Naar welke podcast luister jij?

Hawk

Active member
Crowdfunder FE
Ik luister al enkele jaren naar podcasts via een app op mijn gsm. Tijdens lange wandelingen naar podcasts luisteren ontspant mij en maakt de wandeling minder saai! Hieronder volgt een lijst van (uiteenlopende) podcasts die ik in de loop der jaren heb beluisterd en waar ik nu naar luister.

Zoals je zult zien zijn de podcasts klikbaar. Als je erop klikt kom je in een aparte thread terecht waar je meer info kunt terugvinden over die bepaalde podcast en waar je er je mening over kunt geven. Voel je trouwens vrij om zelf een thread aan te maken over je favoriete podcast!

- Serial
- De moord op Patrick
- S-Town
- In Our Time: Sience
- In Our Time: Culture
- In Our Time: Philosophy
- In Our Time: History
- The History of England
- Dan Carlin's Hardcore History
- De Bourgondiers
- I'll Be Gone In The Dark
- Travel Genius
- De Rudi & Freddie Show
- The Habitat
- Nerdland Maandoverzicht
- Abroad in Japan
- The Joe Rogan Experience
- De Technoloog
- Revisionist History
- Dirty John
- Revolutions
- Freakonomics
- Radiolab

Ik ben benieuwd naar welke podcasts jullie luisteren!
 
Ik ben nu bezig met “Welcome to the AA” van Alex Agnew en Andries Beckers.

Leuke vlaamse gasten die praten over uiteenlopende onderwerpen.
 
Ik ben er in gerold via de Mosselen0130 podcast van Xander De Rycke, en sindsdien is het aantal beluisterde podcasts snel gestegen

Dit zijn mijn vaakst beluisterde podcasts:
Interview: WTTAA
Film: Gremlins Strike Back, Ingeblikt filmpodcast, De Filmbelgen
Voetbal: MidMid
Comedy/film: Fokcast
Muziek: De popcast van de week met Stijn vd Voorde)

verder nog beluisterd en ten zeerste aan te bevelen:
- El Tarangu van Audiocollectief Schik: superinteressante waar gebeurde podcastserie over de zoektoch naar iemand die zich uitgeeft voor ex-wielrenner José Manuel Fuente, de rivaal van Lucien van Impe, terwijl die in principe al jaren dood is (https://www.vpro.nl/programmas/El-Tarangu.html)
- Bob, ook van audiocollectief schik
- De Bourgondiërs van Bart van Loo
- 50 tinten gras over de festivalgeschiedenis van België
- soms een aflevering van WTF with Marc Maron
 
Kwik Brain with Jim Kwik
Ten Percent Happier with Dan Harris
Untangle
You Are Not So Smart

Tijdje de radio beu en wat into Mindfulness en consorten geweest. Zou het eens terug moeten opnemen.
 
Tot nu toe maar eentje: The One You feed.

De naam is gebaseerd op een parabel van onze innerlijke wolf
941084a04a2c63bb220fe64a38ff07d1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Hier ga ik er toch een paar van opzoeken. Vind podcast zalig om naar te luisteren tijdens het sporten, is iets anders dan altijd muziek. Momenteel luister ik zelf alleen naar podcast van PinkBike (over mtb).
 
https://darknetdiaries.com/ deze volg ik. Gaat over verhalen van blackhat & whitehat hackers die in contact komen met ongewone situaties, van de physical hackers die binnenbreken in een verkeerd gerechtsgebouw tot een van de grootste hacks bij Aramco van het standpunt van het remediation team.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
Vooral filmpodcasts:
- Siftpop: Ik vind Aaron Dicer gewoon heel fijn om naar te luisteren.
- Sincast: Al lang niet meer zo fan van de cinema sins videos maar de podcast vind ik vaak wel leuk.

Afhankelijk van het topic luister ik wel is naar:
- Data Engineering Podcast
- The power of data podcast
 
Wel tof dat er een plekje is voor podcasts op het forum nu!

Hier ook vooral over film, maar ook andere :) Luister voornamelijk op de trein, tijdens wandelen en lopen.
Favorieten:
- "The Projection Booth" (meer over cult & B-films, maar evengoed grotere releases).
- "Empire podcast" (filmnieuws, interviews met acteurs, regisseurs, lijstjes, ...).
- "Carpool critics" (luchtigere filmbesprekingen, meer casual, soms stoor ik me wel wat als ze te weinig opzoekingswerk hebben gedaan voor de film).
- "Zwijgen is geen optie" (interviews over allerhande, "grotere" thema's).
- "Podvis" (actua, reportages, interviews, van de VRT).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
Nice, love podcasts! Hier zijn al de voor de hand liggende podcastshows opgesomd (Welcome to the AA, Nerdland,...) maar toch nog enkele aanraders die ik hier mis:

- Jeroen Leenders Experience: al een tijd niet meer geupload, maar genoeg materiaal voorhanden om misschien wel de meest onderschatte Vlaamse comedian aan het woord te horen. Geniale/geschifte vent!

- Game Kast: ik luister bijlange niet alle afleveringen (want moet nog een leven hebben) maar leuk geleuter over game-nieuws en tal van onderwerpen met drie hosts die elkaar qua personaliteit goed afwisselen.

- Klokslag 12/De Peperkwekerij: Filmpodcast die zich specifiek toespitst op horrorfilms/-series, maar sinds de eerste lockdown is daar ook De Peperkwekerij bij gekomen, waarin over alles buiten horrorfilms wordt gepraat. Pluspunten: gastheer Jordi Ostir (die met Thomas Van Brabant bezig is aan eerste Vlaamse found footage horrorfilm) die geen filter heeft en als er alcohol mee gemoeid is, kan je je geen meer hilarische podcast voorstellen.

- Palaver: comedian Edouard de Prez nodigt telkens een van zijn vaste gasten uit om echt simpel gezegd te zeveren. Cafépraat van de bovenste plank, al zijn de afleveringen met Sergej, Lukas Lelie en Roosje Pertz de hoogtepunten. Ook zeker die van de coronaquiz checken, daarin maakt een weergaloze Iwein Segers zijn opwachting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
- Sjotcast
- Sporza
-Welcome to the AA
- Fokcast
- Fleddy & Flanky
- De Tribune
- Thuismatch
- De koers is van ons
- Playstation
- De Stemmen van Assisen
- De Rode Lantaarn

en tal van gelimiteerde al beluisterd
 
Ik ben nu bezig met “Welcome to the AA” van Alex Agnew en Andries Beckers.

Leuke vlaamse gasten die praten over uiteenlopende onderwerpen.

Ik ben hier enkele maanden geleden ook aan begonnen.

Ik zit nu aan Ep91 met Kamal Kharmach. Wel niet alles beluisterd, mensen waarvan ik weet dat ze me niet interesseren (bvb Adil & Bilal, Pepijn Lanen & Floor van het Nederend, Walter Broes, Ruben Block, Dvtch Norris, Lectrr, Linde Merckpoel, Leen Dendievel, ...) heb ik overgeslagen.

De kans bestaat wel dat ik die toch een kans geef eens ik op het einde geraakt ben.

Alhoewel Mosselen0130, Nerdland en CTFU onder andere ook nog op het programma staan.


Ik luister meestal in de auto op weg naar/van het werk (25 minuten enkel) dus snel gaat het niet vooruit. Ook tijdens het koken of opruimen durf ik het al eens opzetten.

Edit: ik luister via Youtube Vanced. Spotify flipt om een of andere reden steeds, en op de site van WTAA zelf vergeet hij constant waar ik zat in de aflevering. Youtube Vanced werkt perfect met het scherm uitgeschakeld.
 
Mannekes, zit er trouwens niet mee in om ook een dedicated page te maken voor de populairdere podcasts he, ik zie hier al vaak Mosselen0130, Welcome to the AA, ... passeren enzo :)
 
Ik ben/was ook een fervent podcast luisteraar, al schiet ik er bij in nu ik thuiswerk sinds maart...

Wat altijd zeker op mijn must listen lijst staat

1. Alles van crooked media: pod save america, pod save the word, daily show.... erg goed om up do date te blijven met de US politics stuff (wel ex Obama medewerkers, dus enigszins gekleurde berichtgeving)

2. Leuk voor tussendoor: dr kelder en co (Of de jortkast). Beetje elitaire en tegendraadse opiniemaker, maar altijd een frisse kijk

3. A16Z en afgeleiden. High level strategie uit de US. Interessant om trends en science te volgen

4. Wij podcast (science o...) vinger aan de pols...
 
-Friends of Sport
-De Tribune
-Thuismatch
-Top of the League
-Waveform (MKBHD)
-That Creative Life (Dara Dietschy)
-Volksjury
-Geschiedenis voor herbeginners

(via spotify)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voornamelijk comedy. Bill Burr en Maron waarschijnlijk degene die ik al het langst beluister. Burr eerder uit gewoonte gezien ik hem al vanaf het begin volg en hem serieus heb weten evolueren. Maron hangt het van de gast af. En dan verder sinds vorig jaar alles wat een beetje gelinkt word met Tom Segura(your mom's house, 2 bears 1 cave etc). Nog steeds pissed dat ik hem pas ontdekt heb nadat hij hier in Antwerpen was geweest.
Kool Aid moment.

Gottfried's amazing colossal podcast is ook serieus demoeite als je oud Hollywood interessant vind en Gottfried een warm hart toe draagt.

Verder ook wel eens Rogan als de gast interessant is. Die 2e Alex Jones episode van bijna 5u is beter dan 90% van alle comedy die tegenwoordig uitkomt.
 
In het verleden:

- Bourgondiërs

In het heden:

- Geschiedenis voor beginners
- Podcast van de Standaard
- Trends podcast
- De Tribune
- Sporza
 
Ik ben veel op de baan met mijn job als vrachtwagenchauffeur en luister ook al jaren naar de podcasts via "podcastaddict "app aanrader met heel uitgebreid customisable opties.

 
  • Leuk
Waarderingen: Xena
Terug
Bovenaan