Microsoft neemt Activision Blizzard over!

Niemand die het mogelijk achtte, maar blijkbaar kan het toch. Activision wordt binnenkort eigendom van Microsoft. Ook Blizzard gaat mee, evenals alle bedrijven die onderdeel uitmaken van het concern. Denk daarbij aan Treyarch, Beenox, Toys for Bob, Infinity Ward en meer. Met de overname is zo'n 70 miljard dollar gemoeid. Enkele minuten geleden bevestigde Microsoft het nieuws via een blogpost. De overname kan na goedkeuring worden afgerond.

Activision Blizzard is met ongeveer 10.000 werknemers een van de grootste bedrijven in de gaming industrie. Dat de gigant wordt overgenomen, is op zijn minst merkwaardig. Activision Blizzard is voornamelijk gekend van system seller als Call of Duty, maar ook Overwatch, Diablo en World of Warcraft zijn razend populair.

Activision.png

Over

Bron

 
Ik hoop dat dit niet het einde betekent van call of duty op playstation.
Consoles verkopen is bijzaak want daar maak je meestal verlies op. Games genereren de omzet en winst. Ze zouden er dus weinig baat bij hebben om er een exclusive van te maken.
Tevens als we naar het verleden kijken is er bij de overname van Bethesda ook gezegd dat er geen plannen waren om de games exclusief op Xbox/pc te gaan releasen.
 
Redactie
Consoles verkopen is bijzaak want daar maak je meestal verlies op. Games genereren de omzet en winst. Ze zouden er dus weinig baat bij hebben om er een exclusive van te maken.
Tevens als we naar het verleden kijken is er bij de overname van Bethesda ook gezegd dat er geen plannen waren om de games exclusief op Xbox/pc te gaan releasen.
En toch zullen Starfield, Elder Scrolls 6 en Redfall Xbox (timed?) exclusives zijn...
 
Consoles verkopen is bijzaak want daar maak je meestal verlies op. Games genereren de omzet en winst. Ze zouden er dus weinig baat bij hebben om er een exclusive van te maken.
Tevens als we naar het verleden kijken is er bij de overname van Bethesda ook gezegd dat er geen plannen waren om de games exclusief op Xbox/pc te gaan releasen.
Zoals Freaky JP zegt... toekomstige games van Bethesda gaan toch exclusives zijn op pc en xbox. Lijkt me ook logisch.

Toys for Bob... stel u voor dat er een Crash Bandicoot 5 komt en die pc / xbox ecxlusive gaat zijn 😋
 
En toch zullen Starfield, Elder Scrolls 6 en Redfall Xbox (timed?) exclusives zijn...
Ow... Nieuwe info voor mij... Excuses voor de misinformatie.

Anderzijds kan je het Microsoft moeilijk kwalijk nemen dat ze zieltjes voor hun platform(en) proberen te winnen? Als ik het zo zie heeft Sony nog wel wat exclusive geweld om er tegenover te zetten.
 
Redactie
Ow... Nieuwe info voor mij... Excuses voor de misinformatie.

Anderzijds kan je het Microsoft moeilijk kwalijk nemen dat ze zieltjes voor hun platform(en) proberen te winnen? Als ik het zo zie heeft Sony nog wel wat exclusive geweld om er tegenover te zetten.
Uiteraard kan je het Microsoft niet kwalijk nemen dat ze willen groeien, en gezien in een Xbox/Game Pass heb, is er een deeltje in mij dat juicht met dit nieuws. Maar het is wel een beetje een achterbakse manier, dat heel wat kwaad bloed zal zetten bij voornamelijk PlayStation-gamers, gezien dit weer ten koste gaat van hen. In het verleden hebben zowel MS als Sony uiteraard al ontwikkelaars opgekocht, maar vaak ging het dan om ontwikkelaars die op zich al voornamelijk voor dat respectievelijk platform ontwikkelden. De overnames van Bethesda en nu Activision Blizzard zijn toch van een ander caliber en persoonlijk vind ik dit ergens geen goede evolutie van onze industrie. Je koopt immers niet zo'n bedrijf om de huidige situatie te behouden.

En stel je voor, wat voor een geweldige nieuwe IP's met dat geld zouden kunnen gemaakt worden. Nu voelt het een beetje aan als "buiten GoW, Halo en Forza slagen we er niet in om memorabele first-party games te maken, dus kopen we de boel maar op et voilà, opgelost".
 
Terug
Bovenaan