Zucht....
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De nierwaardes kunnen hoger staan als je rauwvoeding geeft, hoeft daarvoor niet alarmerend te zijn.Soit, vandaag al een beetje uitslag gekregen. Geen voedselallergie, maar de waarde van de nieren waren niet goed. Nu is dit uit onderzoek van de dierenarts zelf gekomen en morgen of overmorgen krijgen we de resultaten van het labo. Dus afwachten. Ik hoop echt niks te ergs. Ze zei wel dat diarree niet persé verband heeft met die nieren, dus op dat vlak weten we eigenlijk nog niet veel. Maar het kan wel.

Is er een manier om erachter te komen of het echt van de nieren is of van de voeding? Ik wil de resultaten en onderzoeken nog eerst afwachten voor ik de fokker contacteer, maar ga dat zeker doen.De nierwaardes kunnen hoger staan als je rauwvoeding geeft, hoeft daarvoor niet alarmerend te zijn.
https://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=131333
Ik zou moest ik van jou zijn zeker eens de fokker hierover contacteren![]()
Daar kan ik je niet op antwoorden.Is er een manier om erachter te komen of het echt van de nieren is of van de voeding? Ik wil de resultaten en onderzoeken nog eerst afwachten voor ik de fokker contacteer, maar ga dat zeker doen.
De hoogte van de waardes kennen we nog nietDaar kan ik je niet op antwoorden.
Zijn het zeer hoge waarden of eerder een beetje verhoogd?
Ik ben geen kenner en al zeker geen dierenarts, vandaar dat ik informatie zou halen bij de mensen die meer op de hoogte zijn met het geven van rauwvoeding. Kan dus zijn dat het perfect normaal is maar kan evenzeer een probleem zijn dat moet behandeld worden.
Neenee, weet ik. Was eigenlijk een retorische vraag. Het valt dus af te wachten of er iets moet gebeuren of niet.De hoogte van de waardes kennen we nog niet

De derde koter heeft zich ook laten zien!Ja lap een nestje in onze mesthoop gevonden. 't zijn 3 stuks voor zover ik kan zien.. den derde heeft zich niet laten fotograferen. Ze zien er wel gezond en goed gevoed uit dus ik vermoed dat de moeder er ook nog is. Ga ze voorlopig mooi laten zitten, zitten daar veilig.
Vond het paar weken geleden al vreemd toen ik daar de haag aan het snoeien was dat er opeens een kat over mij heen sprong
![]()
![]()

Dat is wel typisch kattengedrag. Veel mensen (zonder katten) denken dat als een kat bijt dat dit gemeend is en ze u pijn willen doen.De mijne durft ook wel eens lichte beet in mijn been geven als ik hem niet genoeg aandacht geef als hij erom vraagt.

Update: het is helemaal niet goedVandaag met Bavette eindelijk naar de DA kunnen gaan. Ze heeft bloed afgenomen, morgen gaan we de resultaten kennen. Ze heeft ook een echo genomen van zijn buik, zijn huid en oogwit ziet heel en dat wijst op iets aan de lever maar op de echo zag die er wel oké uit. Tis te zeggen, geen tumoren of dergelijke. Het kan iets onderliggend zijn, een infectie, vergiftiging (vrij onwaarschijnlijk) of auto-immuun. Hopelijk geen al te slecht nieuws, iets dat op te lossen valt want ‘t beestje is maar lusteloos zo![]()
Er is enorme leverschade en bloedarmoede. Er zijn een aantal zaken uitgesloten door het bloedonderzoek maar eigenlijk zouden er nog zaken in het bloed onderzocht moeten worden. Kattenaids is bv. al uitgesloten maar het is niet duidelijk of het een bacteriële infectie van zijn lever is of dat zijn leger zo beschadigd is door die bloedarmoede. Ze zei dat hij eigenlijk een bloedtransfusie nodig heeft maar dat kan ze zelf niet want ze heeft geen donor. Een bloedtransfusie bij een kat, iemand daar al ervaring mee? Mij lijkt dat té extreem. Hij krijgt nu antibiotica en cortisone waardoor hij zich iets beter lijkt te voelen maar punt blijft dat hij zichzelf aan het vergiftigen is. Als we niks doen, heeft hij misschien nog een week of 2 weken. Met pijn in het hart zijn we aan het overwegen om hem dat te besparen en hem zachtjes te laten inslapen. Ik wil hem nog een paar dagen dicht bij mij en afscheid nemen 
Vreselijk! Heel veel sterkte ermeeUpdate: het is helemaal niet goedEr is enorme leverschade en bloedarmoede. Er zijn een aantal zaken uitgesloten door het bloedonderzoek maar eigenlijk zouden er nog zaken in het bloed onderzocht moeten worden. Kattenaids is bv. al uitgesloten maar het is niet duidelijk of het een bacteriële infectie van zijn lever is of dat zijn leger zo beschadigd is door die bloedarmoede. Ze zei dat hij eigenlijk een bloedtransfusie nodig heeft maar dat kan ze zelf niet want ze heeft geen donor. Een bloedtransfusie bij een kat, iemand daar al ervaring mee? Mij lijkt dat té extreem. Hij krijgt nu antibiotica en cortisone waardoor hij zich iets beter lijkt te voelen maar punt blijft dat hij zichzelf aan het vergiftigen is. Als we niks doen, heeft hij misschien nog een week of 2 weken. Met pijn in het hart zijn we aan het overwegen om hem dat te besparen en hem zachtjes te laten inslapen. Ik wil hem nog een paar dagen dicht bij mij en afscheid nemen
![]()

Dat is wel typisch kattengedrag. Veel mensen (zonder katten) denken dat als een kat bijt dat dit gemeend is en ze u pijn willen doen.
Maar geloof mij, als een kat echt gemeend bijt, dan bloed je. Een kat kan echt heel hard bijten.
Neen zo een beetje lichtjes bijten is aandacht vragen of is gewoon 'speels' bedoeld.![]()

Update: het is helemaal niet goedEr is enorme leverschade en bloedarmoede. Er zijn een aantal zaken uitgesloten door het bloedonderzoek maar eigenlijk zouden er nog zaken in het bloed onderzocht moeten worden. Kattenaids is bv. al uitgesloten maar het is niet duidelijk of het een bacteriële infectie van zijn lever is of dat zijn leger zo beschadigd is door die bloedarmoede. Ze zei dat hij eigenlijk een bloedtransfusie nodig heeft maar dat kan ze zelf niet want ze heeft geen donor. Een bloedtransfusie bij een kat, iemand daar al ervaring mee? Mij lijkt dat té extreem. Hij krijgt nu antibiotica en cortisone waardoor hij zich iets beter lijkt te voelen maar punt blijft dat hij zichzelf aan het vergiftigen is. Als we niks doen, heeft hij misschien nog een week of 2 weken. Met pijn in het hart zijn we aan het overwegen om hem dat te besparen en hem zachtjes te laten inslapen. Ik wil hem nog een paar dagen dicht bij mij en afscheid nemen
![]()
Dit is echt verschrikkelijk. Veel sterkte!