Macbook 12 inch model 2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

palatinus

New member
iTrader: 100% (4/4)
Ik denk eraan mijn Macbook 12 inch te verkopen.

Het gaat om het nieuwste model (2017) aangekocht op 10/07/2019 bij Mediamarkt. Ik heb er Applecare bij gekocht: deze is 3 jaar geldig dus tot 10/07/2022.
CPU: i5
RAM: 8GB
SSD: 512GB
toetsenbord: azerty
Kleur: space grey

De batterij is al eens in garantie vervangen door Apple (deze werd niet meer herkend na 8 laadcycles)

Toestel is in onberispelijke staat. Hoeveel zou ik hier nog voor kunnen krijgen?
 
Normaal ga ik op Apple materiaal meestal wel een prijs kunnen zitten, maar op de deze is het echt onmogelijk.

Ik vrees dat je ermee gaat blijven zitten tenzij aan een prijs waar je jezelf echt slecht gaat bij voelen.
Dat gaat er echt ene zijn om bij te houden of iemand waar je om geeft in je familie ofzo blij mee te maken.

Heb recent het modelletje van één generatie ouder (een 2016 met m7 cpu in perfecte staat) na lange tijd op veel kanalen aangeboden te staan laten gaan voor 350€.

Slechte timing met de M1's, buiten de 12" i.p.v. de 13.3" van de macbook air (als je graag klein gaat) heeft hij echt niets aan pluspunten waardoor je er 75% van de prijs van een nieuwe M1 zou aan willen geven.

Sad but true, maar je bent niet de enige, de halve wereld met de instapmodellen van de intel series (macbook air/pro 13", iMac en mac mini's) hebben hun restwaarde zien kelderen...
Wie verwacht nu ook dat Apple een volledig nieuwe technologie, die zo goed als alle gehypte verwachtingen inlost, gaat verkopen aan prijzen lager dan hun vorige generatie instappers???

Gaat echt een enthousiasteling zijn die dat 12" formaat echt prefereert, en Intel wenst, niettegenstaande de gebruikte CPU echt al gaat uitgeperst worden als je er iets van Windows wil op smijten (TDP van 4.5W doe je echt niet veel mee).

Probeer zeker Franstalige 2dehands en eventueel sites in Frankrijk, daar haal je meerwaarde uit het feit dat het een Azerty is, Nederland (Tweakers) valt al helemaal uit de boot...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Dan maar bijhouden en blijven gebruiken tot hij de geest geeft (of het toetsenbord het begint af te laten weten :) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan