Zuid-Frankrijk

Menig ervaring met rijden naar Frankrijk en Italie. Altijd fantastisch begin van de reis, recht naar beneden naar de zon sjezen.

- Italie doen we op twee dagen (rijden tot rond milaan, wat al redelijk pittig is met wat "kritieke stukken" zoals de Gothard-tunnel)
- Frankrijk op 1 dag. Wij vertrekken rond 02.00 'snachts ( vertrek westen van het land weliswaar (scheel met "de limburg") , via lille/reims) en rijden dan gewoon door het zuiden (regio Mont Ventoux). Nog nooit dramatische omstandigheden Tegen de middag zijn we er meestal en doen we een terrasje tot we in het huisje mogen.
- met kleine kinderen ook nog rond 08.00 's avonds vertrokken. Wreed vlot rijden maar dan sta je daar wel tegen een uur of 05.00 te koekeloeren, dat was nu ook niet alles.

Protip: télépeage (https://www.mango-mobilitesbyaprr.com/nl/france-espagne-portugal of andere aanbieders)
* Eenmalig 10 euro opstart/verzendkosten
* eerste 12 maanden geen beheersvergoeding (anders 1.7 euro indien gebruik)
* reële kost peage
* niet (of beperkt) wachten :)
Gisteren voor't eerst gebruikt.

Ik voel me opeens first class burger op de Franse snelweg. Winning in life :cool:
Merci voor de tip.
 
Gisteren voor't eerst gebruikt.

Ik voel me opeens first class burger op de Franse snelweg. Winning in life :cool:
Merci voor de tip.
Soms zo echt lange wachtrijen afgesneden vorig jaar, ik moest alleen soms die zender zelfs uit m'n raam houden om dat licht op groen te krijgen.
Welk weer is er te verwachten in de paasvakantie aan de azurenkust? We zijn aan het kijken voor een 10 dagen autovakantie.
Geen ervaring mee, maar dit is van vorig jaar via accuweather: https://www.accuweather.com/nl/fr/nice/136420/april-weather/136420?year=2022
 
Deze zomer hebben wij een huis geboekt in het dorp 'La Bruguière' samen met een ander koppel.
Wij zouden met de wagen rijden, en de vrouwen en kinderen met de TGV laten gaan,
iemand een handige site waar ik het dichtstbijzijnde TGV-station kan terug vinden + waar er tickets gereserveerd kunnen worden?

Ben hier niet echt handig in en kom verschillende opties tegen (sncf, b-rail, ...).
 
Deze zomer hebben wij een huis geboekt in het dorp 'La Bruguière' samen met een ander koppel.
Wij zouden met de wagen rijden, en de vrouwen en kinderen met de TGV laten gaan,
iemand een handige site waar ik het dichtstbijzijnde TGV-station kan terug vinden + waar er tickets gereserveerd kunnen worden?

Ben hier niet echt handig in en kom verschillende opties tegen (sncf, b-rail, ...).
De tgv gaat langs Orange, dat is niet zo ver voor jullie van la bruguière. Je kan dat gewoon op sncf boeken.
 
Deze zomer hebben wij een huis geboekt in het dorp 'La Bruguière' samen met een ander koppel.
Wij zouden met de wagen rijden, en de vrouwen en kinderen met de TGV laten gaan,
iemand een handige site waar ik het dichtstbijzijnde TGV-station kan terug vinden + waar er tickets gereserveerd kunnen worden?

Ben hier niet echt handig in en kom verschillende opties tegen (sncf, b-rail, ...).

Deze volg ik. Wij zouden naar sainte Maxim gaan. Ook met tgv want ik zie het echt niet zitten om 12u te rijden. Ik heb van @Vrouwtje Theelepel een handige site gekregen. Enkel de prijzen weet ik nog niet. Maar op b-europe.com heb ik al 1 en ander terug gevonden.

Komt eigenlijk niet duurder uit dan met de auto te gaan en nog een overnachting erbij te nemen. En in een 7 tal uur ben je er.
 
Net eens gekeken en je hebt eigenlijk wel heel wat opties van stations. Nimes lijkt me het dichtste en dan heb je nog Orange en Avignon. Veel keuze is al goed om de prijs wat te kunnen uitspelen.

Ik weet niet van waar jullie vertrekken maar als het in de buurt komt van West-Vlaanderen kun je ook vertrekken vanuit Rijsel. Van daaruit ook ouigo.com , tgv maar aan goedkopere prijzen. Enkel binnenlands verkeer maar een heel andere prijszetting meestal. Voor komende zomer is het waarschijnlijk nog te vroeg om te boeken maar ik zou het toch in de gaten houden.
 
Voor de TGV reizigers hier. Interessant om eens te zoeken achter de 'prems' tickets. Wij zijn zo weliswaar 10 jaar geleden voor €25 enkel pp naar Toulouse gereden.
Je moet je tickets dan exact 3 of 4 maanden op voorhand boeken wanneer je gekozen rit beschikbaar wordt.
 
Iemand tips om verblijf te vinden in het zuiden van Frankrijk voor twee?
Wil in Augustus met de vriendin gaan maar weet niet goed waar beginnen.

Liefst type b&b, 2-3 dagen slapen en verder naar het volgende.
 
Terug
Bovenaan