Yes @Guglielmo gaan we even niet meer horenEr komt precies weer 30° aan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yes @Guglielmo gaan we even niet meer horenEr komt precies weer 30° aan?
Ik zie een mogelijke verbetering naar wat droger weer en temperaturen rond of iets boven de normaal vanaf de tweede helft van de maand - dus toch nog wel een week wachten. Mits nog wat geluk kan het komende weekend er ook al wat van meepikken.Er komt precies weer 30° aan?
Dan moet je dat ook niet vermelden.Ik zie een mogelijke verbetering naar wat droger weer en temperaturen rond of iets boven de normaal vanaf de tweede helft van de maand - dus toch nog wel een week wachten. Mits nog wat geluk kan het komende weekend er ook al wat van meepikken.
Hoogste dat KMI gaat voor Ukkel is 27 graden - met een onzekerheid tussen 30 graden en 21 graden, maar dat zou daarna snel gevolgd worden door opnieuw afkoeling. Maar goed, da's allemaal voorzien voor het einde van de termijn (21 juni) - dus dat zal nog wel een aantal keer veranderen.

Gisteren hier geen zon gezien.Aardig weertje vandaag. Aangename frisheid, af en toe wat zon en warm genoeg om de hele tijd in t-shirt rond te lopen.
Ja, volledig mee akkoord. Want het slechte weer ben ik nu wel beu. Het zijn de langste dagen van het jaar en je kan 's avonds niet buiten zitten.Liever een consistente 25°C dan ineens >30°C gevolgd door een periode met slecht weer.
Dat is doodnormaal voor de tijd van het jaar in België... Zowel qua temperatuur als kans op regen. Als je het normale Belgische weer beu bent, is verhuizen de enige keuze. En dan nog heb je nergens garantie op wat je wilt.Want het slechte weer ben ik nu wel beu. Het zijn de langste dagen van het jaar en je kan 's avonds niet buiten zitten.
Die "het zijn de langste dagen van het jaar" zijn op dit vlak toch ook overroepen, niet?Ja, volledig mee akkoord. Want het slechte weer ben ik nu wel beu. Het zijn de langste dagen van het jaar en je kan 's avonds niet buiten zitten.

21 juni: 05:14-22:04Die "het zijn de langste dagen van het jaar" zijn op dit vlak toch ook overroepen, niet?
Vandaag gaat de zon onder om 22u02.
Op de nationale feestdag (dus eind juli) gaat de zon onder om 21u50.
Da's ocharme een dikke 10 minuten dat de zon rapper ondergaat eind juli t.o.v. vandaag. Dat zal het verschil nu ook niet gaan maken qua "'s avonds buiten zitten"![]()
Wanneer de zon onder is heb je nog wel een hele tijd schemering natuurlijk. Ik vind het een beetje overroepen, iedereen die op vakantie gaat naar "een zonnige bestemming" doet dat doorgaans dichter bij de evenaar, waar het vroeger donker is.21 juni: 05:14-22:04
21 juli: 05:40-21:46
(Volgens buienraader)
26 minuten 's ochtends verschil, 18 minuten 's avonds
44 minuten op 16u49 ofwel iets meer dan 4% verschil
Voor de meesten maakt dat in de ochtend natuurlijk niet zo uit. En 18minuten gaat ook niet het verschil maken qua beleving, daar heeft het weer meer invloed op. Maar eenmaal terug augustus wordt dat wel meer merkbaar.
Wanneer de zon onder is heb je nog wel een hele tijd schemering natuurlijk. Ik vind het een beetje overroepen, iedereen die op vakantie gaat naar "een zonnige bestemming" doet dat doorgaans dichter bij de evenaar, waar het vroeger donker is.
En dat wordt hier nog eens versterkt omdat we eigenlijk in de verkeerde tijdzone zitten. En natuurlijk het zomeruur, maar dat heb je wel in meerdere landen.Amen, dat is toch echt een reden om niet te ver naar het Zuiden te gaan. Zo een heerlijk, lange zomeravond in eigen contreien is toch een ongeëvenaard (pun intended) gevoel.
Mensen van dichter bij de evenaar vinden dat ook gewoon heel vreemd dat het bij wijze van spreken 16u lijkt maar eigenlijk al 22u is. Enfin, net zoals wij moesten we naar Tromsø verhuizen waarschijnlijk.Amen, dat is toch echt een reden om niet te ver naar het Zuiden te gaan. Zo een heerlijk, lange zomeravond in eigen contreien is toch een ongeëvenaard (pun intended) gevoel.