Monitoren LG 29WK500 Zwart ultrawide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
vrijdag 11 mei om 20u + 15 min anti snipe

nOOb 001

Member
iTrader: 100% (120/120)
Algemene informatie/specificaties
LG 29WK500 Zwart min 110 - meeneem 140
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Nee
Ook elders te koop aangeboden
Ja
Verzending/afhaal
  1. Verzending
  2. Afhaling
Afhaallocatie
Op te halen te Gent (rand gemakkelijk met de wagen te bereiken) of Heist-op-den-Berg.
Deze ultrawide van net geen 2 jaar oud mag buiten wegens upgrade naar een groter scherm

met zijn matte afwerking het ideale bureauwerk scherm. Werk je veel met excel, da ga je echt geniet hebben van de 21:9 schermverhouding
resolutie 2560*1080

Staat ook te koop op tweakers
 
Beste ik heb interesse maar heb aantal vraagjes. Ik zie dat het maar 75 hz is. Ik heb een gtx 1080 ti en ik gebruik fast sync. Ik heb momenteel een LG 1920x1080 resolutie monitor en maar ocharme 60 hz. Zal ik een verbetering zien met uw monitor in combinatie met fast sync of toch mss beter bv een 144 hz monitor kopen? Want ik snap het nut niet om een 144 of 165 hz monitor te kopen als er zoiets zoals fast sync van nvidia bestaat ... ik heb met die setting aan totaal geen screen tearing en wil heel graag upgraden naar een 1440p monitor want een 1080p 60 hz is maar belachelijk voor een 1080 ti he.
 
Je kan best enkel kijken naar de refreshrate van de monitor om het verschil in te schatten want zaken zoals Fast Sync zijn enkel optimalisaties om (zonder screen tearing) zo weinig mogelijk vertraging te hebben tussen het renderen van het beeld op de videokaart en het tonen van het beeld op de monitor.

Dat gaat dus bij elke refreshrate een heel klein beetje optimaliseren zodat de grenzen van de beelden mooi samenvallen met de refreshrate -- of, om het anders te zeggen, optimalisaties binnen 1 FPS, terwijl het verschil tussen 60Hz en 75Hz al 15 FPS is (als je videokaart steeds dat maximum aankan).

Ik vraag me wel af of je niet eerder FreeSync bedoelde, wat te maken heeft met variabele refresh rate ipv kleine optimalisaties?

Kijk in de handleiding ook altijd eens na welke resoluties ondersteund worden voor die hoogste refresh rate, en zie dat je videokaart ook de juiste aansluiting (en versie van die aansluiting) heeft om die hoeveelheid aan data door te sturen zonder verlies. Bijvoorbeeld: mijn 2560x1440@75Hz monitor heeft een DisplayPort aansluiting nodig om 75Hz te halen.
 
Je kan best enkel kijken naar de refreshrate van de monitor om het verschil in te schatten want zaken zoals Fast Sync zijn enkel optimalisaties om (zonder screen tearing) zo weinig mogelijk vertraging te hebben tussen het renderen van het beeld op de videokaart en het tonen van het beeld op de monitor.

Dat gaat dus bij elke refreshrate een heel klein beetje optimaliseren zodat de grenzen van de beelden mooi samenvallen met de refreshrate -- of, om het anders te zeggen, optimalisaties binnen 1 FPS, terwijl het verschil tussen 60Hz en 75Hz al 15 FPS is (als je videokaart steeds dat maximum aankan).

Ik vraag me wel af of je niet eerder FreeSync bedoelde, wat te maken heeft met variabele refresh rate ipv kleine optimalisaties?

Kijk in de handleiding ook altijd eens na welke resoluties ondersteund worden voor die hoogste refresh rate, en zie dat je videokaart ook de juiste aansluiting (en versie van die aansluiting) heeft om die hoeveelheid aan data door te sturen zonder verlies. Bijvoorbeeld: mijn 2560x1440@75Hz monitor heeft een DisplayPort aansluiting nodig om 75Hz te halen.
Ik bedoel dus echt fast sync van nvidia panel he, de setting fast sync enabled dus. Ik heb op 1080p ultra +120 fps .... met fast sync zonder screen tearing. Ze zeggen dat fast sync heel goed werkt met 60 hz monitors als je minstens dubbel fps kunt behalen in games dus min 120 fps dan is het alsof je echt een 120 hz monitor hebt bij wijze van spreken. Daarom snap ik die 144 en 165 hz hype niet zo goed. Mijn beeld is echt vloeiend met fast sync zonder latency.

What is Nvidia Fast Sync?​

If you ever tried using V-Sync, you will have noticed a reduction in screen tearing but an increase in input lag. This will be especially true if you play fast-paced games. Many pro gamers preferred to deal with screen tearing than the latency of V-Sync so it went largely unused. Nvidia Fast Sync is designed to fix that.

By introducing the last rendered buffer, Nvidia hopes to eliminate both screen tearing and latency. Nvidia already uses a back buffer and front buffer to render frames.

The graphics engine feeds the back buffer with a complete frame which is fed into the new last rendered buffer. The engine then immediately moves on to the next frame. The last rendered buffer sends the frame to the front buffer which continually scans for new frames and sends them to the monitor.

Adding an extra step to the process allows a tiny amount of time for the GPU to deliver a full frame to the monitor without latency. This is because the back buffer is always available to receive another frame from the engine. This continual shuffling of frames is coordinated to deliver frames as fast as the hardware is capable of. The result is the delivery of complete frames at the maximum speed the hardware is capable of delivering and displaying.

The benefit to gamers is clear. You get less screen tearing with none of the latency you would see if you were using V-Sync. When you’re playing fast twitch games, this can make a real difference.
 
De refresh rate van je monitor in Hz is altijd het maximum wat je kan zien qua frames per second, zelfs als je videokaart aan een hogere fps beelden rendert (wat nodig is voor Fast Sync). Dat het met allerlei optimalisatie technieken zo vloeiend mogelijk gemaakt wordt, kan op iedere refresh rate van toepassing zijn om de laatste beetjes eruit te persen maar het zal nooit de fysieke verschillen in refresh rate vervangen.

Uiteraard kan je wel de afweging maken tussen een resolutie&refresh rate die je videokaart met gemak aankan bij jouw favoriete games, en een monitor met een hogere refresh rate maar die af en toe iets te hoog is voor jouw kaart. In dat laatste geval kan je dan eventueel rekening houden met variabele refresh rate (FreeSync/GSync) mogelijkheden om de dips in fps zo vloeiend mogelijk op te vangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan