijk niet eens 1 persoon fulltime daaraan gaat werken voor 9 maand tijd.

Lijkt mij dat de meesten verveeld zijn dat er daar veel te veel aandacht wordt gegeven door de agenda van een paar populistische politici,een paar militairen die proberen geld te krijgen van de politiek en een heel bende influencers/crap media/... die hun reclamekliks moeten boosten :p.
 
Daarom dat ze 100.000 dollar geven om dat te onderzoeken voor Nasa? Dat is het jaarloon van één gemiddelde ingenieur van Nasa :p.
Dat betekent dat er waarschijnlijk niet eens 1 persoon fulltime daaraan gaat werken voor 9 maand tijd.

Lijkt mij dat de meesten verveeld zijn dat er daar veel te veel aandacht wordt gegeven door de agenda van een paar populistische politici,een paar militairen die proberen geld te krijgen van de politiek en een heel bende influencers/crap media/... die hun reclamekliks moeten boosten :p.
de mensen lezen gewoon "nasa onderzoekt ufo", en ze worden helemaal zot van de gedachte aan aliens.
 
Daarom dat ik zeg: verwacht er niet veel van.

Toch is er al heel wat meer geld in het onderzoeken gepompt dan dat je zou kunnen denken:

Je wikipedia pagina toont juist het probleem.

Initiated by then Senate Majority Leader Harry Reid (D-Nevada)[12] as the Advanced Aerospace Weapon Systems Applications Program (AAWSAP) to study unexplained aerial phenomena (UAP) at the urging of Reid's friend, Nevada billionaire and governmental contractor Robert Bigelow,[13] and with support from the late senators Ted Stevens (R-Alaska) and Daniel Inouye (D-Hawaii), the program began in the DIA in 2007 and was budgeted $22 million over its five years of operation.[3][4]

Dat vind ik allemaal vrij fishy :p. Naar wie is dat geld gegaan?


Blijkt dat dat geld al wat "vrijer" werd besteed dan zijn originele scope :p.
 
Hoe dat geld besteed werd, tja...het eeuwige probleem van zo'n onderzoeksopdrachten. Of het nu over UFO's gaat of over de installatie van een nieuw mobilisatieplan achter de hoek. Maar toont toch ook weer aan dat er wel degelijk interesse is van het hoogst politieke orgaan in de VS. Is natuurlijk ook maar een voorbeeld van wat we mogen weten.

Die Bigelow is ook een speciaal type. Heeft een tijd eigenaar geweest van Skinwalker Ranch. Als je dat niet kent: opzoeken die handel. Momenteel zit The History Channel daar voor opnames. De meest eigenaardige zaken gebeuren daar, is ook een hotspot voor alles wat met UAP's te maken heeft. Waar of niet...best leuk tijdverdrijf:


:D
 
Hoe dat geld besteed werd, tja...het eeuwige probleem van zo'n onderzoeksopdrachten. Of het nu over UFO's gaat of over de installatie van een nieuw mobilisatieplan achter de hoek. Maar toont toch ook weer aan dat er wel degelijk interesse is van het hoogst politieke orgaan in de VS. Is natuurlijk ook maar een voorbeeld van wat we mogen weten.

Die Bigelow is ook een speciaal type. Heeft een tijd eigenaar geweest van Skinwalker Ranch. Als je dat niet kent: opzoeken die handel. Momenteel zit The History Channel daar voor opnames. De meest eigenaardige zaken gebeuren daar, is ook een hotspot voor alles wat met UAP's te maken heeft. Waar of niet...best leuk tijdverdrijf:


:D
Laat ons eerlijk zijn, als the history channel er voor iets tussen zit, moet je er niet te veel van geloven. Wat eens toestanden daar soms (vaak) opkomen.
 
Ook al bestaan er ufo's, dan nog zal nasa of us het nooit bekend maken in openbaar.

Want dat lijkt naar beursen die crashen enz. 1 grote paniek zegt maar.
Ik vond het wel geestig.
 
Laat ons eerlijk zijn, als the history channel er voor iets tussen zit, moet je er niet te veel van geloven. Wat eens toestanden daar soms (vaak) opkomen.
7MZYBRWHFFBVPF2UFOLIJUPQN4.jpg
 
Ik vond die ancient aliens hilarisch geweldig, natuurlijk een hoop BS bijeen maar die kerel was comedy gold.
En dan altijd afsluiten met 'Perhaps ...'

Perhaps zaten de aliens in zijn poofy haar ja
 
Las laatst dat de chinees contact had gelegd. Aleja.

"China Releases, Then Deletes, Report That It May Have Detected Signals From Aliens"
 

Leuke podcast van navy piloot die deze 'encounters' meegemaakt heeft.
Wat Graves (en Fravor, etc...) hebben gezien tart elke verbeelding. Het bewijs is er (en hier al gepost): er vliegen zaken in de lucht die recht uit Star Trek lijken te komen. Onconventionele voorstuwing, versnelling tot honderden G's die elk leven wezen (maar ook electronica) tot pulp zouden moeten herleiden, snelheden van enkele tientallen 'mach'...soms zet het onze electronica uit of wordt de radar duidelijk verstoord.
Aliens? Onwaarschijnlijk. Het toont gewoon aan dat we al verder staan dan het verbranden van fossiele brandstoffen om van A naar B te reizen. Het zit alleen naar alle waarschijnlijkheid verstopt in een afgelegen woestijn.
 
Terug
Bovenaan