Metaaldraad

Die nieuwe EP van Zeal & Ardor is best wel lekker. Het is gevarieerder dan eerder werk, zeker wat de hardere passages betreft, maar langs de andere kant zijn de slave chants en gospelachtige toestanden wel wat minder prominent aanwezig, wat ergens jammer is.

Hoe dan ook een mooie en zeker niet overbodige toevoeging aan de Z&A catalogue.
 
mijn avatar ziet er precies zo blokkerig uit op dit forum :unsure:

also, test.

also, bijna eens werk maken van mijn aoty lijstje, maar moet de nieuwe Akhlys nog checken waar ik wel hoge verwachtingen voor heb.

edit: geen :unsure: smiley maar wel dit: :poop: I'm out! :p
 
Deze morgen de nieuwe Bròn gecheckt, ga hem nog eens moeten opleggen om een volledig beeld te krijgen maar klonk best goed.

Akhlys kan ook nog in men eindejaarlijst terecht komen, maar denk dat plaat v/h jaar voor mij toch Havukruunu zal blijven.
 
mijn avatar ziet er precies zo blokkerig uit op dit forum :unsure:

also, test.

also, bijna eens werk maken van mijn aoty lijstje, maar moet de nieuwe Akhlys nog checken waar ik wel hoge verwachtingen voor heb.

edit: geen :unsure: smiley maar wel dit: :poop: I'm out! :p
Top plaat die Akhlys hoor.

Al blijf ik de vorige beter vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dankzij de homies met goede smaak op 9L gisteren ook eens die plaat van Counting Hours opgezwierd. Best lekker, je merkt aan alles dat die met veel kunde en liefde is gemaakt.

Ik ben eigenlijk geen enorme liefhebber van het genre, maar ik ben wel een groot fan van het schitterende timbre van Jonas Renkse van Katatonia en Paradise Lost durf ik ook al eens draaien op tijd en stond.
 
Dankzij de homies met goede smaak op 9L gisteren ook eens die plaat van Counting Hours opgezwierd. Best lekker, je merkt aan alles dat die met veel kunde en liefde is gemaakt.

Ik ben eigenlijk geen enorme liefhebber van het genre, maar ik ben wel een groot fan van het schitterende timbre van Jonas Renkse van Katatonia en Paradise Lost durf ik ook al eens draaien op tijd en stond.
Hehe, ik ben op dit moment juist naar Rapture aan het luisteren, zij maken al sinds eind jaren 90 dergelijke muziek, en hun gitaristen zijn de oprichters van Counting Hours.
Dit bv vind ik heel goed:
 
Hehe, ik ben op dit moment juist naar Rapture aan het luisteren, zij maken al sinds eind jaren 90 dergelijke muziek, en hun gitaristen zijn de oprichters van Counting Hours.
Dit bv vind ik heel goed:

Goh. Weinig mis mee, maar ook weinig memorabel imo als ik eerlijk ben. Misschien dat zoiets beter blijft hangen in de context van een volledig album.
 
Deze even terug naar de eerste pagina halen en met top 20 van 2020 hier ook even neerzetten

1. Undeath - Lesions Of A Different Kind
2. Akhlys - Melinoë
3. Gaerea - Limbo
4. Oranssi Pazuzu -Mestarin Kynsi
5. Black Curse - Endless Wound
6. End -Splinters From An Ever-Changing Face
https://www.youtube.com/watch?v=vx0OyMXKrRw
7. Nexion - Seven Oracles
https://www.youtube.com/watch?v=pVPAnyUWUYE
8. Turia - Degen Van Licht
https://www.youtube.com/watch?v=ekHJZ2PplbE
9. Uada - Djinn
https://www.youtube.com/watch?v=29pekV40PO4
10. Undergang - Aldrig I Livet
https://www.youtube.com/watch?v=PXUjjSVEgdw

11. Skaphe - Skaphe3
12. Armagedda - Svindeldjup ättestup
13. Svartkonst - Black Waves
14. Ars Magna Umbrea - Apotheosis
15. Aversio Humanitatis -Behold The Silent Dwellers
16. Selbst - Relatos De Angustia
17. Imperial Triumphant - Alphaville
18. Fluisteraars - Bloem
19. Ulcerate - Stare Into Death And Be Still
20. Nekrovault - Totenzug: Festering Peregrination

van 11-20 is niet echt vaste volgorde.

Honerable mentions:
Calligram - The Eye Is The First Circle
Dark Buddha Rising - Mathreyata
Disembowel - Echoes Of Terror
Emma Ruth Rundle / Thou - May Our Chambers Be Full
Faceless Burial - Speciations
Lie In Ruins - Floating In Timeless Streams
Panzerfaust - The Suns Of Perdition – Chapter II: Render Unto Eden
 
CoB heeft me destijds in de extremere metal getrokken...
Volg ze al jaren niet meer (vooral omdat de band zelf ook al jaren geen deftige plaat meer uitbracht) maar de eerste 2-3 liggen hier nog regelmatig op.

Ben er toch ff ni goe van eerlijk gezegd.
 
Da's onverwacht! Eerste 2 albums zijn voor mij nog van de categorie 'guilty pleasure'. Was ook bij mij een soort gateway band naar black metal en consorten toen ik een jaar of 13 was.
 
Niks guilty pleasure, die eerste drie albums zijn toppers imo. Als ge u dan bedenkt dat die kerel die eerste plaat op z'n 18e geschreven heeft, amai. Ook live vond ik CoB altijd wel te pruimen tot zeer goed, al stonden ze vaker wel dan niet onder invloed op het podium. Spijtig.
 
Da's onverwacht! Eerste 2 albums zijn voor mij nog van de categorie 'guilty pleasure'. Was ook bij mij een soort gateway band naar black metal en consorten toen ik een jaar of 13 was.
Same here. Powermetal voor de stoere mannen. :D

Valt voor mij ook in die categorie @Nahrtent . Ik denk voor de meeste die ze daarna wat links lieten liggen voor de kvlt & frostbitten zwarte metalen.
 
Terug
Bovenaan