Obscuriteiten staan Nightdive Studios op het lijf geschreven en vorige maand verraste de firma ons met hun meest recente product. Via mijn recensie kon je lezen dat ik niet onder de indruk was van PO'ed: Definitive Edition, maar ik waardeerde niettemin dat ik het dankzij hun specialisatie kon uitproberen. Nu blijkt dat die remaster niet de enige 3DO-game is waarop ze hun aandacht willen vestigen, want ze kondigden nu het bestaan van Killing Time: Resurrected aan, in samenwerking met uitgever Ziggurat Interactive. Dit project zou dit jaar nog uitkomen en kun je tegen dan op de gewoonlijke platformen kopen: pc, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series S | X, PlayStation 4 en PlayStation 5.
De originele Killing Time belandde in 1995 in de winkelrekken en werd naar verluidt omschreven als "het bastaardkind van DOOM en The 7th Guest." Als speler kruip je in de huid van een voormalige student van Egyptologie, iemand wie gevangen zit in het vastgoed van de rijke Tess Conway. In het verleden trachtte zij een ritueel uit te voeren om voor eeuwig te kunnen leven, maar die poging mislukte, waardoor zij plus al haar vrienden uit hogere kringen spoorloos verdwenen. Jij moet deze vloek echter ongedaan maken om zo te kunnen ontsnappen, maar je moet doorgaans ook een legioen van bovennatuurlijke verschrikkingen confronteren. Het verkennen van een ingewikkelde en nauw verbonden locatie (zonder laadtijden nota bene) staat hier dus centraal, en je moet regelmatig mysteries ontrafelen door naar de herinneringen van de spookachtige gasten van het landhuis te luisteren. Ongetwijfeld een lastige taak!
Simultaan garandeert Nightdive Studios vlottere gameplay dan ooit tevoren, door middel van een meer responsieve besturing, ondersteuning voor controllers, plus meer uitgebreide instelling voor toetsenbord en muis. Zoals gewoonlijk ondersteunt hun komende remaster ook superieure framerates en resoluties, laat staan dat men de visuele assets zal renoveren. Zo kun je manueel tussen de oorspronkelijke 3DO- en pc-sprites wisselen, welke opvallend van elkaar verschillen, terwijl de textures van de omgevingen eveneens werden opgefrist. Het verschil kun je in ieder geval in het onderstaande filmpje opmerken, indien je één van de weinigen bent die ooit de oorspronkelijke Killing Time had gespeeld:
De originele Killing Time belandde in 1995 in de winkelrekken en werd naar verluidt omschreven als "het bastaardkind van DOOM en The 7th Guest." Als speler kruip je in de huid van een voormalige student van Egyptologie, iemand wie gevangen zit in het vastgoed van de rijke Tess Conway. In het verleden trachtte zij een ritueel uit te voeren om voor eeuwig te kunnen leven, maar die poging mislukte, waardoor zij plus al haar vrienden uit hogere kringen spoorloos verdwenen. Jij moet deze vloek echter ongedaan maken om zo te kunnen ontsnappen, maar je moet doorgaans ook een legioen van bovennatuurlijke verschrikkingen confronteren. Het verkennen van een ingewikkelde en nauw verbonden locatie (zonder laadtijden nota bene) staat hier dus centraal, en je moet regelmatig mysteries ontrafelen door naar de herinneringen van de spookachtige gasten van het landhuis te luisteren. Ongetwijfeld een lastige taak!
Simultaan garandeert Nightdive Studios vlottere gameplay dan ooit tevoren, door middel van een meer responsieve besturing, ondersteuning voor controllers, plus meer uitgebreide instelling voor toetsenbord en muis. Zoals gewoonlijk ondersteunt hun komende remaster ook superieure framerates en resoluties, laat staan dat men de visuele assets zal renoveren. Zo kun je manueel tussen de oorspronkelijke 3DO- en pc-sprites wisselen, welke opvallend van elkaar verschillen, terwijl de textures van de omgevingen eveneens werden opgefrist. Het verschil kun je in ieder geval in het onderstaande filmpje opmerken, indien je één van de weinigen bent die ooit de oorspronkelijke Killing Time had gespeeld:
Laatst bewerkt: