Jupiler Pro League 2021-2022

Ik vind niet dat het aan club is om zich te moeten met al dan niet forfait bij Union-Beerschot. Maar het voelt niet correct aan om bij 0-0 in minuut 85 te switchen naar 0-3 door externe omstandigheden. Maar zoals PVDB zegt op sporza is er natuurlijk geen logische voordehandliggende oplossing.
10 minuten nog spelen op woensdag lijkt me het enige correcte. Gevoelsmatig zou een forfaitscore geven een straf moeten zijn voor de ploeg van de daders en geen beloning voor de tegenpartij ook al is dat onlosmakelijk verbonden. Als een PO1 zijn supporters het uithangen en je geeft die een forfaitverlies dan straf je de juiste, nu geef je Union 3 punten cadeau en straf je een ploeg die toch al degradeert.

10 minuten nog spelen op woensdag lijkt me het enige correcte. Gevoelsmatig zou een forfaitscore geven een straf moeten zijn voor de ploeg van de daders en geen beloning voor de tegenpartij ook al is dat onlosmakelijk verbonden. Als een PO1 zijn supporters het uithangen en je geeft die een forfaitverlies dan straf je de juiste, nu geef je Union 3 punten cadeau en straf je een ploeg die toch al degradeert.
correct? Je hebt een bepaalde flow in een match en die is nu compleet om zeep natuurlijk. Er is geen correcte situatie in deze :(

Van alle mogelijke scenario's het meest eerlijke dan?
dat bedoel ik net, er zal zich altijd iemand benadeeld voelen door gelijk welke beslissing. Union gaat die beslissing van verder spelen niet eerlijk vinden want alles is nu anders dan gisteren (vermoeidheid, flow, vorm van de dag,...), Club gaat de beslissing voor een forfaitzege niet eerlijk vinden omwille dat het nog 0-0 stond,...

Neenee, het echte verhaal is als volgt: Paul G. is vorige week het supporterslokaal van sv. De Muskusrat binnengestapt en uitgelegd aan die mannen dat Union absoluut moest winnen, want hij zou het niet kunnen verkroppen dat de voorsprong op een niet nader genoemde kutclub (zijn woorden) te veel zou slinken. Hij heeft vervolgens 20 man kunnen overtuigen met 1000eur en een bongobon weekendje Antwerpen om zo nodig het heft in eigen handen te nemen en de forfaitzege voor Union veilig te stellen.

"Mastermind" zou OptaSports tweeten.
Dat soort supporters zijn toch ook echt de enigen die ge kunt omkopen met een weekendje in eigen stad

Op een woensdag dan nog? Voor 10 minuten? Heel eerlijk allemaal. Moest dit het geval zijn is het te hopen dat ze bij den Beerschot de bal in hun eigen goal trappen.
Oei ja, woensdagen zijn verboden om te voetballen, helemaal over het hoofd gezien. Dat is 11 dagen voor de PO's beginnen, lijkt me een redelijk geschikt moment.
dat bedoel ik net, er zal zich altijd iemand benadeeld voelen door gelijk welke beslissing. Union gaat die beslissing van verder spelen niet eerlijk vinden want alles is nu anders dan gisteren (vermoeidheid, flow, vorm van de dag,...), Club gaat de beslissing voor een forfaitzege niet eerlijk vinden omwille dat het nog 0-0 stond,...
Dat is waar, er zal altijd iemand klagen, maar puur gevoelsmatig lijkt me dat nog het meest fair. Er is geen perfecte oplossing. Op zich draait dit om 2 ploegen, Club en Union (die al jaren een van mijn favoriete clubs is). Union had na 85 minuten spelen 1 punt en zouden er nu 3 krijgen, ik begrijp helemaal de reactie van Club.

Mij maakt het resultaat niet uit, maar het is niet de eerste keer dat Beerschot(supporters) een wedstrijd (tijdelijk) laten stilleggen. Tegen Antwerp was dat in december ook nog het geval..

Is het Union zen schuld dat er labiele supporters van Beerschot zo reageren ?
Nope, 3 Punten voor Union dus Forfait is forfait of het nu midden /einde/begin vd competitie is .
Het geklaag van Brugge is onterecht .

Ik snap al die zever niet hoor moest dit in het begin van het seizoen gebeuren zou iedereen het terecht vinden maar nu omdat de playoffs zijn kan dit niet.

Tuurlijk suckt het voor de andere 3 ploegen maar forfait lijkt mij gewoon correct.

Je hebt vieren en vieren he. Ze liepen daar op het veld met vlaggen en dergelijke. Mssn schat ik Anderlecht als club gewoon nog hoger in en zijn ze dus echt een stuk lager gevallen dan gedacht. Dat een ploeg als Union, Charleroi, KVM, KVK dit vieren als een landstitel snap ik volkomen want voor heb is dit iets unieks maar voor een instituut als Anderlecht kwam het eerder grappig/zielig over.

edit: @Bloembak nog nooit op KV Kortrijk geweest vermoed ik 🤓

Dat jullie dat grappig vinden kan ik inkomen. Zeker na de grootspraak uit het verleden.

Maar zielig? Het is nu niet dat we, zoals vroeger, een kern hebben die iedereen zomaar naar huis zou moeten spelen op papier. Daarenboven waren de laatste weken weer een roller coaster van emoties. En zoals gezegd, gewoon bijna failliet.

8B1E3093-BA20-4EF7-915F-0FA3610AD555.jpeg

Bondsreglement zegt forfait, opgelost dus. Benieuwd of ze dit gaan durven, want 1 bepaalde club zal er alles aandoen om het op 0-0 te proberen houden.

En ongelooflijk eigenlijk dat steeds dezelfde clubs matchen naar de kloten mogen maken zonder gevolgen. Het is niet de 1ste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn.

Bondsreglement zegt forfait, opgelost dus. Benieuwd of ze dit gaan durven, want 1 bepaalde club zal er alles aandoen om het op 0-0 te proberen houden.

En ongelooflijk eigenlijk dat steeds dezelfde clubs matchen naar de kloten mogen maken zonder gevolgen. Het is niet de 1ste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn.
Ik denk dat een preventieve puntenaftrek voor Club Brugge de enige redelijke oplossing is.

Terug
Bovenaan