Metaaldraad

Ook nooit echt into nu metal geweest al kan ik wel eens genieten van mee te brullen met Linkin Park of Limp Bizkit :)
Eerste Slipknot albums waren wel zeer goed. Idem met hun live shows, geen idee of dat nog zo is?
 
Ja zeker dik in orde hoor, het is veel verbeterd sinds Corey Taylor gestopt is met roken.
 
Ik vond de laatste slipknot albums eigenlijk ook best goed.
Iowa en Vol3 blijven favorietjes. Eigenlijk is All Hope Is Gone de enige plaat van hun die ik niet kan smaken.
 
Ook gezien, wat een schande :LOL:
Echt onbegrijpelijk dat die kerel niet verstandiger is. Is/was eigenlijk mijn favoriete rhythm gitarist.
Ben nu al heel lang geen Iced Earth fan meer, maar wat een geniale dingen hebben die ooit gemaakt...
 
Plots snapt een mens het zijproject "Sons of Liberty" (met nummers als False Flag) iets beter...
Is een geniale ritme gitarist idd en eindeloos respect voor de platen van Iced Earth met Barlow.

Wel iets minder voor de mens (al is dat niet alleen door vandaag, heeft nog wel al van die dingen gepost op zijn fb)
 
Verbaast mij eigenlijk niets hahaha. Met zijn confederate bandana ook altijd.
 
Voor hetzelfde geld vliegt die de bak in en dan is het idd over & out voor Iced Earth.

Zelf nooit echt groot fan geweest van de band, maar wel van de stem van Barlow natuurlijk (al doet Stu Block dat ook totaal niet slecht). Ik heb hun sound altijd een beetje te 'dun' gevonden. Alsof er een gitarist ontbrak tijdens de opnames. Songwriting soms ook wat te lineair of 'simpel' naar mijn zin.

Alive in Athens is wel een geweldige live-plaat, eerlijk is eerlijk. :p
 
Soms he zeg ik. :p

En dat is op zich ook totaal geen dealbreaker ofzo, want een aantal van mijn favoriete bands hebben dat soms ook (Judas Priest en Iron Maiden om er nu twee uit te pakken), maar samen met de wat 'dunne' sound zorgt dat ervoor dat het nooit echt geklikt heeft voor mij.
 
Je moet ideeën kunnen loskoppelen van de muzikant. Burzum zal ongetwijfeld worden genoten door mensen die links zijn, maar Varg is dat allesbehalve. Muzikaal kan ik NSBM ook smaken, maar ik snap wel dat sommige mensen daar een lijn bij trekken. Het is natuurlijk ook hypocriet dat niemand een probleem maakt van het feit dat ieder dorp een antichristelijke black metal band heeft, maar dat er wel véél op hun achterste poten staan als een van die bands het waagt om een nummer te maken waar de profeet Mohammed op de korrel wordt genomen. Ik herinner me zoiets bij het nummer 'Maansverduistering' van Wapenspraak & Drinkgelag.
 
Lineair en simpel? Dan moet je Dante's Inferno dringend eens aandachtig beluisteren :p (en niet die kutversie met Stu Block)

'Days of Purgatory' (met Barlow) is wat mij betreft de top. Eén van de beste metalmeesterwerken ooit gemaakt. Er is totaal niets lineair aan die twee CD's. Veel nummers die een verhaal vertellen en nadeloos overgaan in elkaar. Daar zitten een boel nummers in waar je feitelijk zelfs niet kan praten over een chorus. Enorm veel afwisseling. Prachtig gemaakt.
 
'Days of Purgatory' (met Barlow) is wat mij betreft de top. Eén van de beste metalmeesterwerken ooit gemaakt. Er is totaal niets lineair aan die twee CD's. Veel nummers die een verhaal vertellen en nadeloos overgaan in elkaar. Daar zitten een boel nummers in waar je feitelijk zelfs niet kan praten over een chorus. Enorm veel afwisseling. Prachtig gemaakt.
Volledig mee eens. Burnt Offerings zal wel altijd mijn favoriete IE album blijven, staat met gemak in mijn top 10 albums aller tijden.
Die ijzige, evil sfeer, de riffs, de sound, de zang, alles zit gewoon perfect.
En dat voor een genre dat normaal gezien niks voor mij is :LOL:

Alive in Athens is natuurlijk ook wel legendarisch, maar toen ik ontdekte hoeveel studio-opnamewerk ze er achteraf voor gedaan hebben, nam het was van de magie weg :p En er staat ook wel rommel op, ik heb het niet voor nummers als Stand Alone, Violate, Cast in Stone, Watching Over Me... Maar daar tegenover staat wel een enorm indrukwekkende reeks goeie nummers.
 
maar toen ik ontdekte hoeveel studio-opnamewerk ze er achteraf voor gedaan hebben, nam het was van de magie weg :p
Oei, is dat? Ik vind dat echt mottig ook, live zou live moeten zijn.
Voor dezelfde reden snap ik ook totaal niet dat mensen Unleashed in the East zo een geweldig live album vinden.
 
Oei, is dat? Ik vind dat echt mottig ook, live zou live moeten zijn.
Voor dezelfde reden snap ik ook totaal niet dat mensen Unleashed in the East zo een geweldig live album vinden.
Yup, ik ben daar zeer gevoelig aan :p
Het valt erg op bij de DVD versie, die jaren na de cd versie uitkwam. De band zelf was tegen de release van de DVD, denk dat ik wel kan raden waarom, want het is niet subtiel.
Je hoort Barlow soms zingen zonder dat je hem iets ziet doen, en veel van het soleerwerk komt audiovisueel totaal niet overeen.
Nuja, als ik mij goed herinner, hebben ze 2 dagen na elkaar gefilmd, en is die release een mengeling van beide avonden geworden. Dus in theorie zou het ook kunnen dat ze op sommige momenten beelden van de ene show vermengd hebben met audio van de andere show, maar ik blijf toch gokken op overdubs :p
 
Yup, ik ben daar zeer gevoelig aan :p
Het valt erg op bij de DVD versie, die jaren na de cd versie uitkwam. De band zelf was tegen de release van de DVD, denk dat ik wel kan raden waarom, want het is niet subtiel.
Je hoort Barlow soms zingen zonder dat je hem iets ziet doen, en veel van het soleerwerk komt audiovisueel totaal niet overeen.
Nuja, als ik mij goed herinner, hebben ze 2 dagen na elkaar gefilmd, en is die release een mengeling van beide avonden geworden. Dus in theorie zou het ook kunnen dat ze op sommige momenten beelden van de ene show vermengd hebben met audio van de andere show, maar ik blijf toch gokken op overdubs :p
Dat is inderdaad zowat de verklaring die ik ook gelezen heb: de uiteindelijke versie is tot stand gekomen door verschillende opnames met elkaar te mixen.

Nu, ik moet zeggen: ik beluister steevast de studioversies. Ook van Violate (wat een bom. Toen Dark Saga uitkwam was ik ook meteen verkocht) en Cast in Stone (wat mij betreft inderdaad één van de 'mindere' nummers op Purgatory, maar toch nog dik geslaagd). 'Watching over me', dat is wellicht een wat atypisch Iced Earth nummer. Rustig, kwetsbaar, eenvoudig, puur. Je hebt fans die er gek van zijn, je hebt er die het liever links hadden zien liggen. Het spreekt waarschijnlijk naar het hart van veel fans, en als je je er ergens mee kan vereenzelvigen...dan ben je verkocht.

Wat vinden jullie trouwens van Horror Show? Wordt steevast wat op de achtergrond gezien, maar toch ook een uniek meesterwerkje van nummers daar. Dat album barst van het gevoel.
 
Nooit gehoord sorry. Ben vooral vertrouwd met Something Wicked This Way Comes en The Dark Saga, en ook het eerste album met Stu Block vond ik lang niet slecht. Van de rest meestal wat flarden gehoord.
 
Terug
Bovenaan