Jupiler Pro League 2021-2022

Kan het niet met zekerheid zeggen, maar dacht dat er idd nog een onderzoek liep.
Is idd verplicht in Nederland om zulke zaken te melden bij het Instituut Sportrechtspraak. Kan leiden tot een tuchtzaak en bv. verbod om nog in het Nederlandse voetbal aan de slag te gaan.

Ik vind de timing vooral ongepast. Dat hij een 2de kans krijgt naar verloop van tijd, bij een andere club dan Ajax, prima, maar een maand na de feiten vind ik toch behoorlijk ongepast. Volgens mij loopt het onderzoek zelfs nog. En het is ongepast van beide kampen. Overmars zou beter zelf ook even wegblijven uit het wereldje en Antwerp moet er gewoon ook niet aan beginnen. Soit, ik ben benieuwd wat hij voor Antwerp kan betekenen. Magallan, Schuurs en Labyad weghalen zou al een mooie geste zijn voor de ellende die hij bij Ajax heeft veroorzaakt.

Maar natuurlijk, als er meer tijd overgaat, komen er betere opties dan Antwerp langs. Dus snap anderzijds wel dat Antwerp deze kans grijpt, met het risico dat als er nog lijken uit de kast zouden vallen, je hem eventueel nog verliest. Ben als Ajax fan wel extreem benieuwd naar de transfer zomer van Antwerp.

Maar natuurlijk, als er meer tijd overgaat, komen er betere opties dan Antwerp langs. Dus snap anderzijds wel dat Antwerp deze kans grijpt, met het risico dat als er nog lijken uit de kast zouden vallen, je hem eventueel nog verliest. Ben als Ajax fan wel extreem benieuwd naar de transfer zomer van Antwerp.
Tgoh ja, maar de vraag is of je dit soort kansen moet grijpen natuurlijk.

Exact
Hijzelf kan er misschien 'over' zijn, denk dat zijn slachtoffers dat allerminst zijn. Dus beetje onkies, wat mij betreft
Mooi signaal naar de slachtoffers of naar mensen die zulk gedrag allemaal niet zo erg vinden

Heeft Antwerp eigenlijk een vrouwenploeg?

Imo getuigt dit toch van heel weinig schuldbesef bij Overmars en van nog minder waardebesef bij Antwerp. Zeker als ze dan nog vol trots een persconferentie beleggen om te zeggen welke grote vis ze hebben binnen gehaald.
Aan de ene kant zitten ze met een speler die de kleedkamers wat besmeurt en in een truitje van anderlecht naar de club. Die kunnen ze bijna niet rap genoeg kwijt zijn maar iemand die vrouwen stalkt en dickpics verstuurt, dat is dan weer geen probleem. :wtf:

Voor zover ik weet gaat het hier over enkele dickpicks, niet over moord of verkrachting.
Hij is al ontslagen en voor gans Nederland aan de schandpaal genageld (terecht).
Hij zou wel compleet weg id kop moeten zijn om nog eens dergelijke zaken te doen.

Waarom zou hij in een ander land geen nieuwe job mogen aanvaarden ?
Hoe lang moet hij zich als een kluizenaar terugtrekken voor het weer goed zal zijn ?
Zouden dergelijke "regels" ook gelden voor een gewone werknemer ?

Heeft Antwerp eigenlijk een vrouwenploeg?

Imo getuigt dit toch van heel weinig schuldbesef bij Overmars en van nog minder waardebesef bij Antwerp. Zeker als ze dan nog vol trots een persconferentie beleggen om te zeggen welke grote vis ze hebben binnen gehaald.
Aan de ene kant zitten ze met een speler die de kleedkamers wat besmeurt en in een truitje van anderlecht naar de club. Die kunnen ze bijna niet rap genoeg kwijt zijn maar iemand die vrouwen stalkt en dickpics verstuurt, dat is dan weer geen probleem. :wtf:
Wat heeft een nieuwe functie aannemen te maken met schuld besef?

Ik denk dat het lopende onderzoek afwachten toch wel de minste vorm van respect is die je als Overmars en Antwerp kunt hebben. Niemand hier die beweert dat hij niks meer in het voetbal mag doen, maar er mag toch wat tijd over gaan.

Het interview van de Antwerp manager erbij getuigt nog eens extra van een gebrek aan tact.

Ik denk dat het lopende onderzoek afwachten toch wel de minste vorm van respect is die je als Overmars en Antwerp kunt hebben. Niemand hier die beweert dat hij niks meer in het voetbal mag doen, maar er mag toch wat tijd over gaan.

Het interview van de Antwerp manager erbij getuigt nog eens extra van een gebrek aan tact.
Een lopend onderzoek kan lang duren, zie maar naar de zaak de pauw.

dat interview, ja.. dat had wel beter gekunnen.
"matchen met onze normen en waarden" is echt wel niet de beste opmerking die hij kon maken.

Voor zover ik weet gaat het hier over enkele dickpicks, niet over moord of verkrachting.
Hij is al ontslagen en voor gans Nederland aan de schandpaal genageld (terecht).
Hij zou wel compleet weg id kop moeten zijn om nog eens dergelijke zaken te doen.

Waarom zou hij in een ander land geen nieuwe job mogen aanvaarden ?
Hoe lang moet hij zich als een kluizenaar terugtrekken voor het weer goed zal zijn ?
Zouden dergelijke "regels" ook gelden voor een gewone werknemer ?
Simpel. Tot het onderzoek is afgerond en ziet wat hem ten laste wordt gelegd..

Een lopend onderzoek kan lang duren, zie maar naar de zaak de pauw.

dat interview, ja.. dat had wel beter gekunnen.
"matchen met onze normen en waarden" is echt wel niet de beste opmerking die hij kon maken.
Dan wacht hij toch wat langer? Waarom die nood om meteen weer op het voorplan te treden? Financieel zal hij er toch wel tegen kunnen om een jaar in de luwte te blijven tot alles wat meer uitgeklaard is?

Ook de uitspraak "ik heb die bladzijde al omgedraaid" zal bij de slachtoffers niet goed vallen vrees ik.

Nogmaals, hij moet zeker niet levenslang publiek geshamed worden, maar dit slaat toch wel alles.
Zou het alleszinds onaanvaardbaar vinden moest mijn ploeg dit flikken.

8d31037dda6dd2015534a930732fd91a.png

Zijt gij serieus? Die zijn juist veel te braaf in mijn ogen.
4 geel + 1 rood en 15 fouten. Hadden er echt wel meer kunnen zijn imo.
Veel irritante tikjes en hard doorgaan vond ik.
Bij de stats staat er toch ook: were very aggressive

Allez, het viel me gewoon op omdat ik Genk als een brave ploeg zie, maar in de matchen die ik dan effectief zie van Genk denk ik dan het omgekeerde :unsure:

Ik erger me persoonlijk veel meer aan de persconferentie dan aan het eigenlijke aanstellen van Overmars.
Dat ze het ijzer smeden wanneer het heet is kan je hun eigenlijk niet eens verwijten. Het is idd zo dat als er 2 jaar over gaat die man sowieso niet naar Antwerp komt maar naar een grotere club gaat. Dus het is een business deal als een ander en een beredeneerde gok, goed wetende dat binnen enkele maanden iedereen toch vergeten is waarom hij niet meer bij Ajax zit.

Maar dan uitspraken als "hij match met onze normen en waarden" en vlakaf zeggen dat je niet gesproken hebt met je vrouwelijke medewerkers... Dat is ofwel zo onhandig dat er daar dringend communicatie- en mediatraining dient gevolgd te worden ofwel gewoon ronduit arrogant en zelfs redelijk denigrerend richting elke vrouw die nog op de club werkt.

Dat ze het ijzer smeden wanneer het heet is kan je hun eigenlijk niet eens verwijten. Het is idd zo dat als er 2 jaar over gaat die man sowieso niet naar Antwerp komt maar naar een grotere club gaat. Dus het is een business deal als een ander en een beredeneerde gok, goed wetende dat binnen enkele maanden i

Het leven draait natuurlijk niet alleen rond business, het is ook goed voor de business dat de stadions in Qatar door afrikaanse slaven gezet worden. Lekker goedkoop, meer winsten en dus mooi voor de business maar er spelen overduidelijk menselijke en ethische factoren mee dat dit not done is.

Idem voor de aanstelling van Overmars, goeie business deal ja maar dat wil niet zeggen dat je het moet doen. Ik hoop voor Antwerp dat dit zeer lang blijft nazinderen maar vrees er voor.

Het leven draait natuurlijk niet alleen rond business, het is ook goed voor de business dat de stadions in Qatar door afrikaanse slaven gezet worden. Lekker goedkoop, meer winsten en dus mooi voor de business maar er spelen overduidelijk menselijke en ethische factoren mee dat dit not done is.
Idem voor de aanstelling van Overmars, goeie business deal ja maar dat wil niet zeggen dat je het moet doen.
En toch werd het ook gedaan... Want hoewel wij zo redeneren, en iedereen zijn afschuw duidelijk maakte, werd er daar jolig verder gedaan en gaat het WK ook gewoon vrolijk door.
Dat is gewoon iets dat overal terugkomt in elke business waar veel geld en/of prestige te verdienen is. In de NFL sprongen ook 4 clubs op QB Deshaun Watson de moment dat bekend werd dat hij geen celstraffen ging krijgen voor 22(!!) aanklachten ivm sexueel overschrijdend gedrag (en meer) en ondertussen heeft hij het zotste contract ooit gekregen. En zoals hier al gezegd: Mboyo heeft bij ongeveer de helft van de ploegen in België gezeten na zijn veroordeling.
Overmars ging zijn 2e kans ook sowieso krijgen dus het was gewoon afwachten wie de eerste ging zijn.

Ik hoop voor Antwerp dat dit zeer lang blijft nazinderen maar vrees er voor.
Dit is weer zoiets dat lang gaat nazinderen als de resultaten tegenvallen. Als de eerste 2-3 transfers van Overmars een schot in de roos zijn is iedereen dat halfweg het volgend seizoen totaal vergeten. Haalt hij echter wat faalspelers gaat zijn verleden meespelen in de kritiek die hij gaat krijgen.

Los daarvan ben ik ook blij dat er zo geen figuren bij mijn club zitten hoor. Ik zou hier als Antwerpsupporter ook niet mee kunenn lachen. Maar ik verschiet er gewoon niet van dat hij zo snel een tweede kans krijgt. Er zijn genoeg bestuurders op deze wereld waar de business primeert op het menselijke.

Verschil is wel dat Mboyo zijn straf heeft uitgezeten in de gevangenis en waarom zou hij dan geen 2de kans mogen krijgen?

Terug
Bovenaan