Een nieuwe keuken

ben alvast niet van plan van bij te betalen. als je leest over die mannen hun winstmarges..
Hangt toch beetje af van waar ge koopt. Veel kopen aan in Duitsland en dat zijn allemaal dezelfde kasten (ixina, kvik, ...) Daar zit er veel marge op.

Maar ik heb mijn keuken gekocht bij ne vriend die een fabriek heeft waar 1000 kasten per dag van de band rollen (vooral badkamermeubels) die zei dat hij verlies ging draaien aan mijn keuken omdat tussen tekenen en plaatsen ook 1j zit. De prijsstijgingen zijn echt hoog geweest.
Moet nu wel zeggen dat we in het begin al een scherpe prijs hadden 😅.
Probleem zit echter niet alleen bij hun. De kranen, spoelbakken, tablet, ... Zijn ook allemaal omhoog gegaan met minstens 20%. Zo blijft er niet meer veel marge over.
Stock kost geld, dus ze maken jouw keuken pas op de moment van plaatsen.

Ik zou dus kijken wat er in je contract staat, want de wereld van verkoop is echt heel fel veranderd op 2j tijd...
 
Hangt toch beetje af van waar ge koopt. Veel kopen aan in Duitsland en dat zijn allemaal dezelfde kasten (ixina, kvik, ...) Daar zit er veel marge op.

Maar ik heb mijn keuken gekocht bij ne vriend die een fabriek heeft waar 1000 kasten per dag van de band rollen (vooral badkamermeubels) die zei dat hij verlies ging draaien aan mijn keuken omdat tussen tekenen en plaatsen ook 1j zit. De prijsstijgingen zijn echt hoog geweest.
Moet nu wel zeggen dat we in het begin al een scherpe prijs hadden 😅.
Probleem zit echter niet alleen bij hun. De kranen, spoelbakken, tablet, ... Zijn ook allemaal omhoog gegaan met minstens 20%. Zo blijft er niet meer veel marge over.
Stock kost geld, dus ze maken jouw keuken pas op de moment van plaatsen.

Ik zou dus kijken wat er in je contract staat, want de wereld van verkoop is echt heel fel veranderd op 2j tijd...
heb mijn contract goed nagelezen dus dat zit wel goed :p. ik weet nog dat die verkoper schrok toen ik met wat aantekeningen aankwam op zijn algemene voorwaarden :D..
als ze aan mij iets minder verdienen dan recupereren ze dat maar bij de volgende..
 
Hier paar offertevragen lopende.
Eerste voorstel kwam op 30.000 euro voor een keuken die niet eens 100% maatwerk was (samenstelling van verschillende modules).
Nu nog aan het wachten op andere keukenbouwers die wél 100% op maat gaan en tegelijk die keuken eens nagebouwd in de Ikea software.

Kan een zéér gelijkaardige keuken laten plaatsen door ikea aan zeker 10.000 euro minder dan die eerste offerte. Vrij zot geld allemaal
 
https://www.keukens-vanmoerzeke.be/ aanrader voor de mensen rond regio Hamme(familiebedrijf).
Simpele L keuken laten zetten. Incl. afbraak, paar kleine extra werkjes zoals wat extra elektriciteit en waterleidingen laten trekken etc.

Wij hadden een redelijk strak budget van rond de 10k incl. toestellen(dampkap, vaatwas, oven) voor ogen. Eigenlijk door al de keukenbouwers dichterbij letterlijk weggelachen geweest. Soms niet verder dan een email of een telefoontje. Best wel ontnuchterend.

Degene die dan zijn komen kijken waren dan altijd wel gebrand om het bedrag op zijn minst te verdubbelen.
Dan maar wat verder uit de weg beginnen kijken en Van Moerzeke gevonden. Plannetje binnengebracht met ruw idee en ons budget, weekje later komen opmeten en beginnen plannen zonder ook maar iets te pushen ofzo.
Eindafrekening net onder de 7k. Toestellen apart kunnen bestellen(alles Bosch) en door hun laten inbouwen. Wat het totaal brengt op een 9k.

Altijd goed contact gehad. Foutjes van hun direct op de hoogte gebracht en aangepast. Last minute requests(tot op de laatste dag) zijn ook allen proper tegemoet gekomen. Nu nog wat budget over voor deftige potten en pannen, aanraders? :p
 
Hoe zijn jullie ervaringen met keukentoestellen?
- oven / microwave / vaatwas / koelkast

Bepaalde merken aan- of af te raden?
Interessant om deze afzonderlijk te kopen? (En niet via de keukenbouwer?)
 
Hoe zijn jullie ervaringen met keukentoestellen?
- oven / microwave / vaatwas / koelkast

Bepaalde merken aan- of af te raden?
Interessant om deze afzonderlijk te kopen? (En niet via de keukenbouwer?)
Je kan vaak via Duitse of Nederlandse shops toestellen goedkoper vinden, of bijvoorbeeld de modellen van vorig jaar. Wel duidelijk afspreken met uw keukenbouwen natuurlijk wie ze dan installeert en verantwoordelijk is.

Wij gaan gewoon met het merk dat onze schrijnwerker vooral mee werkt (al kunnen ze natuurlijk aan alles geraken) en dat is Atag. Toen ik er wat over researchte leken mensen daar wel tevreden over te zijn.
 
Hoe zijn jullie ervaringen met keukentoestellen?
- oven / microwave / vaatwas / koelkast

Bepaalde merken aan- of af te raden?
Interessant om deze afzonderlijk te kopen? (En niet via de keukenbouwer?)

Bij keukenbouwers waar ik ben geweest zeiden ze vaak dat elk merk zijn sterke punten hadden. Bijgevolg raden ze voor een bepaald toestel een bepaald merk aan.

Zo hoorde ik vaak.
Dampkap: Novy
Vaatwasser: Siemens
Rest weet ik niet meer. Maar daar hing het dacht ik maar af welke wensen je wou.

Keuken die ik een paar jaar terug heb gekocht heb ik de toestellen zelf aangekocht. Ze konden de toestellen niet leveren aan dezelfde prijs dat ik ze kon aankopen.
Met de nieuwe (die ze eind deze maand komen opmeten) koop ik de toestellen bij hun. Met de finale prijs zat er maar een marginaal verschil op.
 
Novy hoor ik idd vaak. Maar over het algemeen (wat ik gevonden heb) is Siemens/Bosch erg goed. Miele wordt ook vaak aangepraat maar is laatste jaren minder.
 
Whirlpool for ikea kan ik zeker afraden :p.

Nu hebben we alles van samsung + bora dampkap. Samsung vaatwas had binnen de garantie een klein lek aan T-sensor, was blijkbaar een gekend probleem.. voor de rest na 2j nog steeds tevreden. Keukenbouwer stelde zelf Miele voor, maar dan moest ons budget toch nog wat omhoog.. en het was al duur genoeg 🙈.
 
Pro tip: bij BSH Groep (Bosch, Siemens, en nog wat kleinere merken) kan je op hun website een voucher kopen voor 90 euro per toestel om de garantie te upgraden van 2 naar 5 jaar. Bij 1 herstelling haal je dit er meteen dubbel en dik uit. Je kan dit perfect na aankoop van de toestellen doen, zo lang de 2 jaar standaardgarantie nog niet verlopen zijn.

Die merkengroep biedt ook het meeste keuze qua toestellen. Voor een vaatwasser neem ik er altijd eentje met Zeolith droogtechnologie. Werkt een pak beter dan de oude technologie die niet alles droog kreeg.
 
Hier is alles ein-de-lijk afgewerkt. Keukentablet ligt er van gisteren op.
Het laatste puntje in onze verbouwing en het hele punt dat we de verbouwing deden: de keuken.
Zeer tevreden van de (kleur)keuzes.
Is een maatwerk keuken door schrijnwerker.

Eik fineer in 2 kleuren (naturel en donker gerookt).
Marmer Fior Di Bosco in bookmatch.
Kookplaat Bora in vlakbouw
Alle toestellen Bosch

Mijn bureau in hetzelfde schrijnwerk meegenomen.

Zag hier de topic, dus dacht ga ook eens delen, misschien dat iemand er inspiratie van op doet :).

 
Laatst bewerkt:
Hier is alles ein-de-lijk afgewerkt. Keukentablet ligt er van gisteren op.
Het laatste puntje in onze verbouwing en het hele punt dat we de verbouwing deden: de keuken.
Zeer tevreden van de (kleur)keuzes.
Is een maatwerk keuken door schrijnwerker.

Eik fineer in 2 kleuren (naturel en donker gerookt).
Marmer Fior Di Bosco in bookmatch.
Kookplaat Bora in vlakbouw
Alle toestellen Bosch

Mijn bureau in hetzelfde schrijnwerk meegenomen.

Zag hier de topic, dus dacht ga ook eens delen, misschien dat iemand er inspiratie van op doet :).

Netjes!

Is dat dan een marmer tablet, zijnde opletten met zuren etc? Of behandelen ze dat tegenwoordig?

Ik persoonlijk zou dan voor dekton gaan om eigenlijk geen nadelen te hebben.

Wat heeft dat spel gekost als ik vragen mag, exclusief je bureau? Ziet me er toch al een prijzig geheel uit :p
 
Zijn inderdaad de namen van mijn kinderen no worries 😁.

Is behandeld dus is normaliter zuurbestendig.
Met een dekton heb je toch niet diezelfde charme vind ik 😁 nuja tis iets uitgesproken natuurlijk. En op foto komen de details van de steen nog niet tot hun recht vind ik. In het echt nog veel mooier.

Keuken zonder bureau zit rond de 55.000 euro inderdaad. Bon getekend voor alle prijsstijgingen. Vandaag prijq vragen mag je 75 rekenen, vrees ik.
Voor mij mocht het minder zijn, maar mijn vrouw wou dit echt en we hebben tov een dovy gezien het niveauverschil niet op het verschil gekeken. De hele reden dat we verbouwd hebben, is de keuken dus zou onlogisch zijn hier dan op te besparen.

Alle technieken en voorbereidende werken heb ik dan nog zelf gedaan...
 
Amai, dat vind ik wel extreem duur tbh :D

Maar idd, het afwerkingsniveau zal er ook naar zijn, en dat komt op foto's niet zo tot zijn recht.
 
Hier is alles ein-de-lijk afgewerkt. Keukentablet ligt er van gisteren op.
Het laatste puntje in onze verbouwing en het hele punt dat we de verbouwing deden: de keuken.
Zeer tevreden van de (kleur)keuzes.
Is een maatwerk keuken door schrijnwerker.

Eik fineer in 2 kleuren (naturel en donker gerookt).
Marmer Fior Di Bosco in bookmatch.
Kookplaat Bora in vlakbouw
Alle toestellen Bosch

Mijn bureau in hetzelfde schrijnwerk meegenomen.

Zag hier de topic, dus dacht ga ook eens delen, misschien dat iemand er inspiratie van op doet :).

Heel knap! Ook die bureau meenemen in zelfde schrijnwerk is zo goed gedaan.
 
Amai, dat vind ik wel extreem duur tbh :D

Maar idd, het afwerkingsniveau zal er ook naar zijn, en dat komt op foto's niet zo tot zijn recht.

Ik had voor die prijs nu ook wel een volledige Miele-set up verwacht.

Anderzijds: volledig fineer, veel marmer, ingewerkte lavabo's en vermoedelijk veel schuiven en toestanden,.. dan loopt het aardig op.

Prachtig resultaat alleszins!
 
Toestellen heb ik gewoon zelf apart gekocht bij de electro handel hoor.
En die van Miele waren overpriced en lelijk.

Enkel de ene kant van het eiland zijn legboorden, al de rest zijn binnenlades.

Is het duur? Ja.
Bij Dovy was het ook 45.000 voor een gelijkaardige setup met AEG toestellen, maar nogmaals, dan heb je niet deze afwerking/maatvoering/dikte van fineer/werkblad.
Denk dat de toestellen alles samen al zo'n 12.000 euro waren.
Die linkse oven is een combi stoom oven. Rechts een combi oven.
Wijnkoeler zit er ook in...
 
Heel mooie keuken alleszins, alles erop en eraan precies, dan mag het ook wel wat kosten zeker.
Alleen die plant die daar in het donker hoekje geduwd werd, gaat misschien niet zo gelukkig zijn daar 😋
 
Terug
Bovenaan