Laserprinter

DSK

Active member
Momenteel heb ik een HP Color LaserJet M254dw. Deze is nog niet oud maar zorgt voor enorm veel frustratie.
Eerst problemen met een update die het printen met niet originele toners blokkeerde. Na veel moeite die update kunnen terugdraaien en een paar maand later plots een printer die constant herstart met een foutmelding. Blijkbaar omdat niet de laatste updates zijn geïnstalleerd... Dit ook weer, na redelijk wat moeite kunnen terugdraaien door de default GW te wijzigen (dus geen toegang meer tot internet). Helaas nu weer steeds problemen (ik vermoed met de slaapstand) waardoor printen meer niet dan wel werkt. Soms printer offline in Windows maar wel pingbaar, andere keren niet pingbaar tot je op een knopje drukt... Vandaag weer hetzelfde en na prutsen en tijd verliezen komen er nu quasi lege bladen uit ipv. wat ik had verwacht, terwijl de toner nog voldoende vol zou moeten zijn.

In het kort: ik ben er volledig klaar mee en HP komt er niet meer in voor een printer.

Zijn er aanraders of merken zonder bovenstaande fratsen?
Ik zoek een kleurenlaser met netwerkmogelijkheid (wifi is een plus maar geen must) voor een redelijk bedrag.
 
Bij mijn ouders hadden we een model van Brother (zwart-wit), ik was daar zo content van dat ik gewoon een gelijkaardig model heb gekocht toen we verhuisde. Printen van op gsm enzo ging super vlot en de toner ging eeuwen mee.

Geen idee of hun kleurenprinters even goed werken, maar uit eigen ervaring raad ik het merk wel aan.
 
Deze is nog wel redelijk oké volgens het internet, maar heeft geen ADF en geen automatisch dubbelzijdig printen.

Ik zou voor thuis gebruik eigenlijk geen kleurenprinter nemen, maar een laser die zwart/wit doet. Ik zelf maak gebruik van een Brother MFC-L2710DW en die doet alles wat hij moet doen. Maar net zoals bij alle andere elektronica zijn ook printers slecht verkrijgbaar door de thuiswerk toestroom :)
 
Idem hier: die kantoorprintertjes van HP komen er nooit meer in.

5 jaar geleden uiteindelijk deze gekocht:

Je moet er wel de plaats voor hebben, maar wat zalig is deze!
Nog geen miserie mee gehad en als ik zie hoeveel HP printers ik al de deur uit heb gesmeten, dan is deze zijn geld "snel" terug verdiend...
 
Terug
Bovenaan