Een nieuwe keuken

Horse

Well-known member
Doeme. Moeilijk keuze. Eggo Keukens of Ixina? 🤔 wij kunnen echt niet kiezen, maar moeten wel een keuze maken voor 28 februari. Iemand ervaring met deze ketens?
 
Mijn schoonouders hebben een keuken laten plaatsen door Eggo, niks dan miserie.

Na paar maanden vertonen veel keukenkasten barsten, we zijn ondertussen meer dan halfjaar verder en nog steeds niet opgelost.
 
Hangt veel af van het specifieke filiaal/ de verkoper/onderaannemer die effectief plaatst vermoed ik?

Bij Dovy had ik bvb zo een degou van de verkoper dat ik er nooit een keuken zou kopen, maar mijn neef en zijn vrouw waren er super tevreden van.

(Wijzelf zijn uiteindelijk bij een vrij fancy lokale keukenbouwer geweest. Zeer tevreden van, maar wel 50% boven ons initieel budget.. beter de keuken op het einde van de bouw gekozen ipv in het begin ;p)
 
Wij hebben een dovy. De keukenverkopers moet je er idd bij nemen, maar de plaatsers die hier de keuken gezet hebben, waren de beste stielmannen die we over de vloer hebben gekregen. Heel nauwgezet en proper werk. En na 11 jaar ziet de keuken er nog steeds erg goed uit!
 
Ixina hier en zoals gezegd moet je inderdaad sjans hebben met de plaatsers en/of verkoper. Vrienden van mij hadden hun keuken besteld in het filiaal van Deinze en die waren er niet over te spreken toen ik hun raadpleegde toen ik begon met verbouwen.
Maar ze zeiden er wel onmiddellijk bij dat ze wel veel goeds hadden gehoord van het filiaal in Roeselare. Uiteindelijk heb ik daar dan mijn keuken besteld en alles is goed verlopen. Al zou Smeg misschien beter niet in hun aanbod zitten. Mijn oven en microgolf zijn beide van dezelfde serie maar de display van de oven lijkt wel 10x feller dan die van de microgolf. Om het horloge aan te passen (bv zomer/winteruur) moet het toestel een paar seconden zonder stroom hebben gezeten. In de praktijk betekent dit dus 2 jaarlijks een paar zekeringen aan en af leggen in de zekeringskast. Geen groot werk, maar wel totaal overbodig.

Reddy keukens was ook heel scherp in prijs, maar daar werd een keuken getekend die eigenlijk onmogelijk was. Er was totaal geen rekening gehouden met het feit dat een Amerikaanse frigo toch gemakkelijk 15cm verder komt dan de kasten. De plaats tussen het werkblad en de kasten was daardoor natuurlijk een stuk te klein met als gevolg dat ook het eiland te groot was voor de ruimte, ... .
De verkoopster verklaarde dan ook gewoon dat ze nog bij Ixina had gewerkt en dat hun prijs niet zo laag was alsof ze lieten uitschijnen (alsof ik dat niet wist). En zo komen we weer bij het feit dat je sjans moeten hebben met de verkoper en/of plaatser.
 
Hier via Eggo, niet echt tevreden van met vooral tijdens de bestelling heel wat gezever gehad. Over de kwaliteit van de keuken kunnen we weinig op aanmerken, eveneens van de stielmannen (onderaannemers dus je zal lokaal wel verschil kunnen hebben).

Ixina zijn we ook langsgeweest, maar dat design trok op niets en die verkopers kenden hun stiel duidelijk niet, die dame wist niet eens hoe het programma werkte omdat ze net terug was uit een week verlof.

Reddy zijn we ook gegaan, topverkopers en super vriendelijke mensen. We hebben hen niet gekozen omdat we bij Eggo 2000 euro konden uitsparen. Mocht ik morgen weer een keuken plaatsen, zou ik sterk overwegen direct bij Reddy te gaan.

De grootste dieven zijn wel DSM, dat was voor eenzelfde design bijna 5000 euro duurder en je kreeg geen info of plannen mee naar huis. Er werd gepusht om bij het tonen van de tekening meteen te rekenen, zo van die kutpraktijken werkt averechts bij mij dus daar meteen bedankt toen ze zeiden dat ik niets mee naar huis mocht nemen om alles te kunnen vergelijken.
 
De kasten van ixina en eggo komen uit dezelfde fabriek (toch 6 jaar geleden) dus op dat vlak is er weinig verschil.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor ixina, hadden iets beter gevoel daar maar is subjectief. Geen spijt van gehad alleszins. De keuken hebben we wel zelf geinstalleerd.
 
Die van mijn schoonzus is van eggo, inclusief de toestellen. Dat is zo een absoluut prutswerk dat hun eigen geleverde toestellen niet fatsoenlijk in de keuken passen. Duurt al 6 maand om het op te lossen en ze worden gewoon van het kaske naar de muur gestuurd
Ver weg blijven.
 
De grootste dieven zijn wel DSM, dat was voor eenzelfde design bijna 5000 euro duurder en je kreeg geen info of plannen mee naar huis. Er werd gepusht om bij het tonen van de tekening meteen te rekenen, zo van die kutpraktijken werkt averechts bij mij dus daar meteen bedankt toen ze zeiden dat ik niets mee naar huis mocht nemen om alles te kunnen vergelijken.
Ik heb me daar wel mee geamuseerd. Eerst wat getwijfeld en mijn vriendin het woord laten doen. Toen hij begon te pushen ineens de rollen omgedraaid en mijn been stijf gehouden met een prijs die sterk onder zijn "super deal" lag. Hij deed dan eerst alsof dat allemaal niet mogelijk was, uiteindelijk ons recht gezet en gezegd "ofwel tekenen we nu, ofwel tekenen we niet. laatste kans".
Toen is hij met de filiaalmanager gaan praten en miraculeus kon het ineens aan ons vast opgesteld budget. Twas wel met een zuur gezicht eerste klas, dus volgens mij heeft em daar niet teveel comissie gehad die dag.
 
Die van mijn schoonzus is van eggo, inclusief de toestellen. Dat is zo een absoluut prutswerk dat hun eigen geleverde toestellen niet fatsoenlijk in de keuken passen. Duurt al 6 maand om het op te lossen en ze worden gewoon van het kaske naar de muur gestuurd
Ver weg blijven.
Hangt dat niet af van de regio? Hier hebben die mannen dat echt vrij goed gedaan, zeker gezien de prijs. Eggo werkt met onderaannemers, vaak kleine zelfstandige keukenbouwers, dus zal het per regio wel verschillen denk ik, net zoals bij de andere.

Over de support daarentegen geef ik je volledig gelijk, die is echt afschuwelijk slecht anno 2021. Vaak eindigt het dan in frustratie waarbij je dan in je wagen sprint richting winkel om het op te lossen, wat toch weer verloren tijd is.
 
Ik heb me daar wel mee geamuseerd. Eerst wat getwijfeld en mijn vriendin het woord laten doen. Toen hij begon te pushen ineens de rollen omgedraaid en mijn been stijf gehouden met een prijs die sterk onder zijn "super deal" lag. Hij deed dan eerst alsof dat allemaal niet mogelijk was, uiteindelijk ons recht gezet en gezegd "ofwel tekenen we nu, ofwel tekenen we niet. laatste kans".
Toen is hij met de filiaalmanager gaan praten en miraculeus kon het ineens aan ons vast opgesteld budget. Twas wel met een zuur gezicht eerste klas, dus volgens mij heeft em daar niet teveel comissie gehad die dag.
Die gratis cava en nootjes waren wel lekker. De dame die de tekening had gemaakt was ook zeer vriendelijk, maar wat een bekakte winkel is me dat :laugh: Zien ze mij toch niet gauw terug.
 
Hangt dat niet af van de regio? Hier hebben die mannen dat echt vrij goed gedaan, zeker gezien de prijs. Eggo werkt met onderaannemers, vaak kleine zelfstandige keukenbouwers, dus zal het per regio wel verschillen denk ik, net zoals bij de andere.

Over de support daarentegen geef ik je volledig gelijk, die is echt afschuwelijk slecht anno 2021. Vaak eindigt het dan in frustratie waarbij je dan in je wagen sprint richting winkel om het op te lossen, wat toch weer verloren tijd is.
Ligt vooral aan dat Eggo wel Amerikaanse koelkasten verkoopt maar geen kasten die diep genoeg zijn om ze volledig in de werken. Resultaat is een keuken die er niet uit ziet
 
Toch ook wel erg dat Ixina keukens verkoopt voor €4995, batibouw actie 6 gratis toestellen (dus die moet je niet meerekenen) en buitenstapt met een keuken van €15.000 (U-vorm)

6 gratis toestellen is vanaf 12k dus hoe die basiskeuken van €4995 er uitziet, ik had het wel graag geweten.

3 kasten naast elkaar?
 
Toch ook wel erg dat Ixina keukens verkoopt voor €4995, batibouw actie 6 gratis toestellen (dus die moet je niet meerekenen) en buitenstapt met een keuken van €15.000 (U-vorm)

6 gratis toestellen is vanaf 12k dus hoe die basiskeuken van €4995 er uitziet, ik had het wel graag geweten.

3 kasten naast elkaar?
Dat zijn toch de standaard praktijken om mensen te lokken? Volgens mij koopt niemand effectief die keuken van 4995€.
 
Uiteraard. Maar wij hebben echt niet iets speciaal, maar betalen toch x3

stel u voor: vw golf vanaf 20k, je gaat een offerte gaan halen voor een blauwe vw golf, en je stapt buiten met een voorstel voor 60k

terwijl je helemaal geen zotte zaken gevraagd hebt
 
Uiteraard. Maar wij hebben echt niet iets speciaal, maar betalen toch x3

stel u voor: vw golf vanaf 20k, je gaat een offerte gaan halen voor een blauwe vw golf, en je stapt buiten met een voorstel voor 60k


terwijl je helemaal geen zotte zaken gevraagd hebt
I feel offended 😭
 
  • Haha
Waarderingen: SIO
Zou je ook geen dure keuken (ergens anders) van 25k voor 15k kunnen krijgen met batibouw korting? Of ben ik nu aan het overdrijven?
 
Maar dag is bij auto's toch ook idd, dat is basismodel met motor van een grasmachine vaak.

Hier ixina (SOD), alleen afkitten is echt slecht gedaan maar voor de rest wel tevreden. Had bv specifiek naar vaatwasser met lade voor bestek gevraagd maar stond toch een met bestek (had dat niet nagekeken want stond zo ook op offerte). Maar ze zijn die komen vervangen nog voor we verhuisde
 
Terug
Bovenaan