Logitech Z5500: bijna nooit geluid uit alle speakers tegelijk, behalve in 1 game

LaCucaracha

Well-known member
Ik heb een Logitech Z5500 en ik krijg bijna nooit geluid uit alle speakers tegelijk , noch in games, noch in andere toepassingen. Wat ik dus tot nu toe steeds gedaan heb, is de "Stereo X2" mode gebruiken waardoor ik uit 4 speakers (alle behalve de center) geluid krijg. De center had ik dan afgekoppeld, omdat er toch geen geluid uit kwam. Ik kan dus geen enkele setting kiezen waardoor ik uit alle 5 speakers geluid krijg.
De Z5500 is op mijn pc aangesloten via een optische kabel.

Ik heb dit "probleem" al verschillende jaren en met 2 verschillende pc's, maar overlaatst besliste ik toch om de center eens terug aan te koppelen en kreeg ik opeens geluid uit alle 5 speakers in Gears of War 5. Ik wist niet waar ik het had:p
Bij gelijk welke andere toepassing komt er enkel uit de center speaker geluid.

Ik heb geen externe soundkaart. Moederbord is Asrock B450 Steel legend.

Weet iemand raad?

Thanks!
 
Meestal kan je dat wel in de settings aanpassen dat je surround hebt. Voor de rest zal dat standaard in stereo werken.

Al eens gezien in de geluid settings van Windows zelf?
 
Meestal kan je dat wel in de settings aanpassen dat je surround hebt. Voor de rest zal dat standaard in stereo werken.

Al eens gezien in de geluid settings van Windows zelf?
Ik vraag mij vooral af welke setting ik op de logitech z5500 zelf moet aanpassen... Er lijkt er gewoon geen enkele te zijn die ervoor zorgt dat uit alle speakers tegelijkertijd geluid komt...

In Windows zie ik ook niet goed wat ik moet aanpassen.
 
Ik vraag mij vooral af welke setting ik op de logitech z5500 zelf moet aanpassen... Er lijkt er gewoon geen enkele te zijn die ervoor zorgt dat uit alle speakers tegelijkertijd geluid komt...

In Windows zie ik ook niet goed wat ik moet aanpassen.
Ben precies een woord vergeten te typen. Dacht er wel aan op dat moment maar heb het precies niet ingetypt 😂.

Ik bedoelde in de settings in-game.
 
Ben precies een woord vergeten te typen. Dacht er wel aan op dat moment maar heb het precies niet ingetypt 😂.

Ik bedoelde in de settings in-game.
Ahja:)
In game zal ik eens kijken in de audio options. Maar in het verleden had ik daar toch ook wel vaak surround/5.1 geselecteerd en toch kwam er nooit iets uit de center speaker.
Volgens mij ligt de clue bij een instelling op de Z5500 zelf, maar ik weet niet welke...
Voor windows weet ik al helemaal niet welke setting ik moet aanpassen...
 
Als je je set aansluit via optische kabel dan kan je enkel surround geluid afspelen als het compressed is (dolby digital enzo).
Bij pc games moet dit ondersteund zijn door de game zelf. PS n Xbox doen dit vanzelf ,maar pc niet. wil je surround in elke game dan moet je de set aansluiten met de 3 gekleurde kabeltjes. Films zullen wel in surround worden afgespeeld omdat hun audio meestal al compressed is.
 
Heb dit zelf ook al onderzocht, maar dan aangesloten op mijn tv. Keuzemenu's van de Z5500 hebben wel degelijk invloed, maar in jouw geval zal het effectief aan de settings van de games liggen.

Offtopic: blijft een machine van een geluidsysteem, heb die al jaren en nog altijd super content van :)
 
Heb dit zelf ook al onderzocht, maar dan aangesloten op mijn tv. Keuzemenu's van de Z5500 hebben wel degelijk invloed, maar in jouw geval zal het effectief aan de settings van de games liggen.

Offtopic: blijft een machine van een geluidsysteem, heb die al jaren en nog altijd super content van :)
Zeker, ding is ook gewoon niet kapot te krijgen... Ben tweede eigenaar (ondertussen al 8 jaar geleden) en denk dat ie al zeker 11 jaar oud is.
Groot verschil met de technologie van tegenwoordig toch:)
 
Terug
Bovenaan