Windows Laptop probleem

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
Probleem als volgt :
HP laptop van m'n vader. 2 jaar en 1 maand oud.
Zwart scherm en onderaan in het midden blijft er een 'wieltje' van enkele bolletjes steeds draaien.
Hij beweert dat het begonnen is toen hij ergens in een mail op iets van firewall heeft geklikt.
Kan natuurlijk vanalles zijn want gebruikt dat spel enkel om de krant te lezen en wat emails te openen en door te sturen naar familieleden.

Komt dus daarstraks met dat spel bij mij thuis aan en vraagt of ik dit kan oplossen.
Bon , onder lichte dwang dus zelf wat standaard dingen proberen doen.

Aan/uit knop ingedrukt houden zodat alles uitgeschakeld werd. Gewoon terug op de aan/uit knop drukken geeft dezelfde situatie.
Dan dezelfde wijze maar dan met die f10 knop in te rammen terwijl de opstart gebeurt om in de bios te geraken.
Windows foutopsporing , alternatieve opstartmethodes , etc allemaal geprobeert. Niets hielp.

Dan naar de HP klantenservice gebeld.
Natuurlijk is de laptop net een maandje uit garantie en moet ik een betalende hulplijn bellen.
Doorverbonden met een Engelstalige medewerker die me doorheen een hard reset heeft begeleidt.
Dus de aan/uit knop ongeveer een minuut indrukken om dan uiteindelijk in hetzelfde menu terechtkomen waar ik bovenstaande al had doorlopen.
Bon , dan zegt ie , let's try to remove everything.
Dus , dezelfde werkwijze opnieuw maar nu dus om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder behoud van m'n vaders bestanden.
Ging een tijdje duren dus die persoon zegt me dat ie me morgen gaat terugbellen om te horen of alles goed verlopen is.

Maar de laptop is hier nu ondertussen al weer 3 uurtjes aan het bollen en er veranderd niets. Nog steeds hetzelfde wieltje dat blijft draaien.
Op een voor de rest zwart scherm.

Is hier iemand die dit geval nog al ergens tegengekomen is en weet wat er aan te doen is ?
Je zou er me een groot plezier mee doen want nu is m'n vader elk uur aan't bellen om te vragen of het opgelost is.:wallbash:
 
Laatst bewerkt:
hm, als je al automatisch repareren gedaan hebt en dit helpt niet, dan vrees ik dat het ofwel de schijf is die corrupt geraakt is.
Als je geen gegevens nodig hebt, probeer dan windows 10/11 opnieuw te installeren?
indien wel gegevens nodig, zou ik de schijf proberen uit te halen en zo dan via 2de computer de gegevens afhalen.
 
vrees dat de ssd de geest gegeven heeft.

Kan je ze er eens uit halen en aan een andere pc hangen?

hm, als je al automatisch repareren gedaan hebt en dit helpt niet, dan vrees ik dat het ofwel de schijf is die corrupt geraakt is.
Als je geen gegevens nodig hebt, probeer dan windows 10/11 opnieuw te installeren?
indien wel gegevens nodig, zou ik de schijf proberen uit te halen en zo dan via 2de computer de gegevens afhalen.

Ik heb net nog wat zitten proberen en heb in veilige modus wat symptoomtests uitgevoerd.
Hier is uitgekomen dat de snellere geheugencontrole mislukt is.
Maw geheugenmodule 2 Bottom slot 2 (right) en een fout-ID met 4 cijferreeksen in rode kleur.
Als ik dan de gegenereerde qr-code scan kom ik op de site van HP terecht en wordt ik doorverwezen naar een reparateur in het Antwerpse als dichtsbijzijnde. Met een kritieke fout als boodschap.

Kan ik hier dan uit concluderen dat de SSD naar de filistijnen is ?
Is dat gemakkelijk zelf te vervangen ? Heb enkele jaren geleden in een oude laptop eens een hdd vervangen door een ssd maar deze laptop is volledig dicht. Ik zie enkel 2 schroefjes om te openen. Zal wel een hoop gedoe zijn.
En dan moet ik wss nog een versie van windows er op krijgen.
Of zijn er personen die dit kunnen fixen als ik een nieuwe ssd voorzie? Tegen betaling uiteraard.
 
Zijn blijkbaar 2 lattekes van 4gb van Samsung.
Kan ik dit bv vervangen door eentje van 8gb ?
Op de achterkant van de latjes hangt een sticker dat dit onderdeel bij defect vervangen dient te worden door HP spare DC2050.

En vermoedelijk zal ik die van Samsung moeten nemen ivm drivers denk ik.
Of is eentje van Crucial ook een optie ?
 
Terug
Bovenaan