La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

La Liga trekt naar de rechter nu :rofl: Wat een soep

Ondertussen raken we bij Real meer en meer gecharmeerd van Raul Asencio :love: Nog vroeg of te zeggen natuurlijk, maar mogelijks onze nieuwe versie van Sergio Ramos.

Op zo een flagrante manier niet nee. Dat de overheid ingrijpt om een voetbalploeg te bevoordelen en zegt "het is ok omdat het FC Barcelona is", heb ik nog nooit gezien.

Niet praten over iets waar je niks van afweet.

Ik heb het over regels overtreden als je genoeg geld hebt. Dat is niet uniek aan Barcelona, La Liga of zelfs voetbal.

Idd schandalig dat Barça op deze manier wordt voortgetrokken, andere motivatie van de overheid was vanwege "de schade die een uitsluiting van Dani Olmo aan de nationale ploeg zou kunnen toebrengen", wat een lachertje... En ik ben dan Barça supporter.

Real blijft natuurlijk ook stil terwijl alle andere ploegen hun protest uiten, nu heeft Real een vrijgeleide gekregen om van zodra ze hun goesting niet krijgen, exact hetzelfde te doen... Zo dom allemaal.

Ik heb het over regels overtreden als je genoeg geld hebt. Dat is niet uniek aan Barcelona, La Liga of zelfs voetbal.
Ja, de wereld is oneerlijk, no shit. Maar dat is hier iets helemaal anders. Spanje zit niet in elkaar zoals de meeste andere westerse landen. Opnieuw, niet praten over waar je niks van afweet.

De nieuwe voorzitter van de RFEF ook weer gisteren. Gaat hij eventjes doodleuk verkondigen dat het goed is dat Real en Barcelona de finale van de Copa spelen in Saudi-Arabië, want zij zijn immers de grootste ambassadeurs van het Spaanse voetbal. Dat Saudi-Arabië een fantastisch land is, dat ze zó dankbaar zijn voor de fenomenale ontvangst die hun supporters krijgen.

Dit twee dagen nadat een heleboel vrouwelijke fans van Mallorca collectief lastiggevallen en zelfs betast werden in het stadion, inclusief een aantal spelersvrouwen. Mallorca stuurde al een persbericht erover de wereld in gericht aan de RFEF. Dit antwoord van Louzán is weer de manier van de RFEF om Mallorca duidelijk te maken dat ze hun smoel moeten houden, zoniet zullen ze benadeeld worden.

Zoals verwacht zijn ze er na het vertrek van Rubiales in geslaagd om iemand nóg corrupter te vinden en is het onmogelijk om die nest op te ruimen. Volgende maand is trouwens het proces van Louzán. Er hangt hem 7 jaar gevangenis boven het hoofd. Hij wordt namelijk aangeklaagd voor... corruptie. Bewezen corruptie, nota bene. Tja. Hij komt er uiteraard mee weg, want in Spanje weten ze dat als de voorzitter van de RFEF in den bak vliegt, ze naar hun WK finale in Madrid kunnen fluiten.

Godverdekke voor vanavond is Gil Manzano de ref...
Ik zat met dezelfde reactie.

Bon, we zullen maar hopen dat de fouten in evenwicht liggen op 't einde zeker?

Succes alvast. Ik heb geen idee wat te verwachten eigenlijk, zoals in elke Clasico eigenlijk. Uiteindelijk mag de ene ploeg nog een stuk matiger presteren dan de andere, dat is soms helemaal niet terug te zien in de wedstrijd zelf. Het blijft en zal altijd een wedstrijd op zichzelf blijven.

Het kan ook alle kanten uitgaan, Flick zal trouw blijven aan zijn buitenspelval, Real zal ongetwijfeld hard getraind hebben daarop sinds de 0-4 van enkele maanden terug... Voor hetzelfde geld krijgt Real nu dus een vrijgeleide om een hele rsem goals te maken gezien Barça gewoon risico zal blijven nemen.

Ben benieuwd maar gemakkelijker voor den tikker zal het er met de tijd niet op worden vrees ik 😅

Wat is dit? Mbappé gaat liggen, bal gaat buiten, hij staat op en ipv naar de kant te gaan gaat hij gewoon in de middencirkel liggen en wordt hij daar verzorgd?!

Ondertussen 2 minuten de vuilbak in omdat Mbappé tussen de lijnen medisch verzorgd wordt, nog nooit gezien...

-edit- iemand deftige plek waar gekeken kan worden? (PB)

-edit- Araujo erin voor een geblesseerde Martinez, toch gevaarlijk... Araujo heeft voor Flick nog maar 1 wedstrijd gespeeld in de beker denk ik en heeft in de praktijk het offside systeem totaal nog niet kunnen testen...

Laatst bewerkt:
Hoe kan die de fout van camavinga ni gezien hebben 🤣 chance dat er de var is. Zou toch rood moeten zijn dit
Rood zeker niet, is een domme fout van Camavinga en terecht geel maar kan je onmogelijk rood voor geven, het is niet dat hij zijn studs echt plant in het been van Gavi, gewoon oliedom...

Rüdiger die er gewoon inbeukt bij Lewa, moet ook gewoon geel zijn, bal is al weg, letterlijk zijn ogen dichtdoen en heel zijn lichaam gewoon door Lewandowski beuken... Ongelooflijk.

Nog geen minuut later en Rüdiger beukt er nogmaals in bij Lewa :rofl:

Kom op, Camavinga moet daar gewoon geel krijgen!! Trekt Lamine Yamal weg als deze demarreert maar ja... Heeft al geel.

Wat een eerste helft... Benieuwd wat Ancelotti gaat doen want dit trekt echt op niks, Real lijkt geen enkel plan te hebben, je zou denken dat ze na de 0-4 een plan van aanpak hadden, niks ervan... Gewoon wachten en als ze de bal hebben hopen op de counter, voorlopig worden ze helemaal weggetikt.

Camavinga zal allicht gewisseld worden tijdens de rust, die zal in de 2e helft anders bij een zeer lichte fout al geel pakken en van't veld moeten. Vinicius ook niks laten zien voorlopig, hij houdt zich wel opvallend koest voorlopig, op zich wel eens aangenaam...

Wanneer heeft Carlo wel een plan eigenlijk?

Weer het zoveelste bewijs dat het genoeg geweest is. Alsjeblieft zeg.

Je zit al met serieuze problemen in je defensie en dan heb je een jeugdspeler notabene die het daar meer dan prima doet, krijg je daar weer Tchouaméni te zien. Los van het 'gameplan' had het hier ook NOOIT 1-4 gestaan als die gewoon met Asencio had gestart ipv Camavinga.

Ai Szcscesny....... 5-1 voorstaan, laat Mbappé dan toch gewoon een goal scoren, nu moet je nog met een man minder gaan spelen en geef je Real Madrid hoop...

Terug
Bovenaan