Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Na twee weken hiphop te verteren denk ik dat de dadrockers nog eens nood hebben aan iets dat meer uit 'hun tijd' komt. :unsure:

kate-bush-promo.jpg


Introducing: Kate Bush! De Britse domineerde de muziekwereld eind de jaren 70 en tijdens de jaren 80 met haar herkenbare mix van art pop en progressive pop. Haar stem is... tja, oordeel zelf, wat een parel. :love:
Tijdens de jaren 2000 keerde ze nog kort terug, maar nu is ze (denk ik?) gepensioneerd. :D

Critically acclaimed albums:
Debuut 'The Kick Inside', Never For Ever, The Dreaming, Hounds Of Love (dé classic), The Sensual World, Aerial (jaren 2000 comeback album).

Meer info:
 
Ik ken ze niet zo heel goed, enkel gekende nummers zoals het geweldige Babooshka, Running up that hill dat ik pas ontdekte na de cover van Withing Temptation en het onvermijdelijke Wuthering heights. Ik was wel meteen onder de indruk van die geweldige stem dus ik denk dat dit een leuke ontdekkingstocht gaat worden.
 
Het enige van Kate Bush dat ik ken is deze cover:


:unsure:

Ik zal ook wel eens proberen een album mee te pikken komende week. Is er iemand die kan zorgen voor een Lint-achtige hulpgids voor Kate Bush?
 
Lint zelf in elk geval niet. Ik ging volgend cringy filmke posten, maar zie nu dat dat Cindy Lauper is :unsure:.
 
Vraagje voor de kenners/liefhebbers: is haar stem àltijd zo hoog als bij pakweg Wuthering heights?
Indien ja skip ik deze. Ik heb het sowieso al niet met vrouwelijke vocals en als het dan nog eens 2 octaven hoger is dan wat ik normaal maar tolereer ga ik mezelf geen pijn doen. Technisch gezien misschien prachtig maar ik krijg er (gemeend) hoofdpijn van.
 
Nee, niet alles is falsetto gezongen.
Destijds had haar muziek veel impact; synthcrap en disco in de charts, punk en rap in de underground maar zij hield vol met haar droompop sound.
 
Dit gaat moeilijk worden om door te worstelen, voor mij, om dezelfde reden als @Sond.
Nog nooit van ene Kate Bush gehoord tot dit topic, das van ver voor mijn tijd.
Mag het dan wel als classic artist beschouwd worden?
 
De vraag is eerder of jij als muziekfan beschouwd mag worden. Ze mag dan wel crimineel onderbelicht zijn, maar als je nog nooit van Kate Bush gehoord hebt moet je toch echt in een bijzonder enge muzikale wereld leven.

Ik had graag de mensen een beetje op weg gezet maar aangezien kid_c geen rekening wil houden met mijn vakantie zal iemand anders het moeten doen.
Mijn excuses, misschien wat te zwart-wit verwoord.
Ik vroeg mij enkel af hoe populair ze is/was, hoe speciaal ze is/was of waarom sommige mensen haar beschouwen als classic.
Feit is wel dat ik in een beperkte muzikale wereld leef, maar dat weerhoud niemand om een muziekfan te zijn.
Iedere artiest een kans geven, dat maakt iemand (volgens mij) een muziekfan.
Zo ook geef ik Kate Bush een kans deze week.
Ze kan alvast goed zingen (volgens mij), daar durf ik niet tegen in te gaan.
 
Ik heb het eventjes niet gevolgd omdat ik wat minder muziek luisterde dan ervoor, en zelfs maar niet toegeraakte aan wat ik nog wou luisteren. Soms is het met periodes dat ik nieuwe muziek probeer te luisteren en dan een periode dat ik minder muziek luister en het laat inzinken en wat ik luisterde en dan zie wat blijft en wat blijft niet. En op den duur deed ik meer mee aan projecten dan wat ik zelf nog wou luisteren. Maar hier spring ik toch in.

Kate Bush vind ik wel echt de moeite waard om toch eens door haar discografie te gaan, daarom dat ik erop stemde en ook haar wou nomineren (ware niet dat CT mijn voorkeur kreeg op haar, maar iemand anders pikte haar op).

Bush staat (vrij nipt) in mijn top 50 meest beluisterde artiesten uit de laatste 3 jaar. Vrij veel al van wat geluisterd. Echt blijven hangen doet het niet zo vaak, al doen bepaalde nummers het toch wel. Ik vind ze vrij goed, maar volledig is het kwartje nog niet gevallen. Dat kan echter wel nog komen, en het is toch muziek waar ik veel liever naar luisteren dan vele tijdsgenoten (vooral dan voor het begin van haar carrière). Of naar moderne "pop" artiesten, maar dat is omdat Kate Bush toch een klasse apart is tegenover vele populaire popartiesten die op de radio komen.

The Kick Inside, Never for Ever en Hounds of love heb ik al eens geluisterd. The Dreaming nog niet. Dat wil ik in de komende twee weken eens doen, alsook de drie albums herbeluisteren. De rest zie ik dan nog wel, maar dit zijn wel albums die moeten groeien, dus te veel lijkt me niet zo goed. Dan luister ik liever naar iets twee keer.

Goede nummers voor mij zijn: Babooshka, Delius, Army Dreamers, Wuthering Heights, Running up that Hill en enkele nummers op de B-kant van Hounds of Love.

The Kick Inside en Hounds of Love zijn mijn 2 favoriete albums. Al moet ik Never for Ever dringend eens herbeluisteren en zijn drie nummers van de nummers hierboven van dat album. Hoe dan ook, The Kick Inside is denk ik mijn favoriet album van de 1970's, maar dat zegt meer iets over "ik en de jaren '70 qua muzieksmaak dan over Kate Bush".
 
Laatst bewerkt:
Uw excuses aanbieden aan utred omdat utred een utred-post post. :unsure:
 
Ik ken van Kate Bush eigenlijk vooral Hounds of Love, een plaat die ik wel vrij geweldig vind. Raar dat ik nooit de moeite gedaan heb om de rest veel te beluisteren. Aerial, haar eerste comebackplaat, zal ik wel indertijd beluisterd hebben, maar toen luisterde ik naar zoveel nieuwe muziek dat het waarschijnlijk wat bedolven geraakte onder de rest.

Babooshka is een nummer waarvan ik altijd denk dat ik het haat, tot het eens passeert op de radio. Dan gaat het er toch ook goed in bij mij.
 
Ik heb ooit voor kerstmis van mijn pa een Kate Bush cd gekregen (50 words for Snow). Dat bevatte de meer recente nummers en er zaten daar een paar enórm rare tussen. In vergelijking daarmee was Wuthering Heights een standaard popnummertje.

Het beste nummer (en eigenlijk het enige dat ik meer dan 1x wou beluisteren) was "Wild Man".


Meest trippy stuk begint om 01:38.
 
Ik ken Kate Bush vooral van deze clip, en tevens mijn favoriet:

 
Laatst bewerkt:
The Kick Inside nog eens beluisterd, ik blijf het een heel erg goed en consistent album vinden.

Meest beluisterde nummers van Kate Bush door mij

VEfJXu1.png


Meest beluisterde albums (blijkbaar The Dreaming al eens beluisterd... maar niet dit jaar en herinner me er niets van). Meeste beluisterd in 2021 nu toch, net iets meer dan in 2019. Mijn eerste beluisterde nummer van Kate Bush is Delius (als je de radio... niet meerekent, maar toen kende ik Kate Bush of Running up that hill niet echt)

2q2MqK4.png
 
Gezien hier deze keer geen aanraders staan heb ik eerst een best off opgezet. Dat geeft vaak toch een beetje een overzicht.
Muzikaal is het idd nogal dromerig en word je er wel goed gezind van. Maar die stem pfff...
Nee, ik krijg echt de kriebels van die toonhoogte. Dit is écht mijn ding niet. Ik denk dat ik nog liever een album of 2 Wu Tang Clan afspeel dan dit volledig te moeten uitzitten.

Sorry, ik heb geprobeerd maar ik word er echt ongemakkelijk van.
 
Eigenlijk zo'n artiest waar ik eigenlijk al fan van ben zonder'k het goed besef. Nu door de best of aan het gaan en herken best nog veel, tante was blijkbaar vroeger ook hevig fan. Morgen eens goed dagje aan spenderen.
 
Terug
Bovenaan