Mesh WIFI vs Plex probleem op TV

Fanniwan

Active member
Ik heb gisteren een mesh wifi geïnstalleerd Deco X50. Werkt perfect kinda...

Zowel mijn TV (Samsung - Plex client) als laptop (Plex server) zitten op hetzelfde netwerk via WIFI maar toch krijg ik in Plex mijn
filmen niet te zien.

Enig idee?
 
Zitten ze op dezelfde node?
Kan je u tv pingen vanop u laptop?
Krijg je een error melding?
Kan je de andere interactieve opties in Plex gebruiken op je client? (ie, één van die gratis films starten).
Heb je de mogelijkheid om een andere Plex client op je netwerk te zetten? Je telefoon, console, andere pc, ...

PS: Ik hoop dat u Deco het beter doet dan de mijne. Veel beloftes maar weinig updates gekregen op de mijne. Wanneer dan na 3j de tweede van de drie satelieten de geest gaf alles ineens vervangen door een set van Netgear.
 
Zitten ze op dezelfde node?
Kan je u tv pingen vanop u laptop?
Krijg je een error melding?
Kan je de andere interactieve opties in Plex gebruiken op je client? (ie, één van die gratis films starten).
Heb je de mogelijkheid om een andere Plex client op je netwerk te zetten? Je telefoon, console, andere pc, ...

PS: Ik hoop dat u Deco het beter doet dan de mijne. Veel beloftes maar weinig updates gekregen op de mijne. Wanneer dan na 3j de tweede van de drie satelieten de geest gaf alles ineens vervangen door een set van Netgear.
Ja.
Nog niet geprobeerd. (vanavond)
Niet echt. Gewoon dat hij de server niet vind dus mijn kanalen hebben een kruisje
Nog niet geprobeerd. (vanavond)
Telefoon kan wel aan de Plex server zonder problemen.

PS: Ik hoop het ook. :laugh:
 
Zitten ze op dezelfde node?
Kan je u tv pingen vanop u laptop?
Krijg je een error melding?
Kan je de andere interactieve opties in Plex gebruiken op je client? (ie, één van die gratis films starten).
Heb je de mogelijkheid om een andere Plex client op je netwerk te zetten? Je telefoon, console, andere pc, ...

PS: Ik hoop dat u Deco het beter doet dan de mijne. Veel beloftes maar weinig updates gekregen op de mijne. Wanneer dan na 3j de tweede van de drie satelieten de geest gaf alles ineens vervangen door een set van Netgear.
pingen lukt.
gratis film afspelen van Plex lukt ook.
 
bon heb voorlopig een fix gevonden...
op de Plex client van mijn TV > Handmatige Servers > IP-adres verbinding 1 = IP van mijn laptop.
 
Staan die Deco's in Bridged Mode? Want anders ga je een apart wifi punt crëeren waardoor je niet op hetzelfde netwerk zit als je bekabelde apparaten.
 
Telenet router (WIFI uit) via UTP -> Main Deco (WIFI) -> Sub Deco's

Lijkt me een goede setup. Maar zoals ik zei: Door IP adres van server PLEX in te geven op de Client kan hij hem vinden.
 
Telenet router (WIFI uit) via UTP -> Main Deco (WIFI) -> Sub Deco's

Lijkt me een goede setup. Maar zoals ik zei: Door IP adres van server PLEX in te geven op de Client kan hij hem vinden.

Setup kan je maar op 1 manier doen. Daar ligt het niet aan.

Bij mijn Mesh boxen moest ik inloggen via een app en die dan in 'Bridged Mode' of 'Access Point' zetten. Anders krijg je een aparte IP 'range' die buiten je eigen Telenet/Proximus netwerk zit.

Bij mij had mijn Mesh kit het ip-adres 192.168.0.1 gekregen, terwijl mijn eigen netwerk 192.168.1.1 was. Dus alles dat via Wifi was aangesloten zat op een apart netwerk.

Soit, zolang het gefixt is, is het goed.
 
Haja idd.

Bij Deco is dat Router of AP mode. Staat op router.

Jup, maar toch bedankt om ook eens uw licht te schijnen ;)
 
Maar die moet dan toch op AP mode staan. Router heb je al van je provider. Anders ga je van die Deco's ook nog eens IP-adressen doorkrijgen.
 
Hmmm, zou mss daarmee zijn dat het niet goed werkte.
Enfin blijf er ff af nu alles werkt. Als ik nog miserie merk dan switch ik ze eens naar AP.

tnx ;)
 
Hmmm, zou mss daarmee zijn dat het niet goed werkte.
Enfin blijf er ff af nu alles werkt. Als ik nog miserie merk dan switch ik ze eens naar AP.

tnx ;)
Np.
Dat zal er wel mee te maken hebben.
Hou het in de gaten, je kan idd nog altijd de switch naar AP doen (alhoewel ik het wel zou aanraden om die op AP te zetten) als je merkt dat er conflicten ontstaan in je netwerk.
 
Wat Ascari zegt, maar in andere woorden:

Als je die Deco niet in AP mode zet, maakt die een apart netwerk binnenin je Telenet netwerk. Als er iets op je Telenet netwerk zit en iets op je Deco netwerk, dan zie die mekaar niet. In AP mode deelt enkel je Telenet router IP adressen uit en blijft alles 1 netwerk. Beiden zijn ok, zolang je alles maar op hetzelfde netwerk zet (lees: waar je je kabels insteekt).
 
Terug
Bovenaan