Jupiler Pro League 2021-2022

Het leven draait natuurlijk niet alleen rond business, het is ook goed voor de business dat de stadions in Qatar door afrikaanse slaven gezet worden. Lekker goedkoop, meer winsten en dus mooi voor de business maar er spelen overduidelijk menselijke en ethische factoren mee dat dit not done is.

Idem voor de aanstelling van Overmars, goeie business deal ja maar dat wil niet zeggen dat je het moet doen. Ik hoop voor Antwerp dat dit zeer lang blijft nazinderen maar vrees er voor.
Zullen ook nog even afwachten wat sponsors beslissen naar volgend jaar toe natuurlijk.

Verschil is wel dat Mboyo zijn straf heeft uitgezeten in de gevangenis en waarom zou hij dan geen 2de kans mogen krijgen?
tgho, uitgezeten. Hij werd na tussenkomst van Mogi Bayat vevroegd vrijgelaten wegens "goed gedrag". Dat lijkt mij anders ook wel een serieus statement naar vrouwen toe hé. Ge kunt voetballen, dus we doen een efforreke om u vroeger vrij te krijgen, want 4 jaar voor een groepsverkrachting van een minderjarige is ni zo erg.
Daarbij nog de tig keren dat hij verkeersinbreuken pleegde (bellen achter stuur, rijden zonder rijbewijs,...) en dan nog de boksfestijnen dit jaar, waar ze bij Gent eerst nog vingertje voor opstaken...

Ik vind persoonlijk dat hele gedoe rond Overmars zo overdreven. Als het gewoon bij dickpicks en opdringerige berichten is gebleven, is het gewoon een vetzak. Nu doen ze precies of hij heeft ontelbare slachtoffers gemaakt die getraumatiseerd zijn voor het leven. En ja, zo'n gedrag is ontoelaatbaar, maar kom zeg... vrouwen raadplegen of zo iemand mag aangenomen worden, denken dat ze overstuurd gaan geraken als die er werkt,...

Misschien moet ik ook eens maanden werkonbekwaam zijn als er een griet haar tieten flasht op één of ander festival

Dat hij opnieuw in de fout is gegaan staat buiten kijf. Maar het ging over een veroordeelde die bij de helft van België heeft gespeeld, dus gaat over zijn veroordeling toen hij 17 was. En daar is hij vrijgekomen dankzij goed gedrag, gebroken met het crimineel milieu en rehabilitatietraject opgezet samen met Charleroi. Dus hij heeft zijn straf uitgezeten volgens het wettelijk kader of niet mssn? Dan verdien je gewoon een 2de kans.

@Remi: En dan begin ik nog niet over de rest van je post. Kan ook tellen als statement naar vrouwen :sick:. Bagatelliseer het anders volledig.

Crapuul dat minderjarige meisjes verkracht zouden in mijn ogen nooit een 2e kans mogen krijgen, dat is tegen de muur zetten en weg ermee. Maar dat is mijn mening...

Verschil is wel dat Mboyo zijn straf heeft uitgezeten in de gevangenis en waarom zou hij dan geen 2de kans mogen krijgen?
Akkoord dat Mboyo een tweede kans verdient in de maatschappij maar moet dat dan per se in een publieke functie zijn? Hoe je het draait of keert, profvoetballer zijn is een privilege en geen recht, en dat gaat gepaard met het uitoefenen van een voorbeeldfunctie. Dus in de wereld van het profvoetbal mogen wat mij betreft de vereisten voor tewerkstelling in een publieke functie best wat hoger liggen en mag er met een vergrootglas naar goed gedrag en zeden gekeken worden.

Profvoetballer is een job als een ander. Heeft niets met privilege te maken maar met talent vind ik. En ik vind dat mensen altijd een 2de kans verdienen of het nu voetballers, vuilnisophalers, schrijnwerkers,... zijn. Zeker als hun fouten gebeurden toen ze minderjarig waren.

Profvoetballer is een job als een ander. Heeft niets met privilege te maken maar met talent vind ik. En ik vind dat mensen altijd een 2de kans verdienen of het nu voetballers, vuilnisophalers, schrijnwerkers,... zijn. Zeker als hun fouten gebeurden toen ze minderjarig waren.
In principe ben ik akkoord, al zou er toch enige mate van schuldinzicht moeten zijn en bij Mboyo heb ik daar absoluut geen zicht op.

In ieder geval ben ik blij dat hij nooit voor Anderlecht gespeeld heeft. Staan juichen bij een goal van iemand met zoiets op de kerfstok zou me geen goed gevoel geven.

Dat hij opnieuw in de fout is gegaan staat buiten kijf. Maar het ging over een veroordeelde die bij de helft van België heeft gespeeld, dus gaat over zijn veroordeling toen hij 17 was. En daar is hij vrijgekomen dankzij goed gedrag, gebroken met het crimineel milieu en rehabilitatietraject opgezet samen met Charleroi. Dus hij heeft zijn straf uitgezeten volgens het wettelijk kader of niet mssn? Dan verdien je gewoon een 2de kans.
Je vergeet het detail "vrijgekomen door inmenging van Mogi Bayat". Er werd dus wat moeite gedaan om hem vroeger vrij te krijgen, wat voor mij duidelijk maakt dat hij niet dezelfde behandeling kreeg als hij geen getalendeerde voetballer was.

@Remi: En dan begin ik nog niet over de rest van je post. Kan ook tellen als statement naar vrouwen :sick:. Bagatelliseer het anders volledig.
Je mag er gerust over beginnen. Ik ben benieuwd naar je uitleg. Je kan bv al zeggen waarom een naakte een man wel traumatiserend is, en een nakte vrouw niet.

"Door de ernst van de feiten werd hij berecht als een volwassene". Het in groep verkrachten van een meisje van 14 jaar na dat je ze 4 dagen hebt opgesloten. Mboyo was toen 17 jaar. Maar hey, ze verdienen allemaal een 2de kans zodat hij onlangs zijn vriendin nog eens bij elkaar kon slagen.
Wettelijk kader of niet, voor mij verdienen zo'n gevallen geen 2de kans. Gigantisch verschil met het versturen wat dickpics toch? Al ben ik zeker wel akkoord dat je na 43 dagen nog maar weinig kans hebt gehad tot zelf reflectie.

Nu goed, die discussie moeten we eigenlijk hier niet voeren.

tgho, uitgezeten. Hij werd na tussenkomst van Mogi Bayat vevroegd vrijgelaten wegens "goed gedrag". Dat lijkt mij anders ook wel een serieus statement naar vrouwen toe hé. Ge kunt voetballen, dus we doen een efforreke om u vroeger vrij te krijgen, want 4 jaar voor een groepsverkrachting van een minderjarige is ni zo erg.
Daarbij nog de tig keren dat hij verkeersinbreuken pleegde (bellen achter stuur, rijden zonder rijbewijs,...) en dan nog de boksfestijnen dit jaar, waar ze bij Gent eerst nog vingertje voor opstaken...

Ik vind persoonlijk dat hele gedoe rond Overmars zo overdreven. Als het gewoon bij dickpicks en opdringerige berichten is gebleven, is het gewoon een vetzak. Nu doen ze precies of hij heeft ontelbare slachtoffers gemaakt die getraumatiseerd zijn voor het leven. En ja, zo'n gedrag is ontoelaatbaar, maar kom zeg... vrouwen raadplegen of zo iemand mag aangenomen worden, denken dat ze overstuurd gaan geraken als die er werkt,...

Misschien moet ik ook eens maanden werkonbekwaam zijn als er een griet haar tieten flasht op één of ander festival
Zei ge gisteren niet dat ge geen idee had wat hij allemaal heeft gedaan? Misschien moeten we van dat standpunt uitgaan en het onderzoek afwachten en dan pas reageren als club zijnde?

Zei ge gisteren niet dat ge geen idee had wat hij allemaal heeft gedaan? Misschien moeten we van dat standpunt uitgaan en het onderzoek afwachten en dan pas reageren als club zijnde?
De details, neen. Dat weet ik niet. Volgens de kranten gaat het om grensoverschrijdende berichtjes, zoals dickpics en opdringerige smsjes. Genoeg voor een onderzoek in een tuchtzaak binnen de KNVB, maar blijkbaar niet voor een strafrechterlijk onderzoek.
Maar afgaande aan de reacties is dat al de grootste zonde van de wereld, terwijl het blijkbaar geen onbekend fenomeen is en wel meer vrouwen te maken hebben gekregen met dergelijke ongewenste foto's, al maken die daar niet zo'n spel van.

De details, neen. Dat weet ik niet. Volgens de kranten gaat het om grensoverschrijdende berichtjes, zoals dickpics en opdringerige smsjes. Genoeg voor een onderzoek in een tuchtzaak binnen de KNVB, maar blijkbaar niet voor een strafrechterlijk onderzoek.
Maar afgaande aan de reacties is dat al de grootste zonde van de wereld, terwijl het blijkbaar geen onbekend fenomeen is en wel meer vrouwen te maken hebben gekregen met dergelijke ongewenste foto's, al maken die daar niet zo'n spel van.
Dat zijn behoorlijk wat aannames. En niemand vindt die grootste zonde van de wereld. Alleen dat een maand na de gebeurtenissen behoorlijk snel en ongepast is.

Dat zijn behoorlijk wat aannames.
Welke dan? De feiten die ik uit de krant haal? Nuja, goed, het is de krant, die zijn ook niet altijd juist in hun berichtgeving.

En niemand vindt die grootste zonde van de wereld. Alleen dat een maand na de gebeurtenissen behoorlijk snel en ongepast is.
De reacties geven mij toch een ander beeld.
En wie bepaalt wanneer het wel tijd is? Zoals een vrouwelijk bestuurslid van de Federatie van Antwerp Supporters Clubs (FASC) zegt in GVA:
“Maar moet hij dan de rest van zijn leven thuis zitten? Over zes maanden zou er over deze aanstelling evenveel heisa zijn ontstaan”

Het enige dat mij in de hele zaak wat tegenzit, is de communicatie van Antwerp zelf. Daar hadden ze gerust melding kunnen maken dat ze notie nemen van het onderzoek, rekening zullen houden met eventuele uitspraken daarin en dat ze Marc Overmars ook zullen begeleiden in het verwerken van de feiten. Nu geven ze gewoon de indruk dat er niks aan de hand is.

Dat is strategisch gewoon een topzet.

Dat anderen dat niet zouden doen wegens ethische redenen zou mij persoonlijk koud laten. Je haalt een sportieve directeur namelijk voor zijn sportieve resultaten. Dat het een potentieel risico is dat is evident. Maar het voordeel haalt het bij mij op de nadelen.

Voor de rest lijkt het mij dat Overmars wel een 2de keer nadenkt voordat die zich opnieuw zo gedraagt. Het vergrootglas ligt er nu eenmaal op.

Persoonlijk acht ik dan ook de kans een pak kleiner dat Overmars opnieuw een Overmarske doet dan dat iemand anders zo een gedrag zou stellen.
Koppel daar desnoods in het contract een strafclausule aan. En waarom zou je dat niet doen ? Ik zie de justificatie ervoor nu eenmaal niet. Slimmere communicatie errond had echter wel geholpen.

Kansen zijn daar om gegrepen te worden. Er zullen altijd wel redenen zijn om het niet te doen.
Nu is het gewoon afwachten totdat de hetze rond deze aanstelling afgekoeld is en wat de effectieve sportieve prestaties gaan zijn. Al mag het best niet op een sisser uitdraaien, want dan heeft de polle er zijn pollekes aan verbrand.

Welke dan? De feiten die ik uit de krant haal? Nuja, goed, het is de krant, die zijn ook niet altijd juist in hun berichtgeving.

De reacties geven mij toch een ander beeld.
En wie bepaalt wanneer het wel tijd is? Zoals een vrouwelijk bestuurslid van de Federatie van Antwerp Supporters Clubs (FASC) zegt in GVA:
“Maar moet hij dan de rest van zijn leven thuis zitten? Over zes maanden zou er over deze aanstelling evenveel heisa zijn ontstaan”

Het enige dat mij in de hele zaak wat tegenzit, is de communicatie van Antwerp zelf. Daar hadden ze gerust melding kunnen maken dat ze notie nemen van het onderzoek, rekening zullen houden met eventuele uitspraken daarin en dat ze Marc Overmars ook zullen begeleiden in het verwerken van de feiten. Nu geven ze gewoon de indruk dat er niks aan de hand is.
De aanname dat vrouwen, die dit soort berichten krijgen, geen spel ervan maken. Ook wel een vorm van victim-blaming als je het mij vraagt. Ge moet het wel in zijn context zien he. Iemand met een leidinggevende functie die dit soort berichten stuurt. Dit zal heus niet 1 foto zijn geweest he. Ik ken (denk ik) geen enkele vrouw die ongewild dit soort berichten krijgt, laat staan van een leidinggevende. Het feit dat die vrouwen het de moeite vinden om er een spel van te maken en hij ontslagen wordt, bij een ploeg waar hij op handen wordt gedragen, zegt al veel.

Ik weet niet wat gij dan leest, want ik zie veel mensen vooral zeggen dat hij een tweede kans verdient, maar de timing ongepast is. Naar mijn gevoel blaas je het zelf wat op om misschien een makkelijker tegenargument te kunnen geven?

Ik denk niet dat er na 6 maanden (bijvoorbeeld) evenveel heisa zou ontstaan. Maar inderdaad, nog altijd heisa. Er mag ook wel wat heisa over ontstaan. Anders had Ajax even goed hun hoofd in het zand kunnen steken en door doen. Op lange termijn gaat de storm toch liggen en gaat Antwerp een gouden zaak hebben gedaan, maar op dit moment is de heisa niet meer dan terecht.

Je vergeet het detail "vrijgekomen door inmenging van Mogi Bayat". Er werd dus wat moeite gedaan om hem vroeger vrij te krijgen, wat voor mij duidelijk maakt dat hij niet dezelfde behandeling kreeg als hij geen getalendeerde voetballer was.
Alsof Bayat iemand persoonlijk uit de gevangenis kan halen. Mboyo heeft zoals iedereen kan doen een dossier ingediend voor vervroegde vrijheid samen met Charleroi en hij voldeed aan alle voorwaarden. De inmenging van Bayat was omdat hij toen nog manager van Charleroi was en zij boden hem een contract aan

Je mag er gerust over beginnen. Ik ben benieuwd naar je uitleg. Je kan bv al zeggen waarom een naakte een man wel traumatiserend is, en een nakte vrouw niet.
Het grote verschil is dat Overmars de leidinggevende was, niet dat hij een man is.
Mocht hij een wildvreemde zijn werd hij gewoon geblokkeerd en had de kous af geweest maar dit ging over berichten/foto's van een nummer dat je niet zomaar kan blokkeren en van een man waarbij je plots niet meer weet hoe je u moet gedragen rond hem op je werk.

Dat ik zelfs nog moet uitleggen waarom dit niet ok is vind ik eigenlijk al frapant maar soit.

En neen, dat is inderdaad geen reden om de man de rest van zijn carrière af te nemen, maar een maand of 2 vind ik gewoon heel kort. En zelfs als je zou zeggen fuck it, we pakken hem nu al voor hij weg is had je dat op zijn minst een pak beter kunnen aankleden dan door te zeggen dat "de normen en waarden matchen"

De aanname dat vrouwen, die dit soort berichten krijgen, geen spel ervan maken. Ook wel een vorm van victim-blaming als je het mij vraagt. Ge moet het wel in zijn context zien he. Iemand met een leidinggevende functie die dit soort berichten stuurt. Dit zal heus niet 1 foto zijn geweest he. Ik ken (denk ik) geen enkele vrouw die ongewild dit soort berichten krijgt, laat staan van een leidinggevende. Het feit dat die vrouwen het de moeite vinden om er een spel van te maken en hij ontslagen wordt, bij een ploeg waar hij op handen wordt gedragen, zegt al veel.
Wel, ik had wat gegoogled en blijkt dat veel vrouwen met dickpics te maken krijgen. Het feit dat er niet meer traumatische gevallen zijn, geeft wel aan dat er dus een hoop zijn die er geen spel van maken. is het victim blaming om dan te zeggen dat er dus een hoop zijn die gewoon de foto verwijderen en verder gaan met hun leven in plaats van dramatisch te gaan doen?
Het kwam boven water na de hetze rond the voice of Holland. Blijkbaar was het dus pas enkel de moeite om er een spel van te maken als er ergens anders ophef werd gemaakt over ernstigere feiten. Dat hij ontslagen werd, heeft dan ook weer puur te maken met het imago van de club. Niet dat ik ontken dat hij het gedaan zou hebben, maar terwijl clubs zouden moeten wachten op het onderzoek om hem terug aan te nemen, is het niet fout om hem te ontslaan zonder de resultaten van dat onderzoek.
Ik weet niet wat gij dan leest, want ik zie veel mensen vooral zeggen dat hij een tweede kans verdient, maar de timing ongepast is. Naar mijn gevoel blaas je het zelf wat op om misschien een makkelijker tegenargument te kunnen geven?
Hier op het forum:
- Sportief een grote vis maar ja, ik zie liever niet zulke figuren bij mijn club.
- Hier toch ook een luidop WTF. Zo'n persoon wil je toch liever niet in je club? De vrouwelijke werknemers daar zullen het graag horen...
- Mooi signaal naar je vrouwelijke werknemers en supporters wel... Sportief is het uiteraard een toptransfer maar ik zou zo iemand toch liever niet bij mijn club aan het werk zien eerlijk gezegd.

Antwoord van Sven Jacques na een vraag over het bespreken van de aanwerving:
- "Of we met het vrouwelijke personeel in onze club gesproken hebben? Niet concreet.""

tweet van Franky Van der Elst
- "Ik kan veel begrijpen maar dit. Echt niet. #Overmars #Antwerp"

Ik denk niet dat er na 6 maanden (bijvoorbeeld) evenveel heisa zou ontstaan. Maar inderdaad, nog altijd heisa. Er mag ook wel wat heisa over ontstaan. Anders had Ajax even goed hun hoofd in het zand kunnen steken en door doen. Op lange termijn gaat de storm toch liggen en gaat Antwerp een gouden zaak hebben gedaan, maar op dit moment is de heisa niet meer dan terecht.

Het grote verschil is dat Overmars de leidinggevende was, niet dat hij een man is.
Mocht hij een wildvreemde zijn werd hij gewoon geblokkeerd en had de kous af geweest maar dit ging over berichten/foto's van een nummer dat je niet zomaar kan blokkeren en van een man waarbij je plots niet meer weet hoe je u moet gedragen rond hem op je werk.

Dat ik zelfs nog moet uitleggen waarom dit niet ok is vind ik eigenlijk al frapant maar soit.

En neen, dat is inderdaad geen reden om de man de rest van zijn carrière af te nemen, maar een maand of 2 vind ik gewoon heel kort. En zelfs als je zou zeggen fuck it, we pakken hem nu al voor hij weg is had je dat op zijn minst een pak beter kunnen aankleden dan door te zeggen dat "de normen en waarden matchen"
Ik zeg dan ook nergens dat het geen probleem is en dat hij niet in de fout ging. Mijn statement was dat er zwaar werd overdreven in uitspraken.
En nu zeg je het : "Als het een gewoon een wildvreemde zou zijn, blokkeer je't nummer en had de kous af geweest." Niks traumatisch aan die foto's dus. 't Is gewoon 't feit dat een belangrijke functie die daden uitvoerde en gezien hij nu bij Ajax weg is, is hun probleem daar wel weg.
En ja, ze hebben'm gepakt omdat hij nu betaalbaar is. Maar nogmaals, al dat gedoe over "het is te vroeg" en "denk aan die slachtoffers".. zwaar overdreven.
Maar ja, je hebt gelijk dat ze't beter hadden kunnen aankleden. Zoals ik al zei in een vorige post, Antwerp had hier een statement kunnen maken door te zeggen datz e notie nemen van het onderzoek, er rekening mee houden en marc gaan begeleiden. En of dat nu na 2 maand is of 6 maand of een jaar... 't zal altijd wel bovengehaald worden, en steeds dezelfde argumenten.

De timing is dus niet zo erg, gewoon de communicatie errond.

Terug
Bovenaan