Licentie Kaspersky aangekocht (annuleren mogelijk)?

Ruigen Das

Well-known member
Ok, dus gisteren een antivirus verlengd, maar had dus nog geen notie dat dit een Russisch bedrijf is, we gebruiken het al jaren, op zich een goede antivirus, maar als je dan leest dat verschillende instanties /overheden deze beginnen te verbieden was het plezier van met korting aan te kopen meteen serieus getemperd.

Ben momenteel aan het WhatsApp'en met deze firma waar ik wel vaker keys koop

www.licentie2go.com

Probleem is wel dus dat ik dit pas vernomen heb nadat ik de sleutel al had ingebracht. MAAR technisch gezien begint deze pas te lopen nadat onze huidige afloopt, binnen een goeie maand.

Heb ik recht op omruilen dan? Kan Kaspersky niet voor een refund worden gevraagd door licentie2go, op voorwaarde dat ik mijn nieuwe aankoop bij hun doe? Ik dacht ESET te nemen, maar als ik die 60 eur gewoon kwijt ben, is ook niet alles natuurlijk... (was voor 5 apparaten en voor 2 jaren)

Heb ik recht op omruilgarantie, wat denken jullie? Sleutel werd dus gebruikt, maar loopt dus nog niet...
 
Denk niet dat het gaat pakken want de key is niet meer bruikbaar.
Kleine update, ik heb dus telefonisch contact gehad met kaspersky, en daar bevestigden ze mij dat de code nog niet geactiveerd was (net omwille van het feit dat ik nog een lopende license heb, en dus deze nog niet aan de beurt was)

Ik heb e-mail met bewijs hiervan ontvangen van kaspersky (zij kunnen dat zien, want heb een kaspersky account gekoppeld aan mijn e-mail)

Ik zeg er wel bij, ik heb de code manueel uit de wachtlijst gehaald, om zeker te zijn dat ie binnen een maand niet alsnog start. Maar het is licentie2go die meemoet in het verhaal, en ze stellen me voor om in 2 stappen:

- dat zij zelf contact op te nemen met kaspersky om dit te bevestigen met allerhande procedures
- de code aan te bieden, na dit onderzoek, aan een nieuwe klant.

Pas als dit alles zou lukken zou ik refund kunnen krijgen van mijn 60 euro. MAAR, en dit zal de big catch zijn in het verhaal : de onderzoekskosten zullen voor mijnen appel zijn.

Ik heb dus mail terug gestuurd om te vragen wat deze kosten kunnen zijn. Ik begrijp goed genoeg dat ze zich willen indekken tegen vanalles en nog wat van misbruik, maar in dit geval zal de code niet geactiveerd worden eenmaal de huidge afloopt.

Ik kan dus enkel voortgaan op wat kaspersky mij zegt + het feit dat de code uit de queue werd gehaald.

Maar ik wil net vanaf van die kaspersky, en op hun website zitten ze zo te stoeffen over het feit dat je makkelijk kan omruilen indien je van product wil veranderen... :unsure:



Ik begrijp het 100%, het zegelrecht werd gebroken, maar skip die stap 1 dan eh, ik heb reeds contact gehad met kaspersky, en de code is eruit.

Ze moeten hun dus indekken, maar tegenwoordig word je niet meer geloofd op je woord, dat is duidelijk.

Voor mijn part smijt ik heel den boel eraf, maar 60 euro voor niet, dan zullen we nog maar 2 jaartjes bij hun blijven zeker?
 
Ik zou inderdaad pragmatisch zijn en de software gewoon gebruiken. Met 60 euro kopen ze niet zo veel kogels en na aftrek van overhead al helemaal niet. :unsure:
Er is geen enkele bewijs dat er inmenging zou zijn van Rusland zelf bij deze antivirus, maar op internet lees je dus vanalles.

Feit is dus dat verschillende overheden en instanties er niet meer mee samenwerken.

Voorts lees je ook dat je gevoeliger zou zijn aan cyberaanvallen. Soit, ik heb niks te verbergen ofzo, en het is op zich een heel goede antivirus.

Ik deel dus uw mening, ik had het maar moeten weten van tevoren.
 
Ze kunnen dus niet zeggen hoeveel deze procedure zal kosten, en heb geen gezever achteraf als blijkt dat deze key alsnog toegevoegd wordt, of ongeldig blijkt te zijn voor een nieuwe klant, dus 2 jaartjes uitzitten zeker?

Mijn eigen domme fout, het is wat het is
 
Beste,



Ik heb je kwestie even onder de loep genomen en we zullen in jouw geval geen onderzoekskosten berekenen, ongeacht de uitkomst en de terugkoppeling van de fabrikant. Wellicht dat dit gegeven je doet besluiten de procedure toch z'n loop te laten gaan.



Mocht je nog vragen hebben laat het dan vooral weten. We helpen je graag!



Bovenstaande antwoord gekregen, maar eigenlijk geen goesting om toch nog die procedure te doorlopen. Wel sjiek dat ze dat voorstellen, maar we zullen wel bij kaspersky blijven voor een jaar of 2 dan nog
 
Tzijn daar toch clowns zelle.

Ik stuurde dus uit beleefdheid een mailtje dat we het toch zullen bezigen, en wou dus nog even afwachten met heel dat gedoe om alsnog de key in te brengen.

Vandaag krijg ik dus een mail met ok, je kan je code alsnog gebruiken met een link naar de installatie + die code en veel plezier ermee.

Ik ok, ik ga het dan toch installeren want de cirque is afgelopen, niks was minder waar:

Ik herinner me nog duidelijk dat deze eerste code met een 2 begon, ik nietsvermoedend, open terug om dezelfde code te willen gebruiken, staat er toch geen code die begint met een 4, dus een andere code, zonder twijfel.

Ik ga in mykaspersky account, en daar staat alsnog die code die ik eerst had ingegeven, met status 'niet actief'.

Ik heb dus geen zin om 2 keer aangerekend te worden met al diene zever hier. Ik heb gelukkig de code met 4 nog niet ingegeven, maar dus wel die verzegeling opnieuw verbroken. Wat een prutswerk daar toch. Waarom in godsnaam geeft ge een nieuwe code, als ge daar zo'n spel van maakt dat dezelfde code moet worden gecheckt bij kaspersky of deze niet actief is, en 2de stap opnieuw aanbieden bij een nieuwe klant van hun?

Nu begint de emmer over te lopen ze.

Feit, ik heb code met 2 de dag van aankoop wel degelijk ingegeven, maar dezelfde dag ff gebeld naar kaspersky zelf. Volgens hun aan de telefoon en op mail was deze code niet geactiveerd, maar hebben ze mij toen geadviseerd om deze code alsnog eruit te halen manueel, wat ik dus deed toen. Dit was nog met oog op omruilen.

Nu heb ik 2 maal de verzegeling verbroken, ze mogen op hunne kop staan, maar ik betaal niet nog eens 60 euro bij ze

Wat een prutsers van t zevende knoopsgat. Al een sjans dat ik eerst ben gaan kijken in het abonnement gedeelte, maar die status 'niet actief' kan vanalles betekenen, want wat als die binnen een maand gewoon alsnog begint te tellen?

Echt slim zijt ge dus niet als ge dan zegt, houd uw product, je kan het alsnog ingeven, en dan geven ze u carrément een nieuwe code zodat de zegel weg is

Incompetenterikken zeg...
 
Ik zag dit topic en ben ook eens beginnen kijken naar hoe het hier zit. Want ik gebruik ook al jaren Kaspersky en ben daar eigenlijk wel tevreden van. Maar ja, het is nu eenmaal Russisch dus wil er op zich wel vanaf. Nu zie ik dat mijn abbo automatisch verlengt wordt maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik ben nu niet bepaald achterlijk maar ik kan echt nergens vinden hoe ik dat moet aanpassen waardoor het niet meer automatisch gaat verlengen (mijn abbo geldt nog 25 dagen).
 
Ik zag dit topic en ben ook eens beginnen kijken naar hoe het hier zit. Want ik gebruik ook al jaren Kaspersky en ben daar eigenlijk wel tevreden van. Maar ja, het is nu eenmaal Russisch dus wil er op zich wel vanaf. Nu zie ik dat mijn abbo automatisch verlengt wordt maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik ben nu niet bepaald achterlijk maar ik kan echt nergens vinden hoe ik dat moet aanpassen waardoor het niet meer automatisch gaat verlengen (mijn abbo geldt nog 25 dagen).
Dat moet je toch kunnen vinden in uw mykaspersky account, eenmaal ge inlogt?

Of het geld gaat er magisch vanaf dan? Is gewoon auto renewal uitzetten, maar ik doe liever prepaid dan zulke toestanden ze
 
Ik zag dit topic en ben ook eens beginnen kijken naar hoe het hier zit. Want ik gebruik ook al jaren Kaspersky en ben daar eigenlijk wel tevreden van. Maar ja, het is nu eenmaal Russisch dus wil er op zich wel vanaf. Nu zie ik dat mijn abbo automatisch verlengt wordt maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik ben nu niet bepaald achterlijk maar ik kan echt nergens vinden hoe ik dat moet aanpassen waardoor het niet meer automatisch gaat verlengen (mijn abbo geldt nog 25 dagen).

 
Snap ni dat er nog mensen zijn die in 2022 een andere anti-virus kopen met licenties die je telkens moet vernieuwen.

Windows Defender is al jaren goed genoeg.

Koop gewoon een MalwareBytes Anti-Malware Premium Lifetime key voor €7-8 op een vertrouwde keysite en je bent gesteld.

Ik gebruik beide en heb nog nooit een virus gehad.
 
Snap ni dat er nog mensen zijn die in 2022 een andere anti-virus kopen met licenties die je telkens moet vernieuwen.

Windows Defender is al jaren goed genoeg.

Koop gewoon een MalwareBytes Anti-Malware Premium Lifetime key voor €7-8 op een vertrouwde keysite en je bent gesteld.

Ik gebruik beide en heb nog nooit een virus gehad.
Ik gebruik al jaren enkel Windows Defender. Mijn laatste virus moet van zeker 15 jaar geleden zijn.
 
Ik gebruik al jaren enkel Windows Defender. Mijn laatste virus moet van zeker 15 jaar geleden zijn.

Idd. Is bij mij ook al een goeie 10 jaar geleden dat ik nog een andere anti-virus heb gebruikt.

Uw laatst gedetecteerde virus...
Windows Defender kan die er ook perfect uitfilteren. Tis nu niet omdat dat geassocieerd wordt met Windows dat dat niet goed is. Als ge niet op van die dubieuze sites zit ga je nooit een virus krijgen.
Zeker met een anti-malware erbij.
Die Malwarebytes geeft ook nog eens maandelijks een overzicht van de scan en blijft continu in de achtergrond draaien. Als je van die reclame redirects krijgt blocked die dat ook nog eens.
 
Windows Defender FTW. Heeft in het begin (rond Windows Vista) enkele kinderziektes gehad. Maar zeker sedert Windows 10 is het een betrouwbare volwaardige oplossing.
 
Terug
Bovenaan