Jupiler Pro League 2021-2022

Het is toch duidelijk dat toen het duidelijk werd dat Union niet meer ging scoren en dat Gent POI niet ging halen, de in Union aanwezige kwek-supporters in het Beerschotvak wat ammok hebben gemaakt om Club een extra puntje achterstand aan te smeren!

:unsure:

Union de zege geven nadat het 0-0 was in minuut 85 is ook waanzin. Union laten winnen is niet Beerschot straffen maar wel Union gewoon bevoordelen.

Er is geen goede oplossing in deze.

Als ik kijk naar de beelden snap ik niet dat er niet verder gespeeld werd. Dan was er nu geen miserie. Als Union de veiligheid niet kan
garanderen terwijl er ocharme 4 supporters het veld op liepen zijn ze zelf toch ook in gebreke… 0-3 dan maar? ;)

Het is toch duidelijk dat toen het duidelijk werd dat Union niet meer ging scoren en dat Gent POI niet ging halen, de in Union aanwezige kwek-supporters in het Beerschotvak wat ammok hebben gemaakt om Club een extra puntje achterstand aan te smeren!

:unsure:
Kunde gij volgende keer is voor mij gokken op de voetbal , want gij weet al nen uitslag met nog 10 min te spelen :)

Union de zege geven nadat het 0-0 was in minuut 85 is ook waanzin. Union laten winnen is niet Beerschot straffen maar wel Union gewoon bevoordelen.

Er is geen goede oplossing in deze.

Als ik kijk naar de beelden snap ik niet dat er niet verder gespeeld werd. Dan was er nu geen miserie. Als Union de veiligheid niet kan
garanderen terwijl er ocharme 4 supporters het veld op liepen zijn ze zelf toch ook in gebreke… 0-3 dan maar? ;)
Dit dus hè.

Er is totaal geen moeite gedaan om verder te spelen. Als je een wedstrijd moet stil leggen nadat deze al meerdere malen tijdelijk is stilgelegd kan ik dat nog begrijpen, maar nu? In geen honderd jaar. Gewoon ergens deze week de resterende minuten spelen is met voorsprong het meest logisch en het eerlijkst.

Forfait is enige logische oplossing. Dit enkel omdat het opnieuw Beerschot betreft. Die hebben dit jaar al een paar keer zo gevaren. Ergens moet ge dan gaan ingrijpen.
Bij Club Brugge moeten ze niet wenen. Ze hebben 2 jaar geleden zelf een titel gekregen via de groene tafel. Dat punt meer of minder mag niet de oorzaak zijn dat Brugge naast een eventuele titel zou pakken. Indien Brugge ernaast zou pakken moeten ze enkel naar zichzelf zien. Ze hebben meer geld uitgegeven dan de 17 andere ploegen samen. En speelden 3/4de van het seizoen belabberd. Volgens mij denk ik wel dat Brugge het al bij al makkelijk gaat halen. Ik zie Union nog naar beneden denderen. Zou me niet verbazen als ze zelf 3 of 4 eindigen

Forfait is enige logische oplossing. Dit enkel omdat het opnieuw Beerschot betreft. Die hebben dit jaar al een paar keer zo gevaren. Ergens moet ge dan gaan ingrijpen.
Bij Club Brugge moeten ze niet wenen. Ze hebben 2 jaar geleden zelf een titel gekregen via de groene tafel. Dat punt meer of minder mag niet de oorzaak zijn dat Brugge naast een eventuele titel zou pakken. Indien Brugge ernaast zou pakken moeten ze enkel naar zichzelf zien. Ze hebben meer geld uitgegeven dan de 17 andere ploegen samen. En speelden 3/4de van het seizoen belabberd. Volgens mij denk ik wel dat Brugge het al bij al makkelijk gaat halen. Ik zie Union nog naar beneden denderen. Zou me niet verbazen als ze zelf 3 of 4 eindigen
Maar je straft Beerschot toch niet meer met een forfait?

Gewoon verder spelen is sportief het eerlijkst. En de boete die Beerschot moet betalen mag naar Union gaan als compensatie.

De Anderlecht-fans hebben hier ook weer een duidelijk uitgesproken voorkeur zie ik. Ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie in de bekerfinale 1-0 achterstaan waarna de partij wordt stopgezet omdat er enkelingen amok maken. :laugh:

Maar je straft Beerschot toch niet meer met een forfait?

Gewoon verder spelen is sportief het eerlijkst. En de boete die Beerschot moet betalen mag naar Union gaan als compensatie.
nee niet het eerlijkst want de flow van de match is weg, de vorm van de dag, vermoeidheid bij Beerschot en Union,...

nee niet het eerlijkst want de flow van de match is weg, de vorm van de dag, vermoeidheid bij Beerschot en Union,...
Wat denk je dat er gebeurt met wedstrijden die moeten worden gestaakt omwille van weeromstandigheden a la hevige regenval of sneeuw? Is krak hetzelfde. Dan wordt er ook niet geneut over "flow van het moment" en dergelijke.

Er zijn tal van voorbeelden van wedstrijden die worden gestaakt en de dag erna worden afgewerkt.

Lees mijn eerder bericht. Ik zeg dat er geen ideale oplossing is.

Sportief is dat hetgeen het dichtst in de buurt komt, zonder enige twijfel. Union gratis de zege geven is dat zeker niet. 0-0 als definitieve uitslag nemen is dat voor Union ook zeker niet.

Ik zie Union overigens gewoon winnen als ze nog 10 minuten spelen, maar dat terzijde.

Ik snap de commotie niet. Wat staat in het reglement? Pas dat toe en klaar. En ik snap al helemaal niet wat Brugge zich in deze moet gaan moeien... Eigenlijk zeer symbolisch voor het Belgisch voetbal tegenwoordig. Een reglement dat (bewust?) zo onduidelijk is, dat alles "geinterpreteerd" kan worden naargelang de persoonlijke belangen. Of als bepaalde clubs worden benadeeld, midden in het seizoen het reglement aanpassen... Kan allemaal hier.

Het doet er niet toe dat bepaalde clubs/supporters zich door een beslissing voelen benadeeld. Het enige dat telt is het reglement. Dat dat reglement een krakkemikkig met stront bedekt papierke is hier in Belgie, tjah jammer, dan moeten ze hun reglementen maar beter opstellen en bekwame mensen aanstellen ipv stromannen voor bepaalde clubs.

Laatst bewerkt:
For the record: de laatste wedstrijd dat ik terugvind onder dergelijke omstandigheden is STVV - Genk van 28/09/2019.

Die partij is gestaakt en de uitslag is gewoon blijven staan, dus als men consequent zijn moeten ze dat hier ook doen. Al gaan ze dan weer bij Union (terecht) zeuren. Ik blijf erbij: de resterende minuten afwerken is gewoon het eerlijkst. Dan heeft niemand een reden om te klagen.

https://sporza.be/nl/2019/12/04/gestaakte-stvv-genk-van-28-september-wordt-niet-herspeeld/

De Anderlecht-fans hebben hier ook weer een duidelijk uitgesproken voorkeur zie ik. Ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie in de bekerfinale 1-0 achterstaan waarna de partij wordt stopgezet omdat er enkelingen amok maken. :laugh:
I
Ik heb helemaal geen voorkeur. Ge moet het in zijn geheel bekijken: onze competitie is door en door rot. Dat begint al met het bestuur van de clubs en eindigt bij de fans.

Wat denk je dat er gebeurt met wedstrijden die moeten worden gestaakt omwille van weeromstandigheden a la hevige regenval of sneeuw? Is krak hetzelfde. Dan wordt er ook niet geneut over "flow van het moment" en dergelijke.

Er zijn tal van voorbeelden van wedstrijden die worden gestaakt en de dag erna worden afgewerkt.
maar daar is het weer iets waar niemand iets kan aandoen dus geen voordeel voor beide ploegen indien de match wordt verder gespeeld. Hier is Beerschot de schuldige en zouden die moeten gestraft worden. Met gewoon verder spelen bevoordeel je hen nog en schep je een gevaarlijk precedent: laatste minuten je staat voor maar je hebt het moeilijk, dan laat je vlug wat supporters amok maken en je krijgt een herstart voor die paar minuten waar de flow compleet weg is, waar er geen gaten meer vallen door vermoeidheid en je dus veel gemakkelijk kunt standhouden

edit: @Pinkman : daar gaan beide supportersclans in de fout wat hier het geval niet is en voor de rest zijn mijn uitleg hierboven

For the record: de laatste wedstrijd dat ik terugvind onder dergelijke omstandigheden is STVV - Genk van 28/09/2019.

Die partij is gestaakt en de uitslag is gewoon blijven staan, dus als men consequent zijn moeten ze dat hier ook doen. Al gaan ze dan weer bij Union (terecht) zeuren. Ik blijf erbij: de resterende minuten afwerken is gewoon het eerlijkst. Dan heeft niemand een reden om te klagen.

https://sporza.be/nl/2019/12/04/gestaakte-stvv-genk-van-28-september-wordt-niet-herspeeld/
Verschil natuurlijk dat het daar ging om wangedrag van beide supportersclans. In Union ging het enkel om Beerschotsupporters. Plus ik lees dat de arbitrage in die wedstrijd het bondsreglement niet correct heeft toegepast.

Anders kan je als fans net zo goed een veld bestormen in de slotfase om een zege of gelijkspel veilig te stellen en dan neem je de boete er met de glimlach bij :laugh:

Verschil natuurlijk dat het daar ging om wangedrag van beide supportersclans. In Union ging het enkel om Beerschotsupporters. Plus ik lees dat de arbitrage in die wedstrijd het bondsreglement niet correct heeft toegepast.

Anders kan je als fans net zo goed een veld bestormen in de slotfase om een zege of gelijkspel veilig te stellen en dan neem je de boete er met de glimlach bij :laugh:
Oei ja, dat klopt inderdaad. Mijn excuses. Ik heb dat artikel iets te snel gepost blijkbaar. Nu ja, van mij moeten ze de huidige stand niet behouden hoor. Ik vind alleen dat de wedstrijd uitspelen voor mij het meest logische is. Wat er gisteren gebeurde qua rellen was toch echt wel miniem. Zoals ik eerder al zei: als Boucaut al meerdere keren de partij heeft stilgelegd en waarschuwen heeft gegeven (wat niet gebeurde is toch?) kan ik dat nog begrijpen, maar hier is wel weinig moeite gedaan om verder te spelen, imo.

n4ULh97.png

Lijkt me dan toch vrij duidelijk? Tenzij men besluit dat Union onvoldoende gedaan heeft om die fans tegen te houden.

En jullie hebben geen uitgesproken mening zeker? Club hoeft zich niet te moeien maar doet het toch.
Bondsreglement zegt forfait, waarom moeilijk doen?

Terug
Bovenaan