Laptop gaat na 30 mins in slaapstand/uit

Arades

Active member
Ik heb sinds kort dat mijn laptop in slaapstand gaat na 30 mins zonder gebruik. Ben ik bezig op de laptop dan is er niks aan en kan deze zonder problemen verder. Maar keer ik mij en ga ik even iets anders doen en ben ik langer dan 30 mins weg dan gaat deze uit. In de windows settings heb ik thans ingesteld dat deze nooit in slaapstand mag gaan en toch doet die bij niet gebruik na 30 mins dit telkens weer. Ik snap niet hoe dit komt ineens en heb ook niks gewijzigd waar ik mij bewust van ben dus geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen.
 
Hoe staan de power opties?
1673853810033.png
 
Staat het juiste plan ook geactiveerd? Als je bv performance aanpast maar je laptop staat op power saving zal het niet werken natuurlijk :)
 
kijk eens in uw logboeken of er niks geregistreerd staat wanneer hij in slaapstand gaat.
 
Laatst bewerkt:


Ik zie heel veel dashboard.exe en windows verkeerd afgesloten. Bij Dashboard zou het om mijn VPN van Cyberghost gaan.
Bij windows verkeerd afsluiten staat enkel: De vorige afsluiting van het systeem om 16:48:49 op ‎2/‎01/‎2023 is onverwacht gebeurd.
 
Check ook binnen 'Edit plan settings' de 'Change advanced power setting'. Enerzijds check dat het correcte plan actief staat en dubbelcheck de 'Sleep' instelling.
 
Is het een laptop van je werkgever? Zij kunnen ook bepaalde settings doen waar je niet van op de hoogte bent.
 
Terug
Bovenaan