Map van mailbox (Outlook) delen met enkele collega's

XA4

Well-known member
Ik beheer met een collega een mailbox (Exchange - Outlook)
In 1 map zitten items die ook verwerkt mogen worden door andere collega's (een beetje het "heb je tussendoor tijd, dan kan je ons hier mee helpen"-principe)
Aangezien iedereen van mijn collega's al 2 of meer mailboxen in Outlook heeft staan, wil ik eigenlijk voorkomen dat iedereen ook deze volledige mailbox met alle submappen in de lijst krijgt (uitgezonderd die ene map heeft er ook niemand baat bij toegang tot deze mailbox)

Ik volgde deze instructies: https://www.ssc-ict.nl/documenten/v...n-ik-in-outlook-mappen-delen-en-rechten-geven
Ik heb de testcollega het toegangsniveau "Redacteur" gegeven. Dit zijn zo goed als volledige rechten.
De testcollega kreeg wel een nieuwe mailbox in het overzicht te zien (linkse kolom in Outlook), maar kreeg de map zelf niet te zien.
Ze kreeg telkens een foutmelding (clientbewerking mislukt of zoiets) wanneer ze klikte op de naam van de mailbox of op het pijltje om de mappen te laten zien.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn collega's toch toegang kan geven tot deze map zonder iedereen volledige toegang te moeten geven tot de mailbox?
Of eventueel een andere oplossing, dat mag uiteraard ook.
 
Terug
Bovenaan