Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    214

BlackOccult

Well-known member
Crowdfunder FE
Heb jij een kat? Welk ras, hoeveel, hoe heet hij/zij... Foto mag ook altijd!

"There are two means of refuge from the misery of life: music and cats." — Albert Schweitzer
"Time spent with cats is never wasted" ― Sigmund Freud
"I have lived with several Zen masters - all of them cats." ― Eckhart Tolle
"The smallest feline is a masterpiece." — Leonardo da Vinci
 
Miko, de liefde van m'n leven! :love: Hij wordt 16 jaar in maart. Hij gebruikt zijn slimheid zéér efficiënt, is heel groot, een enorm knuffelbeest en ik kan met hem lezen en schrijven. Hij is een klootzak, een knuffelaar, een irritante zage en hij heeft mijn hart gestolen 🥰 De stiefdochter heeft eens doodserieus aan mijn vriend gevraagd wat er met mij zal gebeuren als Miko dood gaat 😬

PLr6ImA.png


Soms is hij heel compact 😂

BXKkl0f.jpeg



Mijn prinsesje, mijn mollie, het al-ler-lief-ste en braafste katje ter wereld... Lola 🥰 Ze is kat in alles, superonafhankelijk, tijdens de zomer zien we haar van de hele dag niet want buiten aan het chillen (& cruisen probably). Maar tegelijk is ze zo braaf en lief. Ze doet nooit iets verkeerd, en als ze per ongeluk iets doet wat niet mag is een 'nee' genoeg om haar te doen stoppen. De dierenarts wou ooit haar longetjes horen maar het lukte niet want ze spinde zo hard. Niet erg, na het prikje is dat wel beter... Maar nope, zodra ze haar aanraken ronkt ze zo hard dat haar hartslag en longetjes niet te horen zijn 😂 Soms superknuffelig en soms ook niet maar altijd lief, ze wordt 14 in mei, mijn lieve omaatje! (Ze kijkt altijd boos maar is het nooit en is een echt meisje tussen de boys.)

vZQamfq.jpg


Uh, daarnaast lopen hier nog twee andere katten van mijn vriend, Poekie en Yoda. Ik ken ze nog maar een jaar of twee dus ik kan niet zo'n superlovende berichten schrijven? Poekie is Dom maar lief, Yoda is een stoere tijger! Allebei tabby-katjes dus lastig samen met Lola, zo in het donker of van ver moet je echt moeite doen om ze uit elkaar te houden, haha. Yoda is de stoere kater die het huishouden wil runnen (komt nogal eens in stokken met Lola of Miko), Poekie is het kneusje waarmee iedereen overeen komt want tja, 't is Poekie.
 
Twee katjes hier (broer en zus)! Geadopteerd via vzw De Snorhaar toen ze nog kitten waren. Ze zijn van april 2019 en sinds augustus 2019 bij ons.

Noxy

De aanhankelijke van de twee. Echt juist een hond, volgt mij en m'n vriendin overal in huis, geniet van aandacht en heeft (voorlopig) een heel zachtaardig karakter.

Lux

Ons Luxke, al veel mee meegemaakt... sinds twee maanden er eindelijk achter dat hij een voedselallergie heeft. Nu staat hij op speciaal voer en gaat het super met hem! Een kat in alles wat hij doet. Een stuk onafhankelijker dan Noxy, geniet van alleen zijn, maar van tijd tot stond zijn streeltjes nodig. Ook wel 'de baas' van de twee, hij zorgt er wel voor dat Noxy duidelijk die hiërarchie meekrijgt. Lux claimt 's nachts ook het volledige bed, Noxy mag er nog niet eens aan denken om erbij te komen liggen.

Ze zijn nog jong en steken nog vanalles uit. Ik heb ze al vaak vervloekt, maar zou ze voor geen geld van de wereld meer kunnen missen.
 
Laatst bewerkt:
Ook eens posten :). Altijd meer een kattenpersoon geweest dan honden. Vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn eerste "eigen kat". Ze sliep sinds mijn vijftiende iedere nacht bij me (ik ben er nu 35..). Vijf jaar geleden tweede bijgenomen, maar ze was heel afstandelijk.. tot nu, en heeft ze de taak van de vorige plots overgenomen. Meet Emma! Ze ziet er grumpier uit dan ze is hoor.

H30YWRM.jpg
 
Laatst bewerkt:
(...). Meet Emma! Ze ziet er grumpier uit dan ze is hoor.
Van mij zeggen ze het omgekeerde. ;oi22:

Maak hierbij kennis met Toulouse, Britse korthaar lilac van 2,5 jaar, roepnaam Loes.
Geopereerd aan haar rechterheup in maart dit jaar, voorlopig doet ze het heel goed en lijkt ze aan haar andere kant geen last hebben (de afwijking van de misvormde heupkop zou langs beide kanten een probleem kunnen geven). Ook haar hart(-ritme) was bij de laatste controle zeer goed. En het feit dat ze deze zomer mijn pols doorboord heeft met haar klauwen (en ik vervolgens met een infectie zat) is haar ook vergeven. 🥰
65DABD46-5C8B-46CD-BFDA-6A8AFD8DDC3A.jpeg


Mijn meest enthousiast puzzelgezelschap
E2ECC6CA-0F08-4905-8A3B-B960098A0A25.jpeg


En in kasten kruipen en blijven liggen, de koffievoorraadkast is haar favoriet (geen idee waarom)
85555568-079F-4DEF-A400-9C02A874414D.jpeg

Favoriete hobby is slapen
CAABD07A-95F4-4BA6-B446-625EF97CE0FF.jpeg


Maar komt mij wel elke ochtend wakker maken voor een plaatsje in bed (en valt vervolgens soms zelf terug in slaap)
0112EA75-565D-487B-88F9-13972FAB8361.jpeg
 

Bijlagen

  • 000DC575-68C1-45E5-9240-47856A244D5F.jpeg
    000DC575-68C1-45E5-9240-47856A244D5F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 7
denk wel dat we ze nu op flessenwater gaan houden... beetje bang dat onze vorige 2 last hadden van de hardheid van ons water in de gemeente (geen waterverzachter aanwezig)

kan dat?
 
Ik kan niet zo mooie foto’s als jullie maken.
Maar ik heb een oude rakker, een dikke zwarte en een mini tijgertje met een stukje van haar oor af.
Respectievelijk Sushi, Mary en Miss Fluffington genaamd.
 
Terug
Bovenaan