Jupiler Pro League 2021-2022

Voetbal is door en door rot, er zijn geen waarden en normen en dat is voor allemaal. Het grootste vb het WK deze winter vrouwen worden daar nog steeds als vuil gezien en dan komen sommige landen vlug een shirtje drukken en weer vooruit.
Alles voor hun doel ( kampioen, wk )

Voetbal is door en door rot, er zijn geen waarden en normen en dat is voor allemaal. Het grootste vb het WK deze winter vrouwen worden daar nog steeds als vuil gezien en dan komen sommige landen vlug een shirtje drukken en weer vooruit.
Alles voor hun doel ( kampioen, wk )

Voetbal is een enorm leuk spelletje maar het is de laatste tijd schandaal na schandaal na schandaal. Is het niet in de JPL dan is het wel ergens anders.

Ik begin het zelfs een beetje beu te worden. Zijn het geen malafide makelaars, monster contracten van wereldvreemde spelers, dubieuze shirtsponsors dan zijn het wel steenrijke investeerders met een disctubal verleden.
Bij Newcastle werd hun nieuwe eigenaar met open armen ontvangen terwijl die oa openlijk betrokken was bij de moord op Khashoggi. Begrijpen wie begrijpen kan.

Misschien moet het voetbal gewoon eens imploderen, een frisse start van nul...

Voetbal is een enorm leuk spelletje maar het is de laatste tijd schandaal na schandaal na schandaal. Is het niet in de JPL dan is het wel ergens anders.

Ik begin het zelfs een beetje beu te worden. Zijn het geen malafide makelaars, monster contracten van wereldvreemde spelers, dubieuze shirtsponsors dan zijn het wel steenrijke investeerders met een disctubal verleden.
Bij Newcastle werd hun nieuwe eigenaar met open armen ontvangen terwijl die oa openlijk betrokken was bij de moord op Khashoggi. Begrijpen wie begrijpen kan.

Misschien moet het voetbal gewoon eens imploderen, een frisse start van nul...
De essentie van voetbal gaat inderdaad meer en meer verloren. Van bindmiddel en sociaal engagement voor de lokale gemeenschap naar een globaal bedrijf dat markten in China en het Midden-Oosten aanboort om toch maar geld te blijven binnenrijven. En het belang van de fans wordt kleiner en kleiner.

Er is waarschijnlijk niemand die dit bedrijf kent, laat staan dat ze sponsor zijn van Antwerp. Ze hadden ook gewoon aan Antwerp zelf kunnen melden dat ze het contract niet verlengen. Maar ze opteren om dit publiekelijk te doen, en zodoende zichzelf kunnen profileren als "rechtschapen" bedrijf. Als je niet inziet dat dit goedkope reclame is op de kap van de situatie, ....

Dus volgens zijn ze zelfs geen sponsors? Ze gebruiken gewoon de naam om woke te zijn?

Bedrijven hebben nu eenmaal partners, werknemers, klanten,... Als ze zich verbinden met een ploeg die iets doet tegen hun waarden. Dat gaat elk bedrijf een communique schrijven.

Maar goed uw insteek is duidelijk over Overmars dus kunnen het er bij laten.

Dat het geen hoofd sponsor is duidelijk maar dat je zelfs hun beticht van geen sponsor te zijn is opmerkelijk. Denk je niet dat Antwerp iets in de media zou sturen mochten ze geen sponsor zijn?

Dus volgens zijn ze zelfs geen sponsors? Ze gebruiken gewoon de naam om woke te zijn?

Bedrijven hebben nu eenmaal partners, werknemers, klanten,... Als ze zich verbinden met een ploeg die iets doet tegen hun waarden. Dat gaat elk bedrijf een communique schrijven.

Maar goed uw insteek is duidelijk over Overmars dus kunnen het er bij laten.

Dat het geen hoofd sponsor is duidelijk maar dat je zelfs hun beticht van geen sponsor te zijn is opmerkelijk. Denk je niet dat Antwerp iets in de media zou sturen mochten ze geen sponsor zijn?
Nergens zeg ik dat ze geen sponsor zijn. Het is wel duidelijk dat ze't wel zijn als ze hun contract niet willen verlengen.
Ik zeg dat haast niemand ze kent als bedrijf en als sponsor.

En zoals iemand hier reeds zei, volgens insiders waren ze sowieso al niet van plan het contract te verlengen. Dit nu zo in't groot aanbrengen is gewoon profileren als "rechtschapen" bedrijf op de kap van die zaak. Dat staat zelfs los over wat je nu vindt van de aanstelling van Overmars.

edit: kijk naar DBK zijn post hieronder

Laatst bewerkt:
Was blijkbaar een sponsor van het 4e niveau van de 5 in de sponsorstructuur. Kleine vis (die sowieso niet meer gingen verlengen) die op deze manier toch veel publiciteit krijgen, slim.

Ahja was wel te verwachten, als 1 het goeie signaal geeft zit je daar als achtergeblevene met een groot dilemma, blijven is imagoschade. En dan moet je beslissen of dat het wel waard is.

Dat is ten minste een echt statement. Ze zetten hun lopend contract stop ipv we verlengen niet meer binnenkort.

Wat me echt stoorde bij de aanstelling, Ik ga die pagina dichtplooien alsof hij een slachtoffer is volgens mij zijn anderen die dat gaan beslissen.
Sportief gezien kan je denken toptransfer maar zit bij mezelf te denken bij Ajax heeft hij een stevig budget, en de jeugdwerking is wereldklasse.
Mss gaan er nu club's niet direct graag zaken doen met hem ( in een ideale wereld )

Toch blij dat er wat meer druk wordt uitgeoefend, al is dat performatief activisme wel enorm hypocriet. Coca Cola dat even komt prediken over de maatschappelijke rol van bedrijven :laugh: raap me op. Gooi Overmars maar gewoon buiten en zeg dat je een inschattingsfout hebt gemaakt.

De (veel te late) communicatie van Antwerp over Overmars:
Naar aanleiding van de komst van Marc Overmars naar RAFC rezen er bij heel wat mensen vragen. Hoewel we als club een zorgvuldige en weloverwogen beslissing namen, zijn we er niet in geslaagd om dat eerder deze week glashelder toe te lichten. De kritiek daarop is terecht. Wij hebben een cruciale fout gemaakt in onze aankondiging, want we hebben het meest evidente niet gecommuniceerd: hoe een veilig werkklimaat voor al onze spelers en medewerkers prioriteit is en dat wij een nultolerantie hanteren op vlak van ongewenst gedrag op de werkvloer.

Voor de duidelijkheid:
  • Het welzijn van al onze medewerkers staat centraal in onze werking. We hebben dan ook sinds jaren een unaniem gedragen gedragscode waarin heel nadrukkelijk is beschreven dat er in onze club geen plaats is voor ongepaste opmerkingen of gedrag, van welke aard ook. Samen met de raad van bestuur werken we verder aan een uitgebreid welzijns- en integriteitsbeleid voor de club.
  • We hebben met Marc Overmars wel degelijk diepgaande gesprekken gevoerd over zijn periode bij Ajax en de zaken die daar gebeurd zijn. Het spreekt voor zich dat we duidelijk hebben gemaakt dat we in onze club een nultolerantie voeren en wat de gevolgen zijn als dat niet gerespecteerd wordt.
  • We hebben met Marc Overmars ook ondubbelzinnige contractuele afspraken hierover gemaakt.
  • Met al onze medewerkers werd ondertussen uitvoerig overlegd. Ze kregen hierbij de kans om de nodige vragen te stellen. Zij hebben het volste vertrouwen dat ze ook in de toekomst kunnen blijven rekenen op een positieve en veilige werkomgeving.
Wij zijn van mening dat iedereen een tweede kans moet krijgen. Marc Overmars zal zijn verleden met zich mee blijven dragen en zal moeten bewijzen dat hij daaruit heeft geleerd. Net zoals hij zich op sportief vlak zal moeten bewijzen.

Door de amateuristische persconferentie en bijhorende communicatie, hebben ze echt wel zichzelf in de voet geschoten. Ik ben van mening wanneer men de aanstelling van overmars iets serener bekend maakten, tesamen met deze verklaring, dat de fallout minder groot geweest zou zijn. Al die speculaties alsof men enkel naar het sportieve keek en geen rekening hield met wat hij heeft gedaan, waren enkel olie op het vuur.

Wat me echt stoorde bij de aanstelling, Ik ga die pagina dichtplooien alsof hij een slachtoffer is volgens mij zijn anderen die dat gaan beslissen.
Sportief gezien kan je denken toptransfer maar zit bij mezelf te denken bij Ajax heeft hij een stevig budget, en de jeugdwerking is wereldklasse.
Mss gaan er nu club's niet direct graag zaken doen met hem ( in een ideale wereld )
Uiteindelijk ziet iedereen ook de toptransfers van hem (Waarvoor Antwerp al niet het geld zou hebben om hen binnen te halen). Die kerel heeft ook wel veel geld weggesmeten aan mislukte spelers
Allè 9 miljoen betaald voor Magallan bijvoorbeeld :rofl:

Uiteindelijk ziet iedereen ook de toptransfers van hem (Waarvoor Antwerp al niet het geld zou hebben om hen binnen te halen). Die kerel heeft ook wel veel geld weggesmeten aan mislukte spelers
Allè 9 miljoen betaald voor Magallan bijvoorbeeld :rofl:
Ge kunt natuurlijk niet alleen maar voltreffers hebben he. Ik denk dat de balans serieus in zijn voordeel is.

Uiteindelijk ziet iedereen ook de toptransfers van hem (Waarvoor Antwerp al niet het geld zou hebben om hen binnen te halen).
De sponsors hebben al afgehaakt omdat ze niet met Overmars geassocieerd willen worden. De vraag is nu welke spelers Overmars nog kan aantrekken. Gaan er spelers zijn die ook niet met Overmars geassocieerd willen worden? En zal dan plots niet het idee beginnen leven dat spelers die wel een akkoord bereiken met Overmars zijn gedrag goedkeuren? Ik acht dat scenario (guilty by association) niet onmogelijk. En dan zal de imagoschade voor Antwerp niet te overzien zijn.

Terug
Bovenaan